MP4 kan niet meer importeren; MXMPEG2 error 0110, no media decoder found

Reacties

Bol schreef op 31.08.2021 om 19:18 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Als u voor een maand VDL 2022 Plus / Premium voor een maand koopt, dan moet u als nog de HEVC codec aanschaffen ad. € 4,99

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 31.08.2021 om 19:24 uur

maar zolang ik niet exact weet wat de oorzaak is lijkt het mij een 'blinde' kost, niet?

Bol schreef op 31.08.2021 om 19:24 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

U hebt volgens mij niet de juiste runtime gedownload en geinstalleerd. U hebt dotnet-sdk-5.0.400-win-x64.exe gedownload, die moet zijn: dotnet-runtime-5.0.9-win-x64.exe Te downloaden vanaf: https://dotnet.microsoft.com/download/dotnet/5.0/runtime

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.08.2021, 19:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 31.08.2021 om 19:33 uur

@Bol: dankjewel om me de juiste link mee te geven. Echter na restart lukt het nog steeds niet. Het valt ook meteen op want leesbare clips tonen een beeldje, de niet-leesbare vertonen een standaard icoon.

In elk geval al heel erg bedankt voor alle voorstellen en inspanningen

Bol schreef op 31.08.2021 om 19:46 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

U ziet, dat ik Handbrake wel kan opstarten en uw HEVC bestand inladen?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.08.2021 om 19:53 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Zie:

en

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 31.08.2021 om 19:59 uur

EUREKA, het is me ook gelukt. Domme fout van me, ik werkte niet langer via Handbrake.

Maar betekent dit dan dat elke drone-shot eerst geconverteerd moeten worden naar dit m4v formaat? Zal dit ook niet leiden tot kwaliteitsverlies?

Zou dit voorkomen worden door HEVC/265 te installeren?

Bol schreef op 31.08.2021 om 23:34 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Als u via Handbrake converteert, dan word de resolutie teruggebracht naar 1920x1080px geen 4K (dus kwaliteitsverlies) Ik heb uw bestanden met XMedia Recode geconverteerd naar een MP4 bestand met de codec: Mpeg-4 AVC/ H.264 en kon deze nu probleemloos op de tijdlijn van VDL 2014 plaatsen en exporteren als een MP4 4K bestand.

Groet, Rob

PS. ik zal de geconverteerde bestand u terug mailen via Wetransfer

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.09.2021 om 00:10 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Ik ben nog wat aan het experimenteren geweest met Handbrake. Hiermee heb ik uw bestanden kunnen converteren zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies.

Deze kunt u ook op VDL 2014 plaatsen en exporteren als een MP4 bestand.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 01.09.2021 om 07:16 uur

Hoi Rob, je bent zeker volhardend. Heel erg bedankt. Vandaag terug werkdag maar ik probeer deze avond zeker ook nog eens. Betekent dat ik enkel via conversie dit kan gebruiken of wat kan er gebeuren voor VDL zonder conversie?

Bol schreef op 01.09.2021 om 11:20 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Als u uw 4K filmpjes wilt blijven bewerken met VDL 2014 32bits versie, dan moet u deze altijd eerst converteren met bv. Handbrake van HEVC / H.265 naar Mpeg-4 AVC/ H.264.

Misschien een optie: Kijk eens bij de de opname-instellingen van uw Drone of u deze op Mpeg-4 AVC/ H.264 kunt zetten. Dan hoeft u ook niet te converteren. Alleen wordt opgenomen filmbestanden groter.

Bij aanschaf van VDL 2022 plus / premium kunt u na het aankopen van de Videocodecs HEVC/H.265 ad. € 4,99 uw 4K filmbestanden gelijk op tijdelijn van VDL 2022 plaatsen en bewerken en exporteren als een HEVC/H.265 bestand, zonder verlies van kwaliteit.

Wat voor beslissing u ook neemt, ik wens u heel veel succes met het maken en monteren van uw Drone opnames.

