Mediapoolscherm (standaard rechtsboven) geeft iconen i.p.v. fragment

Dick-Wardenaar schreef op 25.12.2021 om 15:42 uur

Ik maak al jarenlang video's. Na de laatste update (afgelopen week), zie ik in het mediapoolscherm (rechtsboven) iconen in plaats van het eerste beeld van een fragment. Dit verschijnsel doet zich voor, nadat ik begonnen ben met monteren.

Ik maak nu gebruik van VideoDeLuxe Premium 2022. Wie kan mij helpen om i.p.v. de icoontjes weer het videofragment en/of foto zichtbaar te maken?

Zie bijgaande foto. Alvast dank en nog fijne feestdagen! Groet Dick

Reacties

Bise schreef op 25.12.2021 om 15:58 uur

Beste Dick,

Helemaal rechts bovenin zie 4 vierkantjes hier kan je het instellen.

Succes Cees

mi-bo schreef op 25.12.2021 om 16:20 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick,

toets de Y toets in als MVL is opgestart, dan zet hier overal CPU

dan zal het weer goed staan

Sc6

Blijf gezond, nog fijne feestdagen en een Covid-19( Omikron) vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.12.2021 om 16:38 uur

@Dick-Wardenaar

Hallo Dick,

Waarschijnlijk zijn uw map-opties gewijzigd. Herstel deze eens door de map-opties op de standaardinstelling terug te zetten.


Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 25.12.2021 om 19:31 uur

Ik zou graag willen weten wat de instellingen "cpu" te maken hebben met dit item, zoals mibo voorsteld.

Mvg,

Cees

Dick-Wardenaar schreef op 27.12.2021 om 19:20 uur

Iedereen hartelijk bedankt voor de antwoorden. Mi-bo gaf de juiste oplossing. De media-poolscherm ziet er weer vertrouwd uit! Groet Dick

Bol schreef op 27.12.2021 om 19:31 uur

@Dick-Wardenaar

Hallo Dick,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is op gelost door bij de hardwareversnelling alles op de CPU te zetten. Door dit te doen, wordt u pc wel trager bij het exporteren van uw MVP projectbestand, omdat alles nu over CPU berekend wordt.

Een Fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2022

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.12.2021 om 20:26 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick.

Dit is een positief bericht dat

"De media-poolscherm er weer vertrouwd uit ziet"na gegeven advies.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2022 prem.

Rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst .

M.vr.gr

Michael

Dick-Wardenaar schreef op 06.01.2022 om 15:25 uur

Allereerst de beste wensen voor 2020.

Terugkomend op dit probleem in het media-poolscherm: de fout kwam steeds weer terug. We hebben inmiddels alle suggesties een voor een uitgeprobeerd. Steeds leek het een of ander de oplossing, maar na 10 minuten deed hetzelfde verschijnsel zich steeds weer voor. Hopelijk heeft toch nog iemand de gouden tip. Met groet, Dick

Dick-Wardenaar schreef op 16.01.2022 om 12:19 uur

Beste video-de-luxe vrienden,

WIE HELPT ONS UIT DE BRAND? Het verschijnsel wat ik al eerder aankaartte, konden wij niet oplossen met alle genoemde adviezen. De fout (dat in het media-poolscherm icoontjes verschijnen ipv afbeelding fragment of foto) kwam steeds terug. Onze pc was tamelijk oud, ruim 10 jaar, dus besloten we een nieuwe pc aan te schaffen. Dat waren we toch al van plan. Hoopvol VDL weer opnieuw geïnstalleerd, alle updates binnengehaald, maar wat bleek, de fout deed zich weer precies hetzelfde voor. De moed zakt ons nu wel goed in de schoenen. Aangezien we er nu toch wel veel geld en tijd in hebben gestoken, hopen we op een gouden tip van één van jullie. Weet iemand misschien ook hoe Magix zelf te bereiken is? Bijgaand de specificaties van onze nieuwe pc. We hebben nu Windows 11.

mi-bo schreef op 16.01.2022 om 12:35 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick.

Volgens schrijven in een eerdere gemaakte Topic, blijk dit een Bug(programmeur )fout te zijn, en wordt binnen kort met een Patch gerepareerd.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 16.01.2022 om 12:53 uur

@Dick-Wardenaar

Hallo Dick,

De problemen met de Thumbnails in de Grote Symbolen is inderdaad een BUG, deze wordt in een volgende Patch / Update gerepareerd. Bij navraag bij verschillende forumleden, kreeg ik dit te horen en te lezen. Dit is een van de reacties, die kreeg van een forumlid.

Hoi Rob, Ja ik kreeg de volgende reactie: "Het probleem met de ontbrekende miniaturen is al bekend en is aan de ontwikkelaars gemeld. Het zal gecorrigeerd worden in een van de volgende updates. Groet. xxxxx

Mijn advies, wacht even rustig de Patch / Update af, voordat u andere stappen onderneemt, zoals herinstalleren e.d.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 12:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dick-Wardenaar schreef op 17.01.2022 om 18:32 uur

Michael en Rob, hartelijk dank voor de reacties. We wachten het dan maar rustig af.

