MP4 kan niet meer importeren; MXMPEG2 error 0110, no media decoder found

superlip schreef op 23.03.2016 om 15:02 uur

Beste allen,

Ik gebruik Magix Video Deluxe 2015 voor het maken van een sfeerreportage van mijn zoon zijn eerste jaar. Tot nu toe ging het goed, maar helaas pakt hij ineens de fragmenten die MP4 (via iPhone genomen/doorgestuurd naar elkaar) niet meer. Ik kan die filmpjes niet meer inladen. 

Ik heb de twee codecs (2 en 4, die laatste tegen betaling) gedownload, maar dat werkt ook niet.
Kan iemand mij aub helpen, want over paar weken is die kleine man jarig en dan wil ik dit filmpje aan de familie laten zien.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Reacties

mi-bo schreef op 23.03.2016 om 22:36 uur

Beste, ten eerst is het vreemd dat er betaald moet worden voor mpeg2 en mpeg4 want dit zit in het pakket, is het pakket wel goed geinstalleerd, geactiveerd en geactualiseerd, dan zijn stukjes film van een I Phone via de oplaad kabel waar Usb aanzitgewoon te importeren in MAGIX vdl 2015
gr
Michael

superlip schreef op 25.03.2016 om 21:59 uur

Hi Mi-Bo,

Zie de printscreen van wat ik heb. Dit is wat ik heb gedaan. Doe ik het dan juist? Het werkt nog steeds niet (rechtsboven in zie je de MP4, die inderdaad van een iPhone afkomen). Hopelijk kan je mij uitleggen hoe te doen.

Alvast bedankt!

mi-bo schreef op 26.03.2016 om 10:24 uur

Hallo,

 is via de dvd onder addon ook quicktime -player geinstalleerd,

 dit is namelijk nodig als met Mac producten wordt gewerkt ( mov bestanden ).

Gr

Michael

superlip schreef op 29.03.2016 om 06:16 uur

Hi Michael,

Bedankt voor je reactie. Ik kreeg geen mail-melding van je bericht dus zie het nu pas. Ik heb een Quicktimer Player (toegevoegd op de laptop). Maar ik snap verder jouw mededeling niet zo. Wat moet ik doen precies? MDL heb ik niet op een dvd staan, maar (legaal) gedownload en geïnstalleerd. Hoor graag van je, want ik kan op dit moment de MP4's nog steeds niet invoegen in het programma.

Alvast bedankt!

mi-bo schreef op 29.03.2016 om 09:21 uur

Superlip,
als je Quicktime player op je laptop heb staan, kan je gewoon via verkenner je IPhone opzoeken en dan  de bestanden inladen ( importeren ) en anders evt. via een DVD VideoSoft Free Studio ( dit is van You -Tube )
en anders via magix.com rechts op icoon klikken je inloggen bij MAGIX, dan mijn producten vdl 2015 aanvinken, de trial versie inladen, dan krijg je een optie herstellen dit doen, registreren, misschien niet nodig en dan het programma weer opstarten en moet het werken,( je heb toch alleen maar MAGIX vdl 2015 op een laptop staan )
Gr
Michael

superlip schreef op 29.03.2016 om 09:37 uur

Hi Michael,

Bedankt voor de snelle reactie. Even voor de duidelijkheid (dat ik het goed begrijp): ik heb de iPhone-filmpjes op de harde schijf van mijn laptop staan en ik zie ze als mp4-uiting staan als ik zoek (rechtsboven in VDL 2015). Maar in tegenstelling tot andere filmpjes en foto's zie ik geen miniatuurweergave. En als ik ze dus naar 'de band' daaronder trek, dan geeft hij aan dat dat niet kan vanwege de genoemde error.

Moet ik dus alsnog die trial versie downloaden e.d.? Of zit het probleem ergens anders? Overigens heb ik al veel vaker iPhone-filmpjes gebruikt die wel gewoon werkten, maar nu - sinds twee weken - ineens niet meer.

