Pro X (8) + W10 opnieuw installeren

janheijnis schreef op 04.05.2017 om 10:09 uur

Hallo allemaal, wie heeft advies inzake het volgende:
Ik ben van zins W10 op mijn recente laptop opnieuw te installeren omdat Pro X een maand of 2 geleden, na een update corrupt is geraakt (en waarschijnlijk heeft de Creators Upgrade ook niet veel goeds gedaan). Zal ik het programma eerst de-activeren?

Pro X tot 2 x toe verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen omdat na installatie de laatste actualisatie steeds aangeeft dat deze al geïnstalleerd staat en of ik deze wil herstellen, wat ook weer niet goed gaat en ik vervolgens vele, vele tientallen foutmeldingen moet wegklikken (zie bijv. bijlage).

Reacties

granddadmd schreef op 04.05.2017 om 11:04 uur

Hoi Janheijnis,

ga naar magix.com hier in loggen, dan mijn producten, hier bij de laptop die corrupt is geworden aangeven MAGIX Pro X verwijderen, serienummer activeren, dan download programma installeren, 6 cijfers invullen,4,7 mb uploaden, installeren,dan activeren en via hulp alle gratis programma's downloaden,daarna activeren en worden alle download updates geïnstalleerd en werkt het programma weer zoals het hoort

groetjes

Opa Mike

fverwaal02 schreef op 04.05.2017 om 14:21 uur

Jan

Pro X 8 deactiveren voor dat je hem verwijderd.

Gr Frans

Voormalige gebruiker schreef op 04.05.2017 om 18:40 uur

Hallo Jan,

Deze foutmelding kom mij bekend voor. Ga naar: C:\ProgramData\MAGIX\Video Pro X\8\NoisePrintSamples verwijder hier dan het bestand "001Buzz#48kHz.HDP"

Bij herinstallatie op de PC / Laptop is het niet nodig Pro X8 te deactiveren (mag wel). Ik heb dit nog nooit gedaan, ook niet nadat ik een schone Windows 10 op mijn PC installeerde. Het deactiveren is wel nodig als je Pro X8 reeds op 2 PC geïnstalleerd heeft staan en deze op een 3e PC gaat installeren en gebruiken. Want voor Pro X8 heeft u 2 licenties. zie bij mijn producten: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 04.05.2017 om 23:26 uur

Dank voor de bijdragen, allen. Voor de zekerheid heb ik alle Magix en waar nodig andere programma's gedeactiveerd. Vanmiddag W10 opnieuw geïnstalleerd; een dezer dagen eens kijken of Pro X zich weer wil laten installeren.

Rob, het waren vele, véle tientallen foutmeldingen welke ik moest wegklikken; ben dus maar voor de moeite gegaan om alles schoon te her-installeren.. Dan weet ik - vrijwel - zeker dat alles weer foutloos gaat werken.

granddadmd schreef op 05.05.2017 om 09:50 uur

Hoi Jan,

Als alles van MAGIX opnieuw wordt geïnstalleerd, wel eerst bij magix.com de ProX programmas un- check doen, en als versie proX 6 ook geïnstalleerd moet worden die eerst en dan versie 8

Groetjes

Opa Mike

Voormalige gebruiker schreef op 05.05.2017 om 10:45 uur

Hallo Jan,

Ik wens je heel veel succes met de herinstallatie. Zie ook mijn persoonlijk bericht aan jou. Laat het mij weten of je er wat aan heeft gehad. Als dat zo is, dan wil ik hier een tutorial voor schrijven, zodat er meerdere Magix gebruikers hiervan gebruik kunnen maken.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 14:27 uur

Hallo,

Het volgende: de installatie van Pro X onder de schone W10 is deels goed verlopen; Microsofts Onedrive stond echter nog zo ingesteld dat Pro X enkele mappen op OneDrive/Documenten plaatste. Dit kreeg ik niet in orde met Pro X resetten dus ik heb daarom Pro X netjes verwijderd maar wel weer een foutmelding (oa. "dit account bestaat al"). De instellingen van OneDrive aangepast en toen Pro X succesvol volledig op C geïnstalleerd echter, ik blijf nu de melding krijgen dat er een update geïnstalleerd moet worden vanuit Actualiseren.. Wanneer ik dat doe wordt er steeds aangegeven dat de update al geïnstalleerd staat en of ik deze wil herstellen. Dat doe ik dan dus maar weer maar daarna krijg ik tóch weer de melding onder Actualiseren dat er een nieuwe versie is. Steeds maar weer dezelfde update..

