WHEA_uncorrectable_error

Reacties

Bol schreef op 24.10.2020 om 13:10 uur

Hallo Joost,

Hoe men mij noemt, maakt mij niet zoveel uit!! Het gaat erbij mij om, dat ik een forumlid kan helpen met zijn of haar probleem.

Dat gezegd hebbende, raadpleeg eens de Betrouwbaarheid- en probleemgeschiedenis van uw computer controleren, misschien kunt u op deze manier erachter komen waar uw probleem zit.

Dit scherm kan worden oproepen door een zoekopdracht in te typen: Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.10.2020, 13:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.10.2020 om 13:34 uur

Hallo Joost,

Aangezien, dat er uitroeptekens staan bij AC/C Tuner en Video Grabber wilt nog niet zeggen, dat dit direct aan uw hardware ligt, maar het kan ook een driver probleem zijn.

Hebt u uw PC al eens doorgelicht met Probleemoplosser voor programmacompatibliteit?

Ga naar: instellingen / Bijwerking en beveiliging / problemen oplossen / extra probleemoplosser.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.10.2020, 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 24.10.2020 om 17:28 uur

We gaan morgen (zondag) verder. Tot zover mijn dank.

Joost

j.g.gerbranda schreef op 25.10.2020 om 11:16 uur

Bol,

Ik heb de betrouwbaarheidstest gedaan en krijg op de laatste vastloper de navolgende melding (zie bijlage)

BlueScreen

Code 124

Het lijkt op een stevig conflict in de pc.

Joost

j.g.gerbranda schreef op 25.10.2020 om 11:32 uur

Nu start 'red uw video's ook niet meer op.

Gaat lekker

J

Bol schreef op 25.10.2020 om 15:24 uur

Hallo Joost,

Uw laptop / PC zelf hoeft geen hardware problemen te hebben. Het kan ook liggen aan de hardware c.q. drivers van de videorecorder c.q. de gebruikte videograbber, want deze geven tenslotte de gele uitroepteken bij het apparatenbeheer.

Als u alles hebt losgekoppeld, hebt u dan geen hardware- driversproblemen? Wat u zou kunnen uitproberen, is het volgende, sluit eens een externe datadrager bv. een USB-stick of een externe harde schijf aan op dezelfde USB-poort waar nu uw USB-omzetter van Magix inzit. Kijk dan eens of u nu ook gele uitroeptekens ziet in het apparatenbeheer. Ziet u die niet, dan is het wel voor 99% uit te sluiten, dat het er iets mis is met u laptop/PC.

Er zijn verschillend scenario's om e.a. uit te proberen:

• ander aansluitkabels, inclusief scartkabels
  • bij Magix de juiste drivers voor uw USB-omzetter te downloaden

succes, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.10.2020 om 15:57 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

.wat er met alles wetende Bol aan de hand is kan ik U niet vertellen, tot mijn verbazing heeft hij een door U nieuw gemaakte Topic wat over RUV 9 gaat verborgen,terwijl deze Topic over iets heel anders gaat.

Maar het zij zo.

Ik wens U veel succes dat Uw probleem wordt opgelost

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 25.10.2020 om 15:58 uur

Hallo Joost,

Zie ook eens deze link: https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.10.2020 om 16:12 uur

Hallo Joost,

Ik ga wederom niet in op het bovenstaand schrijven van Mi-Bo. Het zegt meer over de heer Mi-Bo dan over mij. Via een PB heb ik aan gegeven, waarom ik uw topic onzichtbaar hebt gemaakt. Als moderator kan Mi-Bo dit lezen in het moderatorrapport, waarom? Ik hoop, dat u mijn inspanning waardeerd. Ik wil zeker niet overkomen dat ik alles weet, maar wel dat ik met u meedenkt.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.10.2020, 16:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 25.10.2020 om 17:01 uur

Bol,

Ik heb je link geprobeerd en de rode versie geïnstalleerd. Gevolg blijft dat RUV niet opstart maar ook VDL niet meer opstart.

Ik krijg er genoeg van.

Voor nu stop ik ermee en ga me beraden op een ander programma dat niet deze storingen zomaar geeft.

Veel dan voor al je hulp.