We zijn wel benieuwd hoe degenen die melden dat het een programmeur fout is, aan deze info komen. Toch via Magix zelf? Wij zouden graag willen weten hoe we met Magix in contact zouden kunnen komen,

Nogmaals dank en hopelijke komt er snel een oplossing.

Met vriendelijke groet, Dick

Bol schreef op 17.01.2022 om 19:20 uur

@Dick-Wardenaar

Hallo Dick,

Als ik een vermoedelijke bug heb ontdekt in een Magix programma, dan maak ik net als alle andere forumleden een ticket aan voor Magix Support of ik stuur een mailtje naar een van mijn Magix contactpersonen, met de vraag of dat deze bug reeds bekend is bij de programmeurs. Als de Magix supporter de vermoedelijke bug kan reproduceren, dan krijg ik een mailtje terug, dat zij dit dit gaan doorsturen naar de ontwikkelingsafdeling of zij geven mij te kennen, dat dit reeds is doorgestuurd.

Ik krijg ook wel eens van forumleden, die een ticket hadden aangemaakt naar Magix Support, het antwoord via een PB, dat Magix Support aan hen hebben gegeven.

U kunt altijd zelf ook een ticket aanmaken en uw probleem rechtstreeks voorleggen aan Magix Support. Zie: Hoe neem ik contact op met de technische support?

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2022, 19:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.01.2022 om 14:20 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick,

hedenmorgen, mijn vertrouwens persoon in Duitsland lastig gevallen, wat betreft de grote symbolen

Reactie is,

Beste Michael,

Als de vraag gaat over de ontbrekende miniaturen, is het een bug die moet worden gecorrigeerd in een van de volgende patches ...

Reactie op deze uitleg

https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022-video-pro-x13--1291924/#ca1744878

deze bug treedt niet op alle configuraties (bijv. verschillende grafische kaarten) op, dus u hoeft zich geen zorgen te maken.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 18.01.2022 om 16:22 uur

@Dick-Wardenaar

Hallo Dick,

Zo juist, heb ik de laatste drivers voor mijn NVIDIA GeForce GTX 1660ti geüpdatet van versie 497.29 naar versie 511.23. GeForce® Experience™ installeer ik nooit mee. Voor zover ik het tot nu kan beoordelen, worden de Thumbnails weer in de Grote Symbolen weergeven.

Met vriendelijke groet, Rob

Aanvulling 18-01-2022 om 17:30uur

Laatst gewijzigd door Bol op 18.01.2022, 17:30, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 19.01.2022 om 11:00 uur

Beste Michael en Rob,
Ook ik had sinds de upgrade (installatie) van VDL 2022 veel last van zomaar verdwijnende foto en video afbeeldingen door vervanging van iconen. Bij mij hielp een driver update van mijn videokaart niet en ook de knop voor terug naar de "oude mediapool" functie kon ik niet meer vinden.
Het viel me wel op dat dit verschijnsel zich voordeed als je van map was gewisseld en daarna je fotomap weer terug aanklikte. De enige tijdelijke oplossing was je werk opslaan, afsluiten en opnieuw opstarten. En dan ben je nét met een 2 uur film bezig dus steeds weer met opstarten en grafische gegevens inlezen 4 min. verder....Al met al voor mij super irritant eigenlijk.
Nou ben ik onderhand al wel iets "gewend" aan dit soort spontaan optredende "bugjes" bij Magix na upgrades etc. maar af en toe wordt ik dat toch wel wat zat en heb nu ook twijfel of ik upgrades eigenlijk nog wel moet starten als ik een goed werkende versie heb.....
En heb zélfs af en toe de neiging om toch maar eens een ander video montage programma te gaan uitproberen.....

Vraag:
Zou het misschien een idee zijn als door programmeurs bij nieuwe uitgebrachte versies/patches ontdekte bugs er per omgaande meldingen daarvan komen op een goed herkenbaar hoofdscherm op het forum?
Of b.v. alle bekende gebruikers hiervan per mail op de hoogte stellen?

Ik begrijp dat onvoorziene bugs technisch gezien bij nieuwe versies niet altijd te voorkomen zijn hoewel vooraf testen belangrijk is.
Maar voor mij - en ik denk ook veel andere gebruikers - zou een dergelijke ontdekte bug aankondiging aardig wat ergernis weg kunnen gaan nemen.....

groet Aart Marchal

mi-bo schreef op 19.01.2022 om 11:23 uur

@a-marchal

Beste Aart..

Uw uitgebreide reactie gelezen.

Nergens zie ik een reactie staan, maar ik heb een vermoeden dat de update/upgrade van Windows (10) er mee te maken heeft, want vaak als er een update van Windows voorbij komt,zijn er problemen met een MAGIX product, vaak is er dan een update voor de grafische (video)kaart mogelijk .

