effect plugins laden niet

Therecia-Venema schreef op 07.07.2024 om 17:55 uur

na de laatste upgrade van video Pro 15 naar 16 met het nieuwe NewBlue pakket blijf ik problemen houden met de plugins. vandaag heb ik splitscreen gebruikt, geen probleem. Een half uur later krijg ik de melding dat de spliscreen plug in niet geladen kan worden, ik heb en screen shot bijgevoegd.

Wanneer ik echter een project open van een maand geleden en daar de splitscreen plugin open, doet ie het gewoon! Magix zei dat ik bij New blue moet zijn echter die weten ook niet wat te doen. Ik heb hier in mei contact mee gehad,toen heb ik de invidia driver geupdate, daarna heb ik een poosje geen problemen gehad en nu begint het weer.

Wie kan mij hier mee helpen?

Reacties

Bol schreef op 08.07.2024 om 16:37 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

U hebt contact gehad met zowel Magix- als NewBlue support. U bent met hen niet tot één juiste oplossing gekomen. Zelf heb / had ik ook een gelijksoortig probleem.

Ik heb toen het volgende gedaan.

  • via de apps NewBlue Elements 3 overlay verwijderd
  • daarna Pro X16 opgestart en daarna NewBlue Elements 3 overlay opnieuw geïnstalleerd.
  • vergeet niet op Scannen te klikken
  • Sluit Pro X16 af en start het opnieuw en kijk of het nu wel lukt.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2024, 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 08.07.2024 om 17:22 uur

Dank je wel,

Ik heb al tig keer alles verwijderd van new blue.

Bij C:\programme\newbluefx en C:\programme\newblue etc. en dan vervolgens ook in de verborgen mappen. ook met regedit.exe en dan bij HKEY_localmachine-software en bij HKey_ current user software. Daarna alles wedero gedownload. ik was op vakantie en kwam vorige week terug, heb een nieuw project gestart en ik gebruikte splitscreen. werkte prima. daarna startte ik het weer en diende dit probleem zich weer aan.

Wanneer ik een ouder project start wat in pro 15 is gemaakt dan kan ik spilt screen en de andere effecten wel weer gebruiken. Dat is het rare.

Ik heb geen losse onderdelen van new blue. Ik heb New blue Magix total fx en New blue infinite looks for magix

Bol schreef op 08.07.2024 om 18:45 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Als moderator / forumlid kreeg ik ook precies uw beschrijving. Nadat ik via het register de NewBlue sleutels had verwijderd, had ik nog meer problemen dan voorheen. Mijn advies: Verwijder de NewBlue sleutels niet uit het register. Nadat ik alles weer goed had gezet, ben ik verder opzoek gegaan en met het downloaden van alle plug-ins die ik kon vinden. Start de ApplicationManager64.exe op en als het goed is, ziet u hier alles staan wat u ooit hebt gekregen.

Log ook eens met uw Magix Account in bij: Producer Planet - The online store for audio & video content en klik op: My Products. Download nu alle gevonden NewBlue plug-ins en installeer deze dan buiten Pro X16 om op uw computer.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2024, 21:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 17:31 uur

Hoi,

Ook gedaan. Dan zie ik ze wel maar wanneer ik een object open en het wil toepassen zie ik een zwart beeld. Dus scan voor plugins gedaan. 492 nieuwe plugins gevonden. Programma opnieuw gestart en dan geeft ie direct de foutmelding dat deze effecten niet gevonden worden of iet compattible zijn.

Bol schreef op 10.07.2024 om 18:04 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Zeer vreemd. hebt u eerst alle NewBlue plug-ins verwijderd van uw computer en daarna uw verkregen NewBlue plug-ins buiten Pro X16 om er weer opgezet? Let op! U moet geen updates uitvoeren, alleen de originele Plug-ins installeren, want de updates kunnen (nog) niet compatibel zijn met Pro X16.

Gisteren kreeg ik een mailtje van NewBlue support: "Misschien zijn de updates nog niet afgestemd op de nieuwste versie van ProX16 en is er niet voor gebouwd, dus het veroorzaakt crashes" .

Kijk eens bij

Staan daar gelijke plug-ins in?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 18:45 uur

Ik heb net alles er weer afgegooid en ook Boris fx die wil ook niet want er staat bij common xplugins ofx een map, die kan ikniet verwijderen waardoor boris ookniet wil installeren

Bol schreef op 10.07.2024 om 19:10 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Boris FX is geen NewBlue plug-in.

U moet alleen de NewBlue plug-ins verwijderen via de Apps. Geen OFX mappen handmatig verwijderen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 19:11 uur

maar die wil dus niet installeren, die loopt vast op iets wat gebruikt wordt in een andere applicatie

Bol schreef op 10.07.2024 om 19:18 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Ik heb zo'n gevoel, dat u niet op de juiste manier de Plug-ins verwijdert.

