preview monitor - kleur veranderen

Reacties

mi-bo schreef op 27.11.2022 om 10:40 uur

@Inge_68

Als U gaat monteren met/in MVDL kunt U beter 16:9 filmen, dan staat dit direct na importeren goed op de tijdlijn

De eerder gegeven uitleg, kunt Hier terug vinden

http://www.magix-photos.com/mpo10/30/4BE/4BE8B0E06D9C11EDBDCAB3754DF9727E.mp4

Sc6

Michael/Moderator

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 27.11.2022 om 10:49 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

Het is correct, dat u het sjabloon en de afbeelding mee moet laten groeien aan de lengte van uw filmproject.

Ik heb de specificatie van de GoPro 11 geraadpleegd en zie dat de beeldverhouding 8:7 erbij staat.

Ik kan (nog) niet beoordelen of Magix Video Deluxe met deze beeldverhouding ook overweg kan. U hebt mij wel nieuwsgierig gemaakt wat de meerwaarde is van deze beeldverhouding.

Helaas heb ik geen filmmateriaal om te kunnen experimenteren. Misschien dat u mij een paar filmfragmenten kan toe mailen. Alvast bedankt👍.

Ik wens u heel veel succes met het samenstellen van uw films

Met vriendelijk groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Inge_68 schreef op 28.11.2022 om 06:48 uur

mi-bo - dank voor de link. Ga ik zeker bekijken.

Bol - ik heb nog niet veel film materiaal (2x rit 30 min gemaakt met camera) maar als je me laat weten hoe ik het je kan mailen dan doe ik dat met liefde.

Wijziging = vraag. Mi-bo ik zie dat jij onderin je filmpje bij de tijdlijn een schuifbalk hebt staan. Bij mij is die verdwenen zag ik gisteren. Weet jij hoe ik die weer terug "tover"?

mi-bo schreef op 28.11.2022 om 08:53 uur

@Inge_68

Misschien heeft U iets aan de optie F9 als MVDL is opgestart.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 28.11.2022 om 09:49 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

Bij het doorlezen van de GoPro Hero 11 handleiding, zie ik dat de door u gebruikte beeldverhouding 8:7 voor het eerst is / wordt toegepast bij GoPro Hero 11.

...laat weten hoe ik het je kan mailen dan doe ik dat met liefde....

Zie mijn persoonlijk bericht. Ik heb daarin ook wat persoonlijke tekst en uitleg gegeven, die we dan in een later stadium ook met andere forumleden op het forum kunnen delen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.11.2022 om 11:56 uur

@Inge_68

Een vraag, daar Uw interesse is monitor instellingen, is bij de Go-Pro 11 de optie 8:7 niet breedbeeld.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 28.11.2022 om 12:31 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

Hier het antwoord op bovenstaande vraag.

De optie 8:7 bij GoPro 11 is geen breedbeeld (16:9). Zie de technische gegevens, die in de handleiding van GoPro te lezen is:

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.11.2022 om 12:57 uur

@Inge_68

Na lezen van reactie hierboven,(zwarte balken bij HD -tv)en gezien U nog maar weinig opname heeft gemaakt met de Go-Pro 11, is mijn persoonlijke mening snel overstappen naar 16: 9, .

Maar U bent de baas over Uw opname,

Sc6

Michael/Moderator

Bol schreef op 28.11.2022 om 13:19 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

Als forumlid/moderator geef ik alleen antwoorden op de gestelde vragen van forumleden. Ik lees wel in de handleiding, dat de opnames gemaakt op beeldresolutie 8:7 een beter gedetailleerde opnames worden gemaakt. Het is aan u of u op de beeldverhouding 8:7, 4:3 of 16:9 wilt of gaat filmen. U kunt altijd op een later tijdstip nog een film maken met de resolutie 16:9 door middel van de optie uitsnede.

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.11.2022, 13:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Inge_68 schreef op 29.11.2022 om 07:19 uur

Bol - zal later vandaag/ morgen (wat meer tijd) je pb lezen en reageren.

Mi-bo zoals ik al eerder schreef ben ik aan het experimenteren met wat het handigste is voor mij. Van andere motorvloggers begreep ik dat juist de 8:7 wel erg handig is i.v.m. beeldaanpassing en inzoomen in de opname. Hoop als het weer wat beter wordt snel weer wat meer experiment opnames te kijken maken. Voor nu (donkere dagen) ben ik vooral Magix aan het leren kennen met de 2x30min footage die ik heb.

Bol schreef op 29.11.2022 om 09:35 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

Doe alles in uw eigen tempo. Ik zie vanzelf wel u reacties. Een of twee opnames van ca. 2 á 3 minuten is meer dan genoeg om mee te experimenteren.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Inge_68 schreef op 30.11.2022 om 12:05 uur

mi-bo - top dat was de oplossing 😀😀. Schuifbalk staat er nu weer.

mi-bo schreef op 01.12.2022 om 07:46 uur

@Inge_68

Dank voor Uw Feedback Inge.

Fijn te lezen dat alles weer staat zoals U gewend was.

Gr

Michael