beeldstabilisatie

Reacties

Mijn-Video schreef op 29.01.2021 om 15:22 uur

Ik heb het programma RED UW VIDEO'S (nieuwe versie met VEGAS DVD) gekocht. Als ik een VHS-video band van ongeveer 2-3 uur in zijn geheel digitaliseer zie ik dat er onder de opgenomen film een klein storend randje beweegt. Dit is erg vervelend. Daarna heb ik de film opnieuw opgenomen en heb ik BEELDSTABILISATIE gebruikt. Dit helpt. Bewegend randje is verdwenen, maar ik vind wel dat de kwaliteit (scherpte) van de film nu iets minder is geworden. Kunt u me hierbij helpen en klopt het dat het 3-4 uur duurt eer de stabilisatie is uitgevoerd? Graag wil ik ook nog vragen of het iets uit maakt of ik een vinkje plaats bij opname VOOR OUDERE PC'S (NB ik heb speciaal voor dit programma een nieuwe laptop gekocht LENOVO notebook IP5 15IIL05.) Ter informatie: ik speel mijn VHS-video af op een DAEWOOD VCR-DVD RECORDER

Ik heb ook die "storende" rand onderin, en bij oude banden zelfs slechte zijkanten.
De rand onderin heeft volgens mij ook met het lezen(koppen) en de beeldopbouw van de lijnen (PAL) te maken en geeft een groter deel aan dan het echte beeld.
Zelf doe ik als eerste stap na het opnemen, bij effecten: uitsnede > bewerken.
Dan het selectieframe iets gelijkmaken aan de slechte rand, > preview> en de randen zijn weg.
Houd wel het video formaat gelijk aan de flim, eigenlijk zoom je dan heel iets in.
Werkt voor mij erg goed.

Bol schreef op 29.01.2021 om 16:17 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Wat @Bise (Cees) beschreven hebt in zijn antwoord op 29-01-2021 om 11:52uur, dat doe ik ook regelmatig met bestanden, die ik onderhanden krijg van andere gebruikers, die ook een rafelige onder- en/of zijkanten hebben. Op deze manier heeft u geen zichtbare kwaliteitsverlies.

Zo kunt u het doen:

  • ga naar: Effecten - weergave/animatie - Positie/grootte
  • zet de zoom op bv. ca. 103
  • Op deze manier ziet u geen zwarte balk aan de onderkant, zoals @Mi-Bo in zijn filmpje laat zien.

U kunt zelf het beste beoordelen, wat voor u het beste resultaat geeft en die bij u past.

Succes, Rob

Aanvulling: 29-01-2021 om 16:48uur

Mijn voorbeelden zijn gemaakt met VDL 2021, maar deze optie is ook aanwezig in VDL 2015

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 29.01.2021, 19:48, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Hellebrand schreef op 31.01.2021 om 16:09 uur

beste MIJN-VIDEO bedankt voor uw tip. Gebruikt u ook het programma RED UW VIDEOS ? Ik kan dat niet onder EFFECTEN in mijn programma terugvinden.

 

Frans-Hellebrand schreef op 31.01.2021 om 16:57 uur

Beste mensen ik ben blij met al jullie tips. Ik ben ondertussen nog iets gaan uitproberen: Ik heb 3 verschillende "goede" videorecorders her en der gaan lenen. Van alle 3 heb ik mijn RUV een opname laten doen en wat blijkt? Alle 3 de opnames hebben hetzelfde vervelende streepje onderaan het beeld. Dit betekent voor mij dat het probleem zit bij het programma RED UW VIDEOS. Dat vindt ik heel erg jammer. Dat zou betekenen dat mensen die alleen dit programma van MAGIX hebben hier niet tevreden over zijn en misschien naar een ander merk overstappen.

Ik vind dat RUV die fijnere afstemming van het scherm ook zou moeten kunnen leveren. Of zeg ik nu iets wat niet klopt of doe ik nog iets verkeerd?