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 01.09.2021 om 11:48 uur

Heel duidelijk en enorme dank voor alle hulp

Geert-Desancte schreef op 01.09.2021 om 20:55 uur

@Bol

Dag Rob, ik heb ze allen gedownloaded en na elkaar gemonteerd om zo te kunnen vergelijken. Heb dus 4 filmpjes vergeleken door ze op groot flat screen af te spelen en dus heel kritisch te zijn op kwaliteit

m4v via handbrake > vertoonde wat blurring en op einde zwarte flikkeringen

mp4 via handbrake > ZEER goede kwaliteit

mp4 via XMedia record > zeer onscherp, slechtste kwaliteit

Geëxporteerd met VDL2014 > ook behoorlijk wat blurring

Wat ik ook nog geprobeerd heb zijn de instellingen van mijn drone en het is me gelukt om ook H264 te selecteren. Wanneer ik het filmpje (zonder converteren) wou laden op VDL2014 kreeg ik dezelfde boodschap zoals steeds, waardoor conversie ook noodzakelijk blijkt.

Het lijkt er dus op dat drone shots telkens geconverteerd moeten worden tenzij ik VDL22 aanschaf en de codec.

In elk geval heel bedankt en ik kan zeker zo verder. Beste groet, Geert

Bol schreef op 01.09.2021 om 21:10 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Zelf had ik al het vermoeden, dat Handbrake de beste film kwaliteit leverde. Ik denk ook te weten waarom de andere van mindere kwaliteit zijn. Ik had de Bitrate moeten verhogen. Ik ga het nog eens voor mijzelf uitproberen. Ik laat het je weten wat daarvan het resultaat is geworden.

Vreemd, dat de H.264 bestanden niet ingeladen kan worden in VDL 2014. Mail mij via WeTransfer deze filmfragment toe, naar het emailadres dat bij u bekend is. Zodat ik e.a. kan uittesten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 02.09.2021 om 13:54 uur

@Bol

Dag Rob, vreemd want ik probeerde daarnet terug een drone-vlucht te maken met een opname in H264. Nu blijkt dat ik enkel maar H265 ter beschikking heb. Ik evalueer het eerstdaags verder om te zien of H264 alsnog terug bij de keuzes komt. Indien zo, maak ik een opname en laat nog iets weten. Mvg Geert

Bol schreef op 02.09.2021 om 14:25 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Het moet toch echt mp4 (H.264) zijn om uw opnames op de tijdlijn van VDL 2014 te kunnen bewerken. Ik verneem het wel of u bij de instellingen de keuze hebt kunnen vinden om i.pv HEVC (H.265) deze ook op MP4 (H.264) te kunnen zetten.

Anders zou u uw opnames toch even moeten converteren met Handbrake of met XMedia recode. U kunt in beide programma's meerde bestanden (bulk) in een keer conventeren. Hoe lees daarvoor eens de handleiding door.

Succes, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 03.09.2021 om 08:50 uur

Hallo Geert en Rob, ik zie steeds dat fps op 60, 59,9, 30 of 29,9 staat probeer ook eens op 25 of 50 want deze waarden zijn gelieerd aan de netfrequentie van in Europa gebruikte 50Hz. De filmpjes uit zeker een Iphone (Amerikaans product) zoals ik heb, gebaseerd is op 60Hz de netfrequentie in Amerika en Canada.
Wellicht kan dit ook van belang zijn.
Waarom vermeld ik dit omdat ik bij een lokale omroep medewerker ben en wekelijks vanwege de corona elke week een kerkdienst op ons TV kanaal programmeer.
Deze diensten download ik van de servers van www.kerkomroep.nl en deze blijken altijd op 30fps te staan en dat gaf altijd problemen in de uitzending, dus daarna m.b.v. Handbrake converteren op 25fps bleek de problemen te zijn opgelost
Het is maar een theorie maar mij heeft het geholpen ook door het meedenken van Rob.
Mvg Kees