Traag na actualisering updateservice systeem

Reacties

mi-bo schreef op 19.06.2021 om 14:57 uur

@MagicMartin

Beste Martin.

U kunt niet zonder problemen iets wat onder Fat32 staat omzetten naar NTFS

Pas op het kan verkeerd gaan als U het gaat formatteren want dan bent U alles kwijt wat op het kaartje staat.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

MagicMartin schreef op 19.06.2021 om 14:59 uur

Dank voor de snelle waarschuwing. Ik heb nu alleen maar lege kaartjes geformatteerd naar NTFS t.b.v. volgend gebruik.

Groet, Martin

Bol schreef op 19.06.2021 om 15:12 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Als u de MTS bestanden vanaf een SD kopieert naar uw harde schijf, dan is deze schijf bepalend. Tegenwoordig zijn deze schijven als NTFS geformatteerd.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.06.2021, 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 19.06.2021 om 15:20 uur

Gelukkig, dan kan daar dus geen probleem zitten. Maar in elk geval wel een goede tip om ook de SD-kaarten als NTFS ingesteld te hebben.

Groet, Martin

Kees-Haremaker schreef op 19.06.2021 om 15:22 uur

Hallo Martin, mi-bo heeft het over formatteren maar het moet zijn converteren als je formatteerd dan ben je alles kwijt behalve als je een pro versie van b.v. recuva hebt.
Maar een extra harde schijf, of SD kaartjes, waar je je videobestanden op hebt kan je goed converteren van FAT32 naar NTFS,
Wel even van te voren backuppen.
Een handleiding vind je hier

Mvg Kees

Bol schreef op 19.06.2021 om 15:30 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Persoonlijk, zou ik er helemaal niet aan beginnen om de opgenomen SD kaartjes om te zetten naar NTFS. Er zijn daar wel programmaatjes voor, maar zolang u de mts-bestanden van uw SD kaartjes kan overbrengen c.q. kopiëren naar uw PC, dan is er helemaal niets aan de hand. Zelf formateer ik altijd mijn SD kaartje in mijn Sony HDR-CX730E camera.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 19.06.2021, 16:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.06.2021 om 15:39 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Ik heb even gekeken hoe mijn Sony Camera mijn SDHC kaartjes formatteert. Dit is FAT32.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.06.2021, 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bushflyer schreef op 19.06.2021 om 21:25 uur

@MagicMartin

Ik heb één enkele map aangelegd met >37GB aan videofiles, 2315 in totaal, een mix van mts-, m2ts- en jpg-files.

Vervolgens heb ik een videoproject aangemaakt van ca. 40 minuten met een aantal videofiles uit deze grote map. Ik heb o.a. alle acties uitgevoerd waarvan jij omschrijft dat die fout gaan of tot grote vertragingen leiden. Maar ik kan jouw problemen nog steeds niet reproduceren, ik heb daar geen last van.
Wat me wel opvalt: als ik een project maak van b.v. 40 minuten met de videofiles uit de "grote" map van >37Gb en ik save dit project, dan duurt het opnieuw laden van dit project iets langer (niet schokkend veel) vergeleken met een project van anderhalf uur met videofiles uit een netjes georganiseerde mappenstructuur.

Ik heb ook álle files uit deze map naar de tijdlijn gehaald (totaal 7,5 uur aan beeldmateriaal), heb hierbij geen probleem ondervonden. Bij het editen gaan sommige dingen wel iets stroperiger, maar dat vind ik niet zo vreemd met 2315 videoshots (7,5u) op de tijdlijn.

Verder nog: ik kopieër altijd de videofiles van het (FAT32) geformatteerde SD-kaartje uit mijn video camera naar een georganiseerde mappenstructuur op mijn (NTFS geformatteerde) HD vóórdat ik met VDL een project ga creëren. Dit terzijde.

Net als Rob (@Bol) zegt lijkt me het niet verstandig om de SD kaartjes op je computer opnieuw NTFS te formatteren. Het is n.l. maar de vraag of je videocamera er dan nog mee kan omgaan. Ik laat ook altijd mijn (Panasonic) videocamera de kaartjes formatteren. In de handleiding van mijn videocamera staat de volgende waarschuwing:
Formatteer een SD-kaart niet op een ander apparaat, zoals een computer. De kaart kan dan mogelijk niet in deze camera worden gebruikt.