Dan een ander verhaal, MAGIX gebruikers die een machine hebben alleen maar om te monteren daar lees ik nooit problemen over.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

a-marchal schreef op 19.01.2022 om 12:23 uur

Hallo Michael,
Dank voor je reactie.
Bij mijn weten is dit rare icoonverschijnsel in de mediapool ontstaan na de installatie van mijn 2022 VDL versie.
Maar ik zeg er gelijk bij dat ik dat niet kan staven.....

Mensen die hun PC alléén zouden gebruiken voor videomontage?....Tsja, zou kunnen ?...

En mijn vraag of er bij programmeurs opgedoken bugs (door wélke oorzaak dan ook) gemeld kunnen worden aan gebruikers om veel irritatie te voorkomen?.....

Dank voor je reactie alvast weer,
Groet Aart

mi-bo schreef op 19.01.2022 om 12:25 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Een reactie op Uw vraag,

"Zou het misschien een idee zijn als door programmeurs bij nieuwe uitgebrachte versies/patches ontdekte bugs er per omgaande meldingen daarvan komen op een goed herkenbaar hoofdscherm op het forum?"

Dit gebeurt sinds enkel maanden via een mededeling , en is ook direct te zien als het Forum wordt opgestart.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 19.01.2022 om 12:48 uur

@a-marchal

 

Beste Aart.

.een aanvulling op gegeven antwoord.

Als U een MAGIX programma opstart en U gaat naar help/hulp, online actualiseren, en er is een Patch update, kunt U dat direct als U dat wil installeren, dit is uiteraard Uw keuze(wordt niet automatisch gedaan)

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.01.2022 om 13:30 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Nadat Video Deluxe 2022, Video Pro X13 en Photostory 2022 zijn uitgebracht eind augustus 2021, zitten er in deze versies helaas zeer vele irritante bugs. De ontwikkelingsafdeling van Magix Duitsland doen hun uiterste best om deze dan weer zo snel mogelijk te repareren via een patches c.q. updates. U moet niet vergeten, dat de programma's steeds ingewikkelder en zwaarder worden en dat er ook nog heel veel Magix gebruikers zijn, die nog werken met Pc's en laptops die ouder zijn dan 5 jaar. Denk hierbij aan drivers die niet meer geüpdatet worden door fabrikanten van o.a. videokaarten, geluidskaarten enz..

MAGIX gebruikers, die zijn of haar PC of Laptop alleen maar voor het monteren gebruikt, kunnen net als u en ik bugs problemen ervaren. Zelf heb ik al verschillende ervaren gebruikers met bepaalde problemen geholpen.

Om iedere Magix gebruiker via een email op de hoogte te stellen over ontdekte bugs c.q. uitgebrachte patches / updates is onbegonnen werk. Dit brengt zeer veel werk met zich mee en dit moet uiteindelijk toch betaald worden. Meestal is dit de gebruiker, u dus.

Als er een nieuw patch / update uit is, dan wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gebracht via een pop-up melding, dat er een update klaar staat.

Sinds kort wordt er door de Magix Redactie in de kop van het dit forum urgente mededeling gedaan. Zoals o.a. dat er een Patch is uitgebracht.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 19.01.2022 om 14:15 uur

Beste Rob,

Ik begrijp bést dat klanten informeren over een door Magix zélf ontdekte bug via de mail wellicht omslachtig of duur kan zijn.

Maar vooruitlopend op de feitelijke patch melding lijkt het mij niet zo moeilijk een bug gewoon zsm te melden op het forum en daarbij te vermelden dat er gewerkt wordt aan een patch.

Ook nu zijn er weer div. gebruikers geweest , ik dus óók, die langere tijd hebben gekampt met onzichtbaar foto-video beeld in de mediapool zonder te weten wat er loos was en dat ook niet konden vinden.

Ook zie ik wel de patch meldingen. Maar die zijn voor ons dan meestal wel verlossend van de bug die echter vaak al véél eerder bestond.

Kortom ik blijf pleiten voor betere/snellere forum informatie bij door Magix zélf ontdekte bugs.

M.vr.gr.

Aart Marchal

Bol schreef op 19.01.2022 om 14:52 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Ik begrijp al uw wensen, maar dit forum staat geheel los van Magix Support. De bedoeling van dit forum is dat forumleden elkander helpen met zijn of haar problemen. Alle moderators c.q. forumleden doen dit werk op vrijwillige basis en zijn niet in dienst van Magix Duitsland. Al denken sommige Magix gebruikers er anders over. Er zijn gebruikers die denken, dat zij direct met een Magix Supporter communiceren, wat dus niet het geval is.

Lees eens de: communityregels.

Wat u u zou kunnen doen, is om een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net en daar uw wensen kenbaar te maken.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2022, 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 19.01.2022 om 16:25 uur

Beste Rob,
Gelukkig bestaan "al mijn wensen" in dit geval dus maar uit één wens😀.....
En die zal ik dus naar Magix support doen toekomen.
Lijkt mij voor de "supporters" niet zo héél erg moeilijk om ons te informeren bij een ontdekte bug toch?
Ik heb zelf 30 jaar in "customer support' vertoeft vandaar dat ik misschien zo een beetje denk

Met vriendelijke groet,
Aart