Zie geen instrumenten onder de Tab Instrumenten in Music Maker

Reacties

Bol schreef op 09.10.2020 om 19:29 uur

Hallo Lex,

We vernemen wel, wat het antwoord is van Magix Support. Het kan wel ca. 5 werkdagen duren voordat u antwoord krijgt. Als ik nog mogelijkheden weet / zie, laat ik u dit per omgaande weten.

Fijn Weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Lex-Verloop schreef op 16.10.2020 om 12:27 uur

Beste Rob,

Nou, middels hulp van de technische support afdeling van Magix is het duidelijk geworden wat het probleem is: mijn F-Secure antiviruspakket geeft problemen met de Vita scan functie in MMM. Of omgedraaid: MMM kan niet omgaan met de F-Secure software. De kip en het ei verhaal dus. Uiteraard vindt Magix dat het bij F-Secure ligt. Ze hadden op zijn minst een waarschuwing kunnen geven bij hun verkoop- en reclame- inspanningen. Maar ook dat doen ze natuurlijk niet graag. Tsja de vraag is wat nu? Ik krijg via XS4All de F-Secure software gratis bij het abonnement en staat op al mijn computers. F-Secure uitschakelen als je met MMM bezig bent, lijkt me een gevaarlijke optie. Misschien op één laptop de F-Secure software uitzetten en daar een gratis antiviruspakket op installeren die geen problemen geeft met MMM. Gedoe dus. Dat Magix hier niet iets mee doet vind ik zeer kwalijk. Koop al jaren diverse Magix pakketten en ze laten je nu gewoon in de kou staan. In ieder geval een WAARSCHUWING VOOR ALLE MAGIX MUSICMAKER GEBRUIKERS: ALS JE F-SECURE ALS ANTIVIRUSPAKKET OP JE PC HEBT STAAN: MAGIX MUSICMAKER 2021 NIET KOPEN DUS!

mi-bo schreef op 16.10.2020 om 13:16 uur

@Lex-Verloop

Beste Lex.

Als Moderator wil ik toch reageren op Uw bericht(reactie ) wat U heeft ontvangen van MAGIX SUPPORT.

Dit is geen positief bericht.

Ik ben wel blij dat U het antwoord van MAGIX SUPPORT op het Forum heeft gezet(wilt delen),om gebruikers van XS4ALL in combinatie met F-Secure te waarschuwen dat MMM 2021 niet werkt.

Sc6.

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Lex-Verloop schreef op 16.10.2020 om 13:37 uur

Beste Michael, graag gedaan.

Mvg, Lex Verloop

Bol schreef op 16.10.2020 om 14:49 uur

Hallo Lex,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik vind het wel spijtig om te moeten vernemen, dat Magix Support geen verdere stappen onderneemt om het probleem ten aanzien van het F-Secure antiviruspakket op te lossen. Het moet toch niet zo moeilijk te zijn met elkaar te gaan communiceren. Terwijl ze, volgens mij, in de top 10 van antivirusprogramma's staan!!

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Lex-Verloop schreef op 16.10.2020 om 16:11 uur

Beste Rob,

Heb inmiddels bericht ontvangen dat de aanschafkosten door Magix zijn terugbetaald. Dat is in ieder geval positief. Nu maar wachten op een versie van MMM die wel met F-Secure kan omgaan.

Bol schreef op 16.10.2020 om 18:03 uur

Hallo Lex,

Het is inderdaad een goed bericht, dat Magix u de aanschafkosten van MMM2021 heeft terugbetaald. U kunt altijd terugkeren naar de gratis MMM 2021 (mits deze wel met de F-Secure kon / kan omgaan). Als het goed is, kunt dan ook de reeds eerder verkregen soundpools, instrumenten etc. installeren .

Ik verneem wel van u,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 19.10.2020 om 17:10 uur

Beste Lex-Verloop, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn instrumenten blijven in de downloadlijst staan, ondanks ik ze al talloze keren heb gedownload en geïnstalleerd. Ook hier draait een F secure antivirus softwarepakket op mn pc. Het kan toeval zijn, maar in het begin had ik dit probleem niet met de instrumenten. Het probleem is begonnen toen ik de proefversie van PC Check & Tuning testte. Nogmaals het kan toeval zijn.

 

mi-bo schreef op 19.10.2020 om 17:38 uur

@Dawnley

Beste Dawnley,

U kunt via configuratiescherm , mijn programma's , "Pc Check & Tuning" verwijderen, dit is namelijk een test versie( zoals U zelf omschrijft) die maar een maand is te gebruiken, en daarna moet het worden( gekocht ) betaalden

Sc6

M.vr.gr

Michael

Dawnley schreef op 19.10.2020 om 18:09 uur

Beste Michael, PC Check & Tuning heb ik na de proefperiode meteen van de pc verwijderd. Toch ben ik van plan het aan te schaffen, want ik was eigenlijk best tevreden. Alleen blijf ik me af vragen of dit programma het probleem met de instrumenten heeft veroorzaakt. Nogmaals, het kan ook toeval zijn.

mvg, Dawnley

Bol schreef op 19.10.2020 om 19:10 uur

Hallo Dawnley,

Zelf heb ik het vermoeden, dat het toeval zou zijn, dat Magix PC Check & Tuning uw probleem met de instrumenten zou veroorzaken. U zou dit zelf kunnen uitproberen door F-Secure antiviruspakket uit te schakelen en daarvoor Windows Defender te gebruiken als virusscanner.

succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.10.2020, 19:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 19.10.2020 om 19:19 uur

Dank je Rob. Ik ga uw tip z.s.m. uitproberen en zal laten weten of het de oplossing is.

mvg, Dawnley

Dawnley schreef op 19.10.2020 om 19:32 uur

Beste Rob, het lag inderdaad aan F Secure. Ik heb al de instrumenten weer in de lijst staan. Top tip van u. Dankjewel😃

Bol schreef op 19.10.2020 om 19:52 uur

Hallo Dawnly,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn advies uiteindelijk uitsluitsel hebt gegeven dat F Secure de boosdoener is. Ik ben nu wel zeer benieuwd, als je F Secure weer inschakelt, MMM2021 goed blijft werken.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 19.10.2020 om 23:47 uur

Hoi Rob, zodra ik F Secure weer inschakel en MMM open, dan zijn alle instrumenten weer weg. Het is me nu duidelijk dat F Secure en MMM geen 'vriendjes' zijn.

groetjes, Dawnley

Bol schreef op 20.10.2020 om 00:12 uur

Hallo Dawnley,

Dit antwoord had ik al verwacht, dat wanneer u F Secure weer in zou schakelen, het weer mis zou gaan met MMM2021 64bits. Uw conclusie is juist. F Secure en MMM 2021 64bits zijn bepaald geen "Vriendjes" van elkaar. Als u MMM 2021 toch wilt blijven gebruiken, dan is mijn advies om de helpdesk van F Secure te raadplegen. zie: https://www.f-secure.com/nl/home/support of over te stappen op een andere virusscanner bv. Windows Defender.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.10.2020, 00:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Lex-Verloop schreef op 20.10.2020 om 09:19 uur

Hallo Rob en Dawnley,

Besef je wel dat Windows Defender niet zo effectief is als een regulier antivirus pakket. Daarvoor wordt in allerlei testen duidelijk voor gewaarschuwd. Wat je ook nog kunt doen: installeer MMM op een laptop die middels WiFi verbonden is met het internet. Dat is in Windows 10 gemakkelijk aan en uit te zetten middels het icoontje in het systeemvak rechtsonder het scherm. Als je aan de slag gaat met MMM dan zet je de WiFi uit ( je sluit je even af van het internet). Je kunt dan met een gerust gevoel F-Secure ook even uitzetten (via Instellingen in het scherm van F-Secure). En dan werkt MMM 2021 wel goed. En als je dan klaar bent met MMM zet je F-Secure weer aan en de WiFi weer open. Zo kun je zonder veel gedoe toch gebruik maken van MMM 2021.

mi-bo schreef op 20.10.2020 om 11:01 uur

@Lex-Verloop

Beste Lex,

Ik ben het volkomen met U eens wat U 20.10.2020 om 09.19 uur heeft omschreven

Dat het MAGIX product MMM2021 Prem niet in combinatie werkt met XS4All en de F-Secure is door MAGIX Support toe gegeven, en zij sturen niet voor niets het aankoop bedrag van MMM 2021 Prem aan U terug.

Dit is een goede alternatieve oplossing van U

"Als je aan de slag gaat met MMM dan zet je de WiFi uit ( je sluit je even af van het internet). Je kunt dan met een gerust gevoel F-Secure ook even uitzetten (via Instellingen in het scherm van F-Secure). En dan werkt MMM 2021 wel goed. En als je dan klaar bent met MMM zet je F-Secure weer aan en de WiFi weer open. Zo kun je zonder veel gedoe toch gebruik maken van MMM 2021."

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

 

Bol schreef op 20.10.2020 om 11:45 uur

Hallo Lex, Dawnley,

Wij weten het nu voor 100% zeker, dat F-Secure niet samenwerkt met MMM2021 64bits.

U hebt helemaal gelijk dat Windows Defender niet zo effectief kan zijn als een regulier (betaalde) antiviruspakket. Maar de laatste jaren is er wel veel verbeterd aan deze virusscanner. zie:https://nl.safetydetectives.com/best-antivirus/windows-defender/. Zelf gebruik ik al jaren naar tevredenheid Norton Internet Security. Maar welk antivirus pakket is nu echt volledig?

Als moderator / forumlid van dit forum blijf ik het toch jammer vinden, dat Magix Duitsland hiervoor geen passende oplossing kan bieden. Natuurlijk is de aangedragen oplossing van Lex een goede Work-arround, maar niet de gewenste oplossing.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.10.2020, 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 20.10.2020 om 18:33 uur

Nu ik weet wat het probleem is, zet ik de wifi en F Secure gewoon uit als ik werk met MMM. De instrumenten waren niet het enige probleem, óók kon ik bepaalde effecten niet meer gebruiken en dat is nu ook opgelost. (zie foto). Ik ben de laatste tijd zo lekker met mn muziek bezig en barst van de inspiratie, dat ik het maar zo laat. En ik zie het maar zo, als de wifi uitstaat, kan ik ook niet worden gestoord tijdens de sessies😄

 

Dit alles werkt nu ook weer als F Secure is uitgeschakeld.