Gr., Jaap

MagicMartin schreef op 20.06.2021 om 13:24 uur

Beste mensen,

Liefst vier reacties waar ik nog een antwoord op schuldig ben.

Eerst het formatteren, waar Kees over begon. Na jullie reacties is mijn conclusie: de (lege) SD-kaartjes moet je niet omzetten naar NTFS, wat ik n.a.v. de opmerking van Kees deed. Mijn Panasonic HC-VXF1 videocamera herkent het kaartje dan ook niet. In de videocamera werkende kaartjes zijn dus ingesteld als exFAT (SDXC) of FAT32 (SDHC). Als ik een NTFS ingesteld kaartje in de videocamera formatteer wordt die daar ook omgezet in exFAT of FAT32. In het vervolg zal ik consequenter formatteren op mijn videocamera en niet meer op mijn desktop, hoewel ik niet de indruk heb dat dit tot nu problemen heeft veroorzaakt.

N.a.v. opmerking Jaap: Ik kopieer ook altijd de videofiles van het kaartje naar een op mijn desktop georganiseerde mappenstructuur met de instelling NTFS. Daarna ga ik pas aan de gang met een VDL-project.

De formatteer-vraag lijkt mij nu wel opgelost.

Dat is niet het geval met mijn probleem van vertraging. Bedankt Jaap dat je hebt gekeken wat het zoveel mogelijk nabootsen van mijn situatie bij jou doet. Gelukkig maar dat die problemen dan niet opdoemen. N.a.v. een suggestie van Magix Support heb ik nog een keer, nu met behulp van Microsoft Fix It Tool, VDL verwijderd, inclusief de resterende programmamappen onder C:\ . Vervolgens VDL opnieuw geïnstalleerd, maar helaas geen verbetering geconstateerd. Tja, dan houdt het op hé?

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken!

Groet, Martin

Bol schreef op 20.06.2021 om 17:13 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de formatteer-vraag van de SD-kaartjes is opgelost.

Als ik het goed heb begrepen, maakt u regelmatig gebruik van effecten, zoals bv. proDaD Mercalli, etc.....

Ik heb zojuist ook grondige een test gedaan gelijk aan die van Jaap (@Bushflyer). Ik had hier ook geen noemenswaardige problemen mee. Maar ik heb hier nog geen gebruik gemaakt van effecten. Ik zal vanavond ook eens een test doen, maar dan daarin gebruikmakend van diverse effecten.

Maar u kunt dit zelf nu al uittesten, door het bliksemschichtje te activeren (blauw) en dan een vinkje te zetten bij Effecten deactiveren.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.06.2021, 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 20.06.2021 om 18:08 uur

Beste Rob,

Jij / jullie geven niet snel op!

Als ik eenmaal serieus in een project aan het werk ben gebruik ik veel verschillende effecten. Want hoewel ik mijn opnames serieus maak, valt er daarna altijd veel te verfijnen om uiteindelijk een goed presentabele film te krijgen. Maar daar kom ik sinds de laatste tijd nog helemaal niet aan toe; ik beperk mij nu noodgedwongen nog even.

Ik heb Effecten deactiveren bij het bliksemschichtje aangevinkt. (In de tijdlijn staat ca 40 minuten .mts materiaal, een mp4 filmpje van een minuut plus een tiental jpeg-beelden.) Ik open nu bewust in de Mediapool de eerdergenoemde 35 GB map en plaats daaruit twee korte scènes op de Tijdlijn. Nadat ik een van die twee scènes heb ingekort (schaartje - prullenbak) duurt het nu 13 seconden (bij herhaling) voor ik de cursor weer kan gebruiken.

Vervolgens in de Mediapool Effecten geopend i.p.v. de 35 GB map. Nu kan ik zonder problemen scènes zoals hierboven genoemd inkorten en ProDAD Mercalli of de VEGAS-stabilisator gebruiken. Omdat ik eerder in een vergelijkbare situatie een vastloper had bij het effect Snelheid, probeerde ik dat nu opnieuw uit. Het lukte al niet om de snelheid naar beneden te halen, want toen was VDL al weer vastgelopen. Taak beëindigd met Ctrl+Shift+Esc. Opnieuw opgestart en weer effect Snelheid gebruikt. Nu werkte het wel na enige wachttijd en een paar volgende pogingen werkten wel gewoon.