Zoals onder mijn vorige W10 installatie, er iets, dat wanneer je Pro X + extra's verwijderd, de laatste update NIET verwijderd word met als gevolg na her-installatie dat de laatste update bij Actualisatie steeds gezien wordt, zich niet meer gewoon laat installeren, wel herstellen, maar tóch blijf je de update melding krijgen..?

Laatst gewijzigd door janheijnis op 07.05.2017, 14:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 15:02 uur

Hallo Jan,

Waarom je installatie niet goed verloopt, is voor mij een groot mysterie.

Wat je zou kunnen doen is:

1. Verwijder: Pro X (8) via windows "een programma verwijder en wijzigen"
  2. Als de navolgende mappen nog niet (automatisch) zijn verwijderd, verwijdert deze dan handmatig.
  3. Verwijder de map: C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X8
  4. Verwijder de map: C:\ProgramData\MAGIX\Video Pro X
  5. Verwijder de map: C:\gebruikers\gebruikersnaam\documenten\MAGIX-projecten\Video Pro X
  6. Verwijder de map: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X8
  7. Installeer Pro X (8) opnieuw.

Druk op "Y" voor het menu programma-instellingen. Als het goed is, worden hier de standaard mappen weergeven.

Succes,

Rob

PS heb je een hele schone installatie van Windows 10 gedaan of heb je aangegeven je bestanden te behouden?

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 15:12 uur

......Het programma an sich loopt nu goed. Geen rare foutmeldingen. Alles staat op C geïnstalleerd.

Enkel de laatste update onder Actualisatie blijft zich in een vicieuze cirkel aandienen.

De stappen die je hierboven noemt, Rob, heb ik onder mijn vorige W10 installatie al gedaan, vandaar dat ik enkele dagen geleden toen maar ben overgegaan om W10 ook te her-installeren.

>>PS heb je een hele schone installatie van Windows 10 gedaan of heb je aangegeven je bestanden te behouden?<< Volledige Clean Install uiteraard!

Het lijkt mij dus dat er iets met die update is, dat deze zich niet laat verwijderen, gelijk met Pro X.

Ik denk dat ik het even aanzie zolang Pro X goed blijft lopen nu.. daarbij, het is slechts de laptop waar we het nu over hebben, niet mijn vaste montage pc.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 07.05.2017, 15:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 16:09 uur

Hallo Jan,

Is de laatste versie 15.0.3.0.154? Zo niet dan moet je deze downloaden en handmatig installeren.

De wijziging in versie 15.0.3.154 is:

* Fout bij automatische updates verholpen

https://support2.magix.com/customer/nl/patch/magix-video-pro-x-22

succes,

Rob

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 16:26 uur

Typisch. Blijft hangen op 15.0.056

Laatst gewijzigd door janheijnis op 07.05.2017, 16:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 16:40 uur

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 17:05 uur

Heb je deze patch "video_pro_x_update_15.0.3.154.exe" gedownload en vanuit de download map geïnstalleerd?

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 17:13 uur

Jawel. Maar ik heb zojuist Systeemherstel uitgevoerd naar vóór de installatie van gisteravond, alle overgebleven mappen nogmaals verwijderd, dus ga het zodirect nog eens opnieuw proberen met Pro X op de laptop.. Wordt vervolgd :-)

RiViS schreef op 07.05.2017 om 17:17 uur

Dit zelfde plaatje krijg ik te zien als ik probeer MusicMaker(2017)Premium te actualiseren. Ik heb dit programma recent opnieuw geïnstalleerd nadat het (na de nieuwste actualisatie) niet meer wilde opstarten. Ik zit nu met een versie van enkele updates terug.

Iets aan de hand bij Magix??

Ik kan ook de gedownloade actualisatie software nergens op mijn PC vinden, terwijl hij wel serieus aan het downloaden was....

groet,

Rijk

PS: hoewel dit een muziekprogramma betreft plaats ik het toch even hier ivm de identieke Magix boodschap

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 17:53 uur

Rob, op de een of andere manier krijg ik Pro X gewoon niet goed geïnstalleerd. Het gaat iedere x fout met die update. Bijgaande melding heb ik ook al tig x gehad. installatie verloopt goed, versie 15.0.0.56, je installeert de update en dan loopt het programma vast.

>>>>>Heeft het er soms mee te maken dat mijn updategarantie zojuist in April verlopen is??

