Traag na actualisering updateservice systeem

MagicMartin schreef op 23.05.2021 om 14:29 uur
  • Na de recente updateservice tot in mei 2022 is mijn VdL 2021 heel traag geworden. Zelfs bij eenvoudige acties, bv. inkorten van een beeld, moet ik zo'n 8 seconden wachten voor ik verder kan werken. Zeker nadat ik bv. een half uur aan nieuwe beelden heb toegevoegd op een bestand een kwartier.
  • Ik herken de correspondentie met wkamman van 3-9-2020 helemaal; ik heb dezelfde problemen! De daar gegeven suggesties heb ik ook uitgevoerd: achtereenvolgens 1) Hulp / Lokale store-inhoud wissen, 2) check of laatste drivers videokaart waren geïnstalleerd, 3) programma teruggezet op de standaardwaarden. Ik kreeg eerst de indruk dat het iets beter ging, maar dat bleek valse hoop.
  • Ik heb de omvang van het te bewerken bestand bewust beperkt gehouden.
  • Gegevens: grafische kaart Nvidia GTX1050 Ti OC, processor Intel Core i7-3770/3.40GHz, voldoende geheugen en ruimte.

Wie weet raad?

Reacties

Bol schreef op 23.05.2021 om 15:18 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Waarom bij u na een recente updateservice verlenging VDL 2021 ineens traag is geworden, daar heb ik hiervandaan geen verklaring voor. Op zich verandert er niets aan VDL 2021, alleen maar dat bij Mijn Account / Mijn Producten de datum wordt aangepast naar ergens in mei 2022. Zie afb.

Waar ik nu aan zit te denken is, hebt u toevallig bij deze update verlenging een ander P3-serienummer gekregen? Kijk eens in de opdrachtbevestigingsmail die u terug hebt ontvangen van Magix. Als dat zo is, deactiveer VDL 2021 en start VDL 2021 op en activeer VDL met dit nieuwe P3-serienummer. Kijk wat nu het resultaat is?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.05.2021, 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 23.05.2021 om 15:42 uur

Beste Rob,

Nee, ik heb geen ander P3-serienummer gekregen.

Als ik met het programma open wat langer wacht alvorens verder te werken, bv. 10 minuten, gaat het even weer goed heb ik zojuist ervaren. Maar als ik dan bv. switch van tijdlijn-modus naar scène-overzicht en terug is het weer mis, zeker weer een tijdje.

MagicMartin schreef op 23.05.2021 om 15:51 uur

En nu ik weer door wil werken en de snelheid van een scène wil vertragen loopt het programma vast. Ook na 5 minuten is er nog geen beweging in te krijgen. Dus ik moet er met Ctrl-Alt-Del eerst maar uit.

Bol schreef op 23.05.2021 om 16:24 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Wat u zou kunnen proberen is om het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Het kan zijn, dat dit INI bestand corrupt is geworden. Als u dit bestand verwijderd worden alle programma-instellingen gereset incl. uw persoonlijke instellingen. Bij het opstarten van VDL 2021 wordt dit bestand weer automatisch aangemaakt.

Succes, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 23.05.2021 om 17:19 uur

Beste Rob,

Inmiddels het Videodeluxe.ini bestand verwijderd, opgestart en m'n instellingen weer goed gemaakt. Maar helaas, dat is het ook niet: na het simpel verplaatsen van een scène ligt het programma ca 8 seconden stil.

Bol schreef op 23.05.2021 om 17:42 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Zelf schoon ik regelmatig mijn PC met CCleaner (freeware) op. [klik hier]. Hebt u dit ook al eens gedaan? Als dit uw probleem ook niet oplost, adviseer ik u om VDL 2021 te de-installeren en weer te installeren. Zie de link van Magix Support: [klik hier].

Succes, Rob

Aanvulling: 23-05-2021 om 17:45uur

Haal eens het vinkje weg bij: Hardware versnelling......

Laatst gewijzigd door Bol op 23.05.2021, 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 23.05.2021 om 17:53 uur

Beste Rob,

Ik doe het allemaal binnenkort en laat het resultaat weten. Tot zover bedankt!

Bol schreef op 23.05.2021 om 18:53 uur

Hallo Martin,

Succes👍👍👍, ik verneem wel van u wat het resultaat is.

Groet Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 24.05.2021 om 14:59 uur

Beste Rob,

Ik heb je laatste tips opgevolgd: achtereenvolgens opgeschoond met CCleaner, het vinkje weggehaald bij Hardware versnelling en VDL gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd. Na elke stap gekeken of het iets uithaalde. Helaas, ook de (de-)installatie heeft geen effect. Wat me opvalt:

  • Het probleem is het grootst aan het begin van het werk, later wordt het doorgaans minder.
  • Als ik niets op mijn werksporen heb staan kan ik direct switchen tussen grote bestanden in de mediapool. Ook dat duurt een flink aantal seconden als er wel iets op de werksporen staat, ook bij onbewerkte scènes.