Hoor graag. ALvast bedankt,

Bas

mi-bo schreef op 29.03.2016 om 12:42 uur

Hallo Bas.

heb je bij het installeren ook via help extra programmas dit ook geupload en geinstalleerd, dit is namelijk niet nodig bij een dvd maar wel bij online 

pakkethttp://www.magix.info/nl/procedure-van-magix-download-koop-producten-wat-te-doen.online-training.1149305.html

 ik heb one drive op mijn laptop staan, mijn vrouw heeft ook een IPhone, de filmpjes staan als mov bestand in mijn geheugen cloud bij Microsoft, ( dit is in jouw geval vermoedelijk de cloud van Apple ). als ik het programma opstart ga ik naar de cloud van Microsoft onedrive en haal daargewoon in MAGIX vdl 2015 mijn mp4 bestanden van daan en importeer dit in MAGIX vdl 2015. bij mij werkt het ewoon ( gecheck met MAGIX vdl 2015 ) als het programma niet goed werkt kan het geen kwaad om te doen wat ik heb omschreven om 09.21 uur

Gr

Michael

superlip schreef op 31.03.2016 om 14:05 uur

Hi,

Ik weet al wat het is... het is een 4K-film, dus heb de HEVC-codec nodig. Is die op de 2015-versie aanwezig? Ik ben er bang voor van niet. Kan ik het dan alleen gebruiken als ik de 2016-versie koop? En kan ik in die versie werken met de montage waar ik nu mee bezig ben?

mi-bo schreef op 31.03.2016 om 16:02 uur

Hallo Bas. HEVC-codec is online direct te koop  bij magix.com

Gr 

Michael 

Geert-Desancte schreef op 28.08.2021 om 18:03 uur

Ik werk al jaren perfect met de VDL, zijnde versie 2014 (geactualiseerd). Nu probeer ik ook opgenomen shots van mijn drone, extensie mp4, te importeren maar hij herkent deze niet (toont zwart beeld). Volgens de 'hulp' die ik online krijg herkent hij gewoon niet het te importeren formaat. Wat kan ik doen om deze eveneens aanvaard en dus leesbaar te krijgen?

mi-bo schreef op 28.08.2021 om 19:18 uur

@Geert-Desancte

Beste Geert.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Als U de volgende keer een vraag heeft,maak dan een eigen Topic aan,dan blijft het Forum overzichtelijk..gezien Uw MVLD 2014 van 2013 is.

Misschien een optie.

Installeer,via deze link

https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/

MVDL 2021 trial/test versie, evt met serienummer voor 30 dagen,en kijken of het wel gaat werken.

Werk dit zonder problemen met de Drone ,dan is aan U de keuze wat U wilt.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

Bol schreef op 29.08.2021 om 00:22 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

U werkt nog steeds met VDL 2014 (32bits) versie 13.0.5.5. Als ik het goed begrijpt, hebt u een drone aangeschaft en daar een filmpje mee gemaakt met de extensie mp4 en deze wilt u gaan bewerken in VDL 2014. Het kan zijn dat dit MP4 bestand een codex bevat, die VDL 2014 niet aan kan. Probeer zo'n MP4 bestand eens te converteren met Handbrake (freeware) en probeer het dan nog een keer.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005
 

Laatst gewijzigd door Bol op 29.08.2021, 00:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 29.08.2021 om 11:04 uur

@Bol: handbrake geïnstalleerd maar vraagt telkens om .net ook te installeren. Eveneens gedaan in zowel x64 als x86 versie maar krijg foutmeldingen krijgen. Lijkt dus niet te lukken. Maar je hebt wel gelijk dat het ergens met de codec te maken heeft want om de clips zo af te spelen heb ik ook eerst extra codec moeten installeren wat tot gunstig resultaat leidde. Enkel nu nog VDL meekrijgen

@mi-bo: =eerste post op dit forum en zal in het vervolg inderdaad ineens eigen topic aanmaken. Als ik MVDL/21 in trial versie installeer, behou ik mijn MVDL/14 versie of wordt deze overschreven/gedisabled?

Dankjewel alvast @beiden

mi-bo schreef op 29.08.2021 om 11:10 uur

@Geert-Desancte

Beste Geert,

een reactie van mijn kant

"@mi-bo: =eerste post op dit forum en zal in het vervolg inderdaad ineens eigen topic aanmaken. Als ik MVDL/21 in trial versie installeer, behou ik mijn MVDL/14 versie of wordt deze overschreven/gedisabled? "

Uw versie MVDL 2014 wordt niet overschreven en blijft gewoon op Uw Pc staan.( trial versie Free is wel een beperkte versie)

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael ( FM sinds 2008 )

 

Geert-Desancte schreef op 29.08.2021 om 11:12 uur

ok super bedankt, ik probeer dit eens

Bol schreef op 29.08.2021 om 11:47 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

VDL 2014 is een standalone programma en wordt niet verwijderd als u VDL 2021 testversie installeert.