Joost

Bol schreef op 25.10.2020 om 17:30 uur

Hallo Joost,

Ik vind het spijtig, dat wij samen niet tot een bruikbare c.q juiste oplossing hebben kunnen komen. Volgens mij, kunnen we nu wel voor 99% aannemen, dat het niet aan uw laptop/PC ligt. Alleen dat is al een gehele geruststelling. U kunt altijd nog een ticket aanmaken naar Magix Support. Zij hebben de mogelijkheden om uw PC op fouten te controleren. Zelf heb ik u naar mijn vermogen en met alle genoegen willen helpen.

Ik wens u heel veel succes en 👍👍👍 toe, wat voor beslissing u ook neemt,

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.10.2020, 17:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 26.10.2020 om 20:25 uur

Rob, al eerder sprak ik mijn dank uit voor jouw hulp en wil dat nu nogmaals doen.

Joost

Bol schreef op 26.10.2020 om 20:40 uur

Hallo Joost,

Bedankt👍 ik heb het met alle genoegen gedaan. Mocht u op een later tijdstip nog vragen hebben, dan kunt u mij altijd raadplegen.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 27.10.2020 om 20:36 uur

Rob, toch maar verder geprobeerd. Heb nu de navolgende melding

Heb jij daar een oplossing voor?

J

Bol schreef op 27.10.2020 om 21:20 uur

Goedenavond Joost,

De foutmelding die u nu krijgt, kan duiden op een corrupt Video Deluxe.ini bestand. Verwijder dit bestand en start daarna VDL opnieuw op. Dit INI bestand wordt bij het opstarten weer automatisch aangemaakt. Let op!! Alle instellingen worden op de standaardwaarden teruggezet incl. uw persoonlijke instellingen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.10.2020, 21:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 28.10.2020 om 16:37 uur

Het wordt heel vervelend.

Inmiddels VDL helemaal opnieuw geïnstalleerd en nu dus dit.

Het analoog opnemen werkte prima.

Ik word gek.

Bol schreef op 28.10.2020 om 16:53 uur

Hallo Joost, lees eens deze omschrijving in de afbeelding, misschien ligt hier uw probleem. Gr. Rob

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 28.10.2020 om 17:06 uur

Beste Rob,

Ik lees in vanaf een JVC Videorecorder de HR-DVS 1. Deze verschijnt ook in beeld als apparaat en dan volgt de WHEA crash. In dit apparaat kun je niets instellen.

Inmiddels heb ik bij opstarten van de pc ook de navolgende melding.

Ook dit zou met Magix te maken hebben.

Ik heb inmiddels een ticket ingestuurd met alle foutmeldingen die ik krijg en zie in het betrouwbaarheidsonderzoek.

Afwachten maar

Wij komen er niet uit

Bol schreef op 28.10.2020 om 17:23 uur

Hallo Joost, zelf heb ik het Simplitec programma niet (meer) op mijn PC staan . U waarschijnlijk nog wel. Ik heb slechte ervaringen met dit programma. Verwijderd dit programma eens en probeer het dan opnieuw. Groet Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.10.2020 om 17:30 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

heeft U al geprobeerd,

aannemend dat er een scartkabel aansluiting aan de achterzijde van de JVC Videorecorder de HR-DVS 1 zit. om dit aan te sluiten met de kabels die bij RUV 9 zit, en kijk eens of U nu wel op kunt nemen.

en anders niet weten of de bandjes ook S - VHS zijn aan de achterzijde van de JVC recorder een aansluiting maken die aangesloten kan worden op S-VHS connector van de video omzetter

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 28.10.2020 om 17:57 uur

Hallo Joost,

Uw afbeelding is geen WHEA crash (blauwe scherm), maar dit duidt eerder op een Simplitec softwarefout . Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2020, 18:31, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 29.10.2020 om 13:36 uur

Beste Bol,

Inmiddels de PC voorzien van een schone installatie en VDL opnieuw geïnstalleerd. Het inlezen van de analoge videorecorder werkt weer. Het probleem met de WHEA stopcode blijft.

Nu bezig alle Magix software te installeren..

Joost

Bol schreef op 29.10.2020 om 14:10 uur

Hallo Joost,

Kunt u een afbeelding / foto van uw WHEA scherm uploaden, zodat ik kan zien wat u precies bedoeld. Want bij een blauwscherm wordt er QR code op scherm weergegeven.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 29.10.2020 om 16:33 uur

Ga ik morgen proberen.

Zal een foto worden met de telefoon.

J