Ik ben benieuwd Rob of je nog iets weet.

Groet, Martin

Bol schreef op 24.05.2021 om 18:21 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Helaas heb ik geen andere oplossing meer voor u. Daarom mijn advies, leg uw probleem voor aan Magix Support. Zij kunnen aan de hand van uw PC gegevens u een deskundig advies geven. Zo neemt u contact op met Magix Support: [klik hier].

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.05.2021, 18:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 24.05.2021 om 19:28 uur

Beste Rob,

Ik ga zeker contact leggen met Magix Support. Dank voor alle tips!

Groet, Martin

Bol schreef op 24.05.2021 om 20:45 uur

@MagicMartin

Hallo Martin, succes👍👍👍. Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 26.05.2021 om 16:43 uur

Beste Rob,

Ik laat je de reactie van Magix Support weten en ook of het mijn probleem heeft opgelost.

Groet, Martin

Bol schreef op 26.05.2021 om 18:05 uur

Hallo Martien,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 28.05.2021 om 17:09 uur

Beste Rob,

Van Magix Support kreeg ik gisteren het volgende bericht:

Thank you for your message. Please remove this folder and check if this already solces the problem: 
C:\Users\<User>\Documents\MAGIX\Video deluxe Premium\ShopManager_Videodeluxe27_premium

Ik heb het verwijderd, maar helaas heeft het niet geholpen. Dat heb ik inmiddels doorgegeven. Ik houd je op de hoogte van het vervolg.

Groet, Martin

mi-bo schreef op 28.05.2021 om 17:20 uur

@MagicMartin

Beste Martin.

Uw Topic gevolgt, nergens tezien wat Uw werk geheugen is(u schrijft voldoende),misschien zit daar het probleem.

Misschien een koeling probleem???

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael -Forum Moderator

Bol schreef op 28.05.2021 om 18:16 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Download en installeer eens Speccy (Freeware) [klik hier]. U kunt hiermee de temperatuur controleren van uw PC. Wanneer de Processor van uw PC te heet wordt, dan wordt de PC automatisch uitgezet.

Omdat u voor de updategarantie verlenging geen enkel probleem ondervond, mag / kan ik aannemen dat u geheugen voldoende is.

Het kan zijn, dat uw geheugen defect is. (zelf heb dit een keertje gehad). U kunt dit zelf controleren met de Windows Geheugen-controle

Als dit allemaal in orde is, wacht dan rustig het advies van Magix Support af.

Groet,

Rob (forum moderator / forumlid)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 28.05.2021 om 20:55 uur

Beste Michael,

Fijn dat je meedenkt. Het werkgeheugen is 16 GB: 2x Kingston DDR3 8GB1333 CL9.

Groet, Martin

MagicMartin schreef op 28.05.2021 om 22:44 uur

Beste Rob,

Ik heb Speccy geïnstalleerd en zie dat de temperatuur van de processor oploopt van ruim 30 graden naar ruim 50 graden als ik ProDad toepas. Het loopt meteen weer terug als de bewerking klaar is. Bij toepassing van wat andere effecten zie ik niets bijzonders. Ook als ik wat scènes inlaad en meteen daarna met bewerking wil beginnen is er geen opvallende temperatuurstijging, terwijl er dan na elke actie (ook eenvoudig, bv. knippen en invoegen) ca 7 seconden stagnatie is,d.w.z. alles zit dan vast. Dus bij die stagnaties is er geen temperatuurstijging van de processor.

Ook heb ik de geheugencontrole uitgevoerd, maar daar is gelukkig geen probleem.

Groet, Martin

Bol schreef op 28.05.2021 om 23:23 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Zoals ik hiervandaan kan beoordelen, is de koeling van uw PC ruimvoldoende. Als processor temperatuur oploopt tot 70 / 80 graden is er nog niets aan de hand. Ook een goed bericht, dat de geheugen controle geen problemen hebt opgeleverd.

Misschien is het een optie om VDL 2021 te de-installatie en opnieuw installeren. Zie deze link hoe je het beste kan doen volgens Magix Support. [klik hier].

Succes
Rob
Forum Moderator / forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2021, 23:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 29.05.2021 om 15:33 uur

Beste Rob,

(De-)installatie van VDL 2021 heb ik al gedaan n.a.v. je tip op 23/5, maar dat leverde helaas ook niets op.