....handbrake geïnstalleerd maar vraagt telkens om .net ook te installeren. Eveneens gedaan in zowel x64 als x86 versie maar krijg foutmeldingen krijgen.....

Zie deze link. https://www.magix.info/nl/forum/mov-bestand-niet-importeren--1280029/#ca1695006

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.08.2021 om 14:51 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

  • Laptop: dotnet-runtime-5.0.8-win-x64.exe
  • Desktop: windowsdesktop-runtime-5.0.8-win-x64.exe

De bovenstaande bestanden zijn te downloaden vanaf Download .NET: [klik hier]

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 31.08.2021 om 18:03 uur

@bol: extra installatie gebeurd maar helaas geen betere resultaten op MVDL 2014:

.NET runtimes installed:
  Microsoft.AspNetCore.App 5.0.8 [C:\Program Files\dotnet\shared\Microsoft.AspNetCore.App]
  Microsoft.NETCore.App 5.0.8 [C:\Program Files\dotnet\shared\Microsoft.NETCore.App]
  Microsoft.NETCore.App 5.0.9 [C:\Program Files\dotnet\shared\Microsoft.NETCore.App]
  Microsoft.WindowsDesktop.App 5.0.8 [C:\Program Files\dotnet\shared\Microsoft.WindowsDesktop.App]

To install additional .NET runtimes or SDKs:
  https://aka.ms/dotnet-download

Bol schreef op 31.08.2021 om 18:16 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

U moet de voorlopig de .NET 5.0 versies downloaden

Dus voor een 64 bits PC de volgende runtimes:

  • Laptop: dotnet-runtime-5.0.8-win-x64.exe
  • Desktop: windowsdesktop-runtime-5.0.8-win-x64.exe

Ik krijg het gevoel, dat u nog PC 32bits is.

Als dat zo is, dan moet u 32 bits runtimes downloaden en installeren:

  • Laptop: dotnet-runtime-5.0.9-win-x86.exe
  • Desktop: windowsdesktop-runtime-5.0.9-win-x86.exe

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Geert-Desancte schreef op 31.08.2021 om 18:54 uur

@mi-bo: MVDL21 testversie geïnstalleerd maar eerste clip die ik uitprobeer biedt nu volgende halt:

"helaas mag functie 'HVEC-codec' op grond van licentiebepalingen niet in een testversie worden aangeboden. Dus ook dit lijkt geen duidelijkheid te brengen.

Geef ook wel mee dat veelal shots genomen zijn aan 50fps of 60fps. Enkelen aan 30 fps lukken wel maar anderen dan ook weer niet. Filminstellingen ook al veranderd naar 60 fps.

Bol schreef op 31.08.2021 om 19:04 uur

@Geert-Desancte

Hallo Geert,

Als u vandaag de testversie geïnstaleerd hebt, dan hebt u VDL 2022 geïnstalleerd. Als VDL 2022 zonder fouten standaard opstart, dan hebt u een Windows 10 64bits computer.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.08.2021, 19:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.08.2021 om 19:07 uur

@Geert-Desancte

Beste Geert.

U heeft nu de test versie van MVDL 2022 gedownload.

Als U MVDL 2022 PLUS aan vinkt dan kunt U een proefversie kopen voor 1 maand,dit is zonder beperkingen. Kijk hiervoor op magix.com/ video

https://www.magix.info/nl/tutorials/nieuw-in-magix-versie-2022--1281611/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie (Tutorial)

Geert-Desancte schreef op 31.08.2021 om 19:08 uur

Dag Rob, ik heb zonet even gecheckt op mijn pc-info: 64-bits besturingssysteem, x64-processor

Geert-Desancte schreef op 31.08.2021 om 19:13 uur

zonet deze even geïnstalleerd: https://dotnet.microsoft.com/download/dotnet/thank-you/sdk-5.0.400-windows-x64-installer (via zoeken op Laptop: dotnet-runtime-5.0.8-win-x64.exe). Zal nu laptop herstarten en opnieuw proberen