Van een van jullie kreeg ik de tip: na het opnemen, bij effecten > trimmen/bijsnijden > bewerken maar deze mogelijkheid vind ik niet bij mijn RUV.

KAN MAGIX VOOR EEN OPLOSSING ZORGEN ???

 

 

 

Bol schreef op 31.01.2021 om 17:42 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Dit is het forum voor en door Magix gebruikers, wat geheel losstaat van Magix Support.

Uw schreeuw: "Kan Magix voor een oplossing zorgen??"  zal Magix Support nooit bereiken, omdat Magix Support medewerkers, deze topics als professionals nooit lezen.

Als u werkt met Magix Video Easy, dan heb ik misschien een oplossing voor u.

  • ga naar: Effecten
  • sjablonen
  • sleep Randstoringen verwijderen naar uw filmfragment

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.01.2021 om 17:46 uur

@Frans-Hellebrand

Beste Frans,

Uw reactie gelezen,

MAGIX RUV is een programma om Uw analoge dierbare beelden te digitaliseren, niet meer en niet minder, het is geen montage programma.

Als een videoband in goede staat is, dan kan zonder problemen MAGIX RUV de band digitaliseren.

Dat er een vervelend streepje onder aan de band zit, is geen MAGIX RUV probleem maar een probleem die op de band zit,( dit kan ook in het begin zijn gebeurd door dat de koppen van de videorecorder vuil waren of versleten ) dit zou met een analoge videorecorder die een tracking heeft vermoedelijk weg te draaien zijn.

U bent in bezit van MAGIX vdl 2015 ( montage programma)en kan direct de beelden via USB -omzetter van MAGIX digitaliseren en daarna bewerken.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.01.2021 om 18:06 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Ik wil nog even reageren op de streepjes onder en eventueel boven in het beeld. Omdat de TV beeldbuizen van vroeger deze streepjes niet lieten zien, kwam omdat niet het totale gebruikte scherm zichtbaar was, zoals tegenwoordig wel het geval is.

Groet, Rob een fanatieke Magix gebruiker

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

 

Laatst gewijzigd door Bol op 31.01.2021, 18:12, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Hellebrand schreef op 31.01.2021 om 18:18 uur

beste mi-bo ik heb behalve 3 videorecorders ook nog eens diverse goede videobanden gebruikt, waaronder gekochte banden met speelfilms. ook daar zie ik steeds hetzelfde streepje. Volgens mij ligt dit toch aan het Magix RUV. Jammer dat dit programma niet dezelfde bewerkingsmogelijkheden biedt als VDL 2015. Als ik dat had geweten dan had ik het programma niet hoeven te kopen. Jammer.

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 15:25 uur

beste mi-bo ik ben er nog steeds niet uit. De link die je me stuurde (http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7506856/) leek me wel wat, maar ik heb "Magix Video Deluxe 2015 plus" en in dit programma vind ik die mogelijkheid niet. Daarnaast weet ik ook niet of en hoe ik de videorecorder op dit programma kan aansluiten

mi-bo schreef op 02.02.2021 om 15:48 uur

@Frans-Hellebrand

Beste Frans,

MVDL 2015 is geopend, de MAGIX USB -omzetter zit in een USB poort van de Pc.

klik op rode knop onder Preview scherm

klik op videoband,

dan gaat dit scherm open start de analoge videorecorder , wat nu blauw bij mij is zal U beelden van de videorecorder zien, klik op rode start knop en de analoge beelden van de videorecorder worden opgenomen.

en dan werkt het op de zelfde manier als hier is te zien

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7506856/

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 02.02.2021 om 16:01 uur

Beste, Frans

Ik ben nu al een paar maanden met het digitaliseren van zowel VHS en video8 banden. Heel wat buren en kennissen komen bij mij met hun banden. Maar zoals boven staat vermeld door mi-bo dat het aan de banden ligt klopt niet, want bij mij geven "alle" banden dit verschijnsel. Ergo, ik vermoed dat het aan het programma ligt