Wel merk ik nu dat na een tijd werken met het programma - bv. een uur - het probleem zo maar weg is. Maar zo gauw ik iets inlaad of na afsluiten van het programma dit opnieuw open, begint het gedoe opnieuw.

Als het probleem nu dus na een tijd werken weg is en ik dan rustig aan eenvoudige klusjes zit te werken (scènes verwijderen, knippen, verplaatsen; dus geen stevig effectenwerk) loopt soms het programma vast. Dan ga ik er na bv. een half uur of nog langer wachten maar uit via Ctrl-Alt-Del. Na het opstarten gaat het dan steevast weer mis.

Ik ben benieuwd of Magix Support mij verder kan helpen, want volgens mij heb ik al tal van tips van jou uitgeprobeerd (Dank!).

Hartelijke groet, Martin.

MagicMartin schreef op 07.06.2021 om 17:42 uur

Beste Rob,

Om je op de hoogte te houden, zoals toegezegd. De afgelopen tijd is er de volgende correspondentie met Magix Support geweest, nadat ik ze geïnformeerd had over mijn problemen en de diverse suggesties via het Forum:

Dear ...,
Thank you for your message. Please remove this folder and check if this already solces the problem: 
C:\Users\<User>\Documents\MAGIX\Video deluxe Premium\ShopManager_Videodeluxe27_premium

Mijn reactie: Dank voor het bericht. Ik heb het verwijderd, maar het lost helaas niets op. Met vriendelijke groet, Martin

Dear ...,
Thank you for your message. Your system is most likely missing a Windows component that your program requires. We were able to solve the problems by restarting the operating system and installing the Microsoft runtime package below:
Download the Microsoft Visual C++ Redistributables:
https://aka.ms/vs/16/release/VC_redist.x64.exe
Install the downloaded file (VC_redist.x64.exe)
Now restart your editing computer (Windows key -> restart PC)


Mijn reactie: Hartelijk dank voor uw bericht. Ik kon niet eerder reageren omdat ik een week op reis was. Ik heb nu de genoemde Windows component geïnstalleerd, maar het werkt niet of onvoldoende. De situatie lijkt wel wat verbeterd te zijn. Het probleem dat het programma ca 8 seconden vastzit doet zich nu voor als ik het programma opstart en begin te werken én als ik één of meer scènes invoer uit een groot bestand van 35 GB. Als ik een of meer scènes invoer uit een bestand van 1 GB (of minder) doet het probleem zich niet voor. Nadat ik enige tijd met het programma heb gewerkt, bijvoorbeeld een uur, lost het probleem zich ook op. Hoewel de situatie iets verbeterd lijkt te zijn, blijft het problematisch, want wanneer ik tussentijds een of meer scènes uit een groot bestand invoer heb ik weer een tijd last van stagnatie. Hartelijke groet, Martin

Dear ....,
Thank you for your message. 

Create a DXDIAG log to collect information about Directx, audio and graphics card drivers.

1.      Please open the start menu by pressing the Windows key. 

2.      Enter "dxdiag" in the search field and press "Enter". 

3.      The diagnostic program will now show you details about your operating system, hardware components, etc.

4.      Click the "Save all information..." button and save the file named "DxDiag.txt" to your desktop. 

5.      Please send us the resulting text file as e-mail attachment.

Mijn reactie:

Goedemiddag, Dank voor uw hulp. Zie de bijlage voor de gevraagde DXDIAG log. Met vriendelijke groet, Martin

NB: ook Magix Support is erg behulpzaam!

 

 

 

Bol schreef op 07.06.2021 om 23:31 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

U schrijft: "Het probleem dat het programma ca 8 seconden vastzit doet zich nu voor als ik het programma opstart en begin te werken én als ik één of meer scènes invoer uit een groot bestand van 35 GB"

Bestaat dit bestand van 35GB uit één totale opgenomen film? Zet u dit bestand dan op de tijdlijn van VDL 2021 en knipt u daar dan één of meerdere scènes uit, dan zou daar wel eens uw probleem in kunnen zitten. Een MVP-projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen, maar slaat nooit stukjes film (scènes) als een apart bestandje op. Tenzij u Scènedetectie toepast.

Volgens mij zou u uw probleem kunnen oplossen door de scènes, die u wenst te gebruiken, eerst apart te exporteren als bv. MP4 bestand en daarna deze scènes (MP4 bestanden) in de gewenste volgorde op de tijdlijn van VDL 2021 te zetten en te bewerken.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.06.2021, 23:39, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 08.06.2021 om 00:10 uur

Hallo Martin, heeft u uw bestanden wel goed gerubriceerd in een hoofdmap met de naam van het project en de daarbij gebruikelijke submappen
Mvg Kees