Foutcode 5 heb ik ook al meer dan eens voorbij zien komen de afgelopen week..

Conclusie: op welke manier ook, Pro X is gewoon niet te actualiseren.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 07.05.2017, 17:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 18:15 uur

Hallo Jan,

Bij mij is Pro X óók per 19-04-2017 verlopen.

Wanneer ik ga naar "Mijn klantgegevens" zie ik mijn laatste patch staan:

Misschien is dit bij jou anders. Zelf heb ik tussendoor een patch gedownload en bewaard. De laatste was video_pro_x_update_15.0.3.144.exe. Deze zou ik je toe kunnen mailen via WeTransfer. Geef mij via een PB het emailadres waar ik het naar toe kan mailen.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 18:20 uur

Oké, doe ik even. Maar waarom krijgen we van Magix niet een melding hiervan of om het abbo te verlengen?? ik ben nu potverkoffie een week hiermee bezig; pro X updaten, vastlopers in pro X na updaten, installeren, de-installeren, W10 opnieuw installeren, systeemherstel etc etc potverdorie nog an toe..

En dan blijf je ook nog eens niet op de laatste versie hangen, zoals ze bij Magix stellen, maar gewoon tig versies terug..

Laatst gewijzigd door janheijnis op 07.05.2017, 18:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 18:26 uur

Hallo Jan,

Dat is een goede vraag, waar ik het antwoord ook (nog) niet op. Dit geld ook dat voor de eerdere updates, die kan ik ook nergens terugvinden. Daarom download ik deze, wanneer er een update is uitgekomen.

groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 18:46 uur

Dit zelfde plaatje krijg ik te zien als ik probeer MusicMaker(2017)Premium te actualiseren. Ik heb dit programma recent opnieuw geïnstalleerd nadat het (na de nieuwste actualisatie) niet meer wilde opstarten. Ik zit nu met een versie van enkele updates terug.

Iets aan de hand bij Magix??

Ik kan ook de gedownloade actualisatie software nergens op mijn PC vinden, terwijl hij wel serieus aan het downloaden was....

groet,

Rijk

PS: hoewel dit een muziekprogramma betreft plaats ik het toch even hier ivm de identieke Magix boodschap

Hallo Rijk,

Kijk een bij: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\MAGIX_Software_GmbH.

Volgens mij wordt niet de update gedownload, maar alleen bestanden aangepast.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 18:48 uur

Ik heb je patches gedownload Rob.

Maar eerlijk gezegd durf ik ze niet te installeren want ik ben bang dat Pro X er dan wéér mee vastloopt; het is niet zo erg dat ik Pro X (nog buiten al het andere extra werk vd afgelopen week) inmiddels al 'n keer of zes heb ge-in/de-installeerd, maar je hebt ook iedere x te maken met de activeringen en zodirect krijg ik wellicht dan het probleem dat ik door m'n activeringen heen ben..

Ik denk dat ik in afwachting van iets? in deze van Magix maar blijf hangen bij versie 15.0.0.56, waar zij me mee opgescheept laten zitten, want die werkt tenminste..

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 19:01 uur

Hallo Jan,

Zolang je het steeds op de zelfde PC / laptop doet, is er niets aan de hand. Je kan net zoveel installatie doen als je wilt zonder dat je over je activeringen heen gaat.

Ik heb Pro X en andere VDL programma's al meer dan 10 keer geïnstalleerd op de zelfde PC zonder problemen. Het is aan jou of je het aandurft.

Je kan ook nog een ticket aanmaken naar Magix Support. Maar of je direct antwoord krijgt, dat betwijfel ik.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 07.05.2017 om 19:12 uur

Oké, dat wist ik niet, bovenstaande tav de activeringen. Ik blijf eff bij versie .56 hangen. RiVis schreef ook al datie aan een bepaalde versie nu vast zit met zijn programma; er zal wel een reden voor zijn. Overigens is mijn vaste pc is toch up-to-date. Maar ik blijf het allemaal wel raar vinden zoals dit nu gaat; het lijkt mij logischer dat je gewoon een melding krijgt om je abbo wel of niet te verlengen zonder al deze poespas zoals vastlopers ed.

Voormalige gebruiker schreef op 07.05.2017 om 19:19 uur

Wat voor versie staat op je vaste PC? Daar ben ik nu benieuwd naar. Als je daar wel kan actualiseren en dit schermpje krijgt, lijk mij dat bij Magix alles in orde is.