Mijn conclusie is toch: 'Effecten deactiveren' verandert bij mij niets aan het eerdere probleem (vastlopen, naast vertragingsprobleem).

Ik ben benieuwd wat jouw test uithaalt!

Groet, Martin

Bushflyer schreef op 20.06.2021 om 21:21 uur

@MagicMartin

Martin,

Ik heb deze testjes ook gedaan. Heb op de tijdlijn ca 40 minuten .mts materiaal, een mp4 filmpje van ca. anderhalve minuut plus een tiental jpeg-beelden neergezet en exact alle acties uitgevoerd die jij hebt beschreven. Eerst met Effecten geactiveerd, later nogmaals met Effecten gedeactiveerd. Alles werk hier normaal, geen vertragingen of vastlopers.

Gr., Jaap

MagicMartin schreef op 20.06.2021 om 21:31 uur

Beste Jaap,

Dan ligt het probleem op een of andere manier toch bij mij en zit het niet in VDL. Maar ra ra, wat is het dan na alles wat is is geprobeerd. Ik probeer steeds alle instellingen e.d. volgens 'het boekje' te doen. Bedankt Jaap.

Groet, Martin

Bol schreef op 20.06.2021 om 22:45 uur

@MagicMartin

Hallo Martin

Ik heb diverse testen uitgevoerd op mijn andere PC uit 2016 met de volgende specificatie:

  • Processor: Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz
  • Geïnstalleerd RAM-geheugen: 16,0 GB (15,9 GB beschikbaar)
  • Type systeem:  64-bits besturingssysteem, x64-processor
  • Windows 10 Home versie 21H1
  • Installatiedatum: ‎23-‎5-‎2021
  • Build van besturingssysteem: 19043.1052
  • Geactiveerde Grafische kaarten

Hierop constateerde ik enige lichte vertragingen, vooral tijdens het afspelen op de tijdlijn. Dit uitte zich in schokkerige beelden bij de overgangen, maar ik heb geen vast lopers gehad. Het tussenvoegen van clips en effecten toevoegen verliep ook zonder noemenswaardige problemen.

Waar bij u nu het probleem zit, daar heb ik jammer genoeg het antwoord niet op. Zelf zou ik, nadat ik een Imagefile heb gemaakt van mijn opstartschijf met Acronis True Image, een schone Windows 10 doen en dan alleen VDL 2021 installeren. Alles dit ook niets oplevert, dan zet ik binnen 20 minuten mijn vorige Windows 10 installatie terug naar de oude situatie.

Ik wens u heel veel succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.06.2021, 22:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 21.06.2021 om 10:29 uur

Beste Rob,

Ook bedankt Rob voor je tests. Ik wacht nog op een mogelijke reactie van Magix Support nadat ik daar heb aangegeven dat er na toepassing van Microsoft Fix It Tool (de-installatie VDL), verwijderen overige Magix programmabestanden op de C-schijf en opnieuw installeren van VDL geen verbetering is opgetreden. Dan kijk ik of ik jouw laatstgenoemde suggestie nog oppak (dat is allemaal nieuw voor mij) of dat ik maar eens naar mijn computerleverancier ga om te checken of het toch niet in de hardware zit.

Groet, Martin

Bushflyer schreef op 21.06.2021 om 14:07 uur

@MagicMartin

Martin,

Ik lees er in de vorige posts eigenlijk niets over (tenzij ik eroverheen lees), maar heb je al eens gecontroleerd of je videokaart Nvidia GTX1050 Ti OC voorzien is van de nieuwste drivers?

Gr., Jaap

MagicMartin schreef op 21.06.2021 om 16:01 uur

Beste Jaap,

Ja, dat is bijgewerkt.

Een week of twee geleden heb ik ook nog een gedetailleerde DXDIAG log naar Magix Support gestuurd. Blijkbaar zat daar niets bijzonders in want de volgende suggestie was Microsoft Fix It Tool toe te passen en VDL opnieuw te installeren.

Dank en groet, Martin