WHEA_uncorrectable_error

j.g.gerbranda schreef op 22.10.2020 om 11:44 uur

Bij de pogingen om een oud DV bandje in te lezen krijg ik deze stopcode. Na herinstallatie van de software was het verdwenen en nu na een paar weken krijg ik opnieuw deze code.

Is daar een oplossing voor.

Een tweede probleem is dat ik de extra inhoud van de software heb gedownload en toch krijg ik bij opstarten de mededeling dat ik dat kan doen. Indien ik daar in meega, kom ik bij het scherm met alle extra software maar kan niets aanklikken.

Valt hier nog iets aan te doen?

Joost

Reacties

mi-bo schreef op 22.10.2020 om 11:55 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

via welke weg probeert U het oude DV bandje te importeren

M.vr.gr

Michael

j.g.gerbranda schreef op 22.10.2020 om 12:04 uur

Ik lees de bandjes in vanaf een JVC HR DVS 1 die via de digi kabel verbonden is met de pc op een fire wire aansluiting. Dit heeft tot enkele weken geleden goed gewerkt.

j.g.gerbranda schreef op 22.10.2020 om 12:07 uur

De Link in de reactie van Michael geeft een melding in malwarebytes waardoor ik daar niet in kom.

j.g.gerbranda schreef op 22.10.2020 om 12:07 uur

De link geeft de navolgende foutcode ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

mi-bo schreef op 22.10.2020 om 12:56 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

Zoals U omschrijft, heeft U geen malware op Uw Pc staan.

Zelf gebruik ik Spyhunter( betaal versie ) hiervoor , maar er zijn ook gratis programma's te downloaden zoals ik wel eens op het Forum heb gezien.

Als ik op de link klik kom ik hier terecht en staat omschreven hoe probleem kan worden opgelost.

Dan een reactie over Dv bandjes, daar hoef geen extra software voor worden geladen.

zie via rode knop onder preview scherm  op klikken wordt de camera gezien

en op opname knop klikken en wordt opgenomen.

Wat er bij U verkeerd gaat kan ik van hier uit U helaas niet vertellen.

Sc6

Michael

j.g.gerbranda schreef op 22.10.2020 om 13:17 uur

Beste Michael, Hoe ik de bandjes in moet lezen is mij bekend. Ik heb er inmiddels 72 ingelezen in de PC.

Malwarebytes is een betaal programma om trojaanse paarden enz. te voorkomen. Dit programma geeft de melding. Na de site als vertrouwd te hebben aangemerkt kom ik bij een link die een programma download om de stopcode op te lossen. Opnieuw schreeuw zowel Norton als Malwarebytes dat daar een trojaans paard in zit.

Ik ga op zoek naar een andere oplossing.

Dank in ieder geval voor je moeite

Joost

mi-bo schreef op 22.10.2020 om 13:50 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

Dank voor Uw feedback.

Ik kan U helaas dan niet verder helpen met een goed advies

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Reden dat ik U niet verder kan helpen is dat ik met Avast werk en U met Norton

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 22.10.2020 om 14:28 uur

Hallo Joost,

Uw topic bestaat uit twee vragen.

1. de foutcode: WHEA_uncorrectable_error (blauw scherm)
  2.  bij opstarten VDL wordt het installationsmanager opgestart

1) De foutmelding "WHEA_uncorrectable_error (blauw scherm)" , is een Windowsfoutmelding. Dit zou erop kunnen duiden dat er een hardware fout is opgetreden. Zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/whea-uncorrectable-error-oplossen-7c49d78a-2792-96cf-2268-abbe9d9eb29f?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

2) Zelf heb ik dit ook in verleden gehad. U kunt deze installationmanager stoppen door als u het schermpje krijgt, niet op OK maar op Later te klikken en verder te gaan met het opstarten van VDL. Als het goed is blijft het de volgende keer weg. Ik weet het niet meer of er ook nog een vinkje gezet moest worden.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.10.2020 om 14:50 uur

Hallo Joost,

Nog een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord. zie https://nl.pcerror-fix.com/opgelost-oplossing-whea_uncorrectable_error-voor-windows-10-8-7/

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.10.2020 om 16:19 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

een reactie op

"Een tweede probleem is dat ik de extra inhoud van de software heb gedownload en toch krijg ik bij opstarten de mededeling dat ik dat kan doen. Indien ik daar in meega, kom ik bij het scherm met alle extra software maar kan niets aanklikken. "

sinds 03.09.2020 heeft MAGIX , update Notifier in zijn programma's gezet, te vinden via configuratiescherm programma en onderdelen

hier mee controleer MAGIX elke dag of U up to date bent, en geen illegale software heeft

Ik weet niet of U ( Update Notifier ) kunt verwijderen, zelf heb ik er geen probleem mee om dit te laten staan.

daar ik 2x MFS en 2 x MVDL en 1 keer MVDL PROX op mijn Pc heb staan en dit alleen maar bij MAGIX video Pro X te zien is, klik ik gewoon op annuleren

er komt geen schermpje van oké of later installeren. ( dit een stap eerder bij installeren voor het eerste keer van het MAGIX video bewerking programma of bv via bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde heeft gedaan) is nu niet van toepassing

op mijn Laptop heb ik de zelfde programma's staan en daar komt alleen de opmerking naar voren als ik MFS 2021 opstart, hier klik ik dan ook op annuleren

Hopend dat U iets aan dit antwoord heeft.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 22.10.2020 om 20:17 uur

Hallo Joost,

Hier nog een aanvulling op uw 2de vraag. De oplossing staat in de toevoeging van deze link: https://www.magix.info/nl/forum/vdl-2021-extra-inhoud-installatie-probleem--1254673/

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.10.2020, 20:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 23.10.2020 om 11:50 uur

Aan allen die mij helpen:

Allereerst mijn grote dank voor deze ondersteuning.