Dit is de juiste weg om Plug-ins te verwijderen. Als u handmatig de mappen verwijderd hebt, dan zou u wel eens een groot probleem over u hebben afgeroepen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2024, 19:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 19:23 uur

Ik kan dit vinden en dit lijkt van een oude versie te zijn

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 19:30 uur

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 19:32 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Ik heb zo'n gevoel, dat u niet op de juiste manier de Plug-ins verwijdert.

Dit is de juiste weg om Plug-ins te verwijderen. Als u handmatig de mappen verwijderd hebt, dan zou u wel eens een groot probleem over u hebben afgeroepen.

Groet, Rob

Hoi Rob,

 

Zo doe ik het ook hoor en heb ik het ook gedaan.

Bol schreef op 10.07.2024 om 19:32 uur

Hallo Therecia,

U zit in een verkeerde map te kijk. Zie mijn eerder antwoord wel dan wel.

BorisFX probeer via Pro X16 te installeren.

Ik ga mij nog eens goed in uw probleem verdiepen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 19:40 uur

 

Hallo Therecia,

U zit in een verkeerde map te kijk. Zie mijn eerder antwoord wel dan wel.

BorisFX probeer via Pro X16 te installeren.

Ik ga mij nog eens goed in uw probleem verdiepen.

Groet, Rob

 

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Ik heb zo'n gevoel, dat u niet op de juiste manier de Plug-ins verwijdert.

Dit is de juiste weg om Plug-ins te verwijderen. Als u handmatig de mappen verwijderd hebt, dan zou u wel eens een groot probleem over u hebben afgeroepen.

Groet, Rob

Hoi Rob,

 

Zo doe ik het ook hoor en heb ik het ook gedaan.

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 19:41 uur

ik heb net boris proberen te installeren en wederom loopt deze vast :

Bol schreef op 10.07.2024 om 19:56 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecis,

Sluit Pro X16 af en start uw computer opnieuw op en probeer dan de volgende mappen te verwijderen / verplaatsen naar een tijdelijke map.

Probeer het opnieuw te installeren.

 

Groet, Rob

PS. ik ga even een pauze inlassen en daarna voetballen kijken: Nederland - Engeland

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2024, 19:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 10.07.2024 om 20:20 uur

ik ga het proberen. Moet zelf ook even een break hebben.

Therecia-Venema schreef op 11.07.2024 om 14:31 uur

Even een update: ik heb gisteren alles eraf gegooid , ook pro 16. Vandaag alles opnieuw geinstalleerd. Testen gedaan en ik dacht het gevonden te hebben. Het nieuwste project gaf de problemen, dus project opnieuw gestart en ging goed. Tot twee keer toe opgeslagen, geen probleem. Vervolgens start ik het weer en wederom wordt spli screen niet meer getoond in het object en verschijnt de foutmelding weer. Ook andere effecten doen het vervolgens niet meer zoals pip ripple of welke andere ook.

Dan begin ik een nieuw project als test, voeg enkele fotootjes toe, probeer split screen en pip en andere, geen probleem! Ik snap hier helemaal niets van!

Bol schreef op 11.07.2024 om 14:45 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Verwijder een het video_pro_x.ini bestand. Nu wordt Pro X16 teruggezet op de standaardwaarden en eventueel computerconfiguratiefoutjes hersteld. Bij het opstarten wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Verwijder ook eens de Cache map deze wordt ook weer automatisch aangemaakt.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.07.2024, 14:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 11.07.2024 om 15:05 uur

deze files kan ik niet vinden

Bol schreef op 11.07.2024 om 15:46 uur

@Therecia-Venema,

Hallo Therecia,

Zie nog eens: https://www.magix.info/nl/tutorials/verborgen-bestanden-zichtbaar-maken-in-windows-10-11--1331086/

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 11.07.2024 om 16:31 uur

dit is het enige bestand eindigend op ini

Bol schreef op 11.07.2024 om 17:55 uur

@Therecia-Venema

Hallo Therecia,

Als u mijn afbeeldingen nog eens goed bekijkt, dan wordt daar de route duidelijke aangegeven.

  • Voor de Cache map ga dan naar: C:\ProgramData\MAGIX\Common
  • Voor video_pro_x.ini bestand ga dan naar: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X16

Succes, Rob

PS. als u op de afbeelding klikt, dan wordt deze vergroot weergegeven.​​​​​

Laatst gewijzigd door Bol op 11.07.2024, 21:59, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Therecia-Venema schreef op 12.07.2024 om 12:35 uur

Hoi Rob,

Bij mij ziet het er niet zo uit en ik kan deze files niet vinden. ook niet onder verborgen mappen.

ik vind het ook vreemd dat Magix zo slecht support geeft terwijl ik op een 365 subscription zit. Asl er wat is dan moet je het maar uitzoeken en dit programma geeft al vanaf dag 1 van de upgrade naar x16 problemen.

Ik vind het heel fijn dat jij me probeert te helpen maar kennelijk zit er iets niet goed in de upgrade en zij geven gewoon niet thuis.