Ik zie in mijn PC bij apparatenbeheer dat de AV/C tuner en de Video Grabber geen stuurprogramma's hebben.

Dit zou deze problemen van de WHEA storing kunnen verklaren.

Ik kan ze echter ook niet op internet vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Dank voor de moeite.

Joost

mi-bo schreef op 23.10.2020 om 12:03 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

ik zie dat U ook een video grabber heeft geinstalleerd dat een conflict geeft.

Is die wel goed geinstalleerd, om DV bandjes op te nemen heeft U dit niet nodig.

Sc6

michael

Bol schreef op 23.10.2020 om 12:58 uur

Hallo Joost,

Bij foutieve geïnstalleerde apparaten zouden weleens uw foutmelding WHEA_uncorrectable_error (blauw scherm) kunnen geven.

Als u deze niet meer op uw PC aanwezig zijn, kunt twee dingen doen:

• deze te uitschakelen of te verwijderen.
  • ga met de muis op AV/C Tuner / Video Grabber staan
  • klik op rechtermuisknop
  • u krijgt de keuze om het apparaat uit te schakelen c.q. te verwijderen
  • als u deze verwijdert, zet dan een vinkje bij "De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen"
  • klik op installatie ongedaan maken
  • Start dan uw PC opnieuw op en Windows zal als het nodig blijkt te zijn, de juiste stuurstuurprogramma's opnieuw installeren.

Wanneer het bovenstaande u probleem niet oplost. Ga da naar de site van AV/C tunner / Video Grabber en zoek dan de juiste drivers en installeer deze dan.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 23.10.2020 om 12:59 uur

Wellicht dat de grabber is geïnstalleerd door het programma: red mijn video's.

j.g.gerbranda schreef op 23.10.2020 om 13:11 uur

Na het loshalen van de aansluiting van Red Mijn Video's verdwijnt de videograbber.

De Av/C Sys blijft staan en verdwijnt na loskoppelen van de video. Het vreemde is dat apparatenbeheer in beide gevallen aangeeft dat er in het geheel geen driver geïnstalleerd is.

Dit zou de AVC.SYS moeten zijn maar die is we;l te vinden op enkele plaatsen op het internet maar daar geeft de PC een microsoft melding dat dit bestand schadelijk is voor mijn PC.

Bol schreef op 23.10.2020 om 13:14 uur

Hallo Joost, zie eens: https://www.exefiles.com/nl/sys/avc-sys/ Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.10.2020 om 13:21 uur

Hallo Joost,

Het klopt, dat wanneer u de USB Videograbber van RUV loskoppelt c.q. verwijderd, deze ook uit het apparatenbeheer wordt verwijdert.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 13:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 23.10.2020 om 16:09 uur

Ja dat klopt. Ook de AV/c tuner verdwijnt als ik mijn JVC videorecorder uitzet.

Inmiddels ben ik een stapje verder. Ik heb de volledige software van Magix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Nu komt niet het scherm met de vermelding WHEA enz. maar bij opstarten van de opname loopt het hele systeem muurvast en is alleen met een harde reset opnieuw op te starten.

Toch leuk, zo'n uitdaging

Joost

Bol schreef op 23.10.2020 om 16:38 uur

Hallo Joost,

Ik heb nog nergens gelezen, wat uw PC configuratie is. Kun u daar beschrijving van geven.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 23.10.2020 om 18:50 uur

Bol,

Mijn PC is een HP Paviljoen I 5 met windows 10 met de meest recente update.

Ik heb Magix volledig gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd. Als ik nu opstart en het programma start en daarna de videorecorder, krijg ik niet de foutmelding maar loopt alles muurvast. Staat alleen mijn PC aan en niet het programma en start ik de videorecorder, start ook Magix video op en zodra ik het scherm voor het capturen van een bandje open, verschijn dezelfde foutmelding.

Een beetje moe word ik hiervan.

Ik denk dat ik op zoek ga naar een ander programma dat dit probleem niet kent.

Het probleem is ontstaan sinds ik de versie 2021 gebruik

Joost

Bol schreef op 23.10.2020 om 23:33 uur

Hallo Joost,

Ik begrijp, dat u gefrustreerd raakt. De problemen, die u nu ondervindt, zou zeker aan VDL 2021 kunnen liggen, maar u moet ook in het achterhoofd houden, dat het een hardware probleem zou kunnen zijn. Om dit uit te sluiten, zou kunnen besluiten om VDL 2020 opnieuw te installeren en zien of uw problemen nu wegblijven. Als u het VDL 2020 installatieprogramma niet meer hebt, dan staat deze bij mij in de installationsmanager map.

U installeert dan de basisversie VDL 2020

Succes met uw beslissingen, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 23:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 24.10.2020 om 12:20 uur

Beste Bol of Rob,

De frustratie loopt zeker hoog op. Maar ik heb nog een versie van Pinnacle welke ik heb geïnstalleerd en deze geeft eenzelfde probleem. Het lijkt dus erop dat het in mijn systeem.

Ik kan alleen niet vinden waar.

Op internet staan vele manieren om dit op te lossen en een aantal daarvan heb ik uitgevierd. Helaas nog steeds zonder resultaat.

Ik blijf proberen en laat je het resultaat weten.

In ieder geval veel dank voor het meedenken en je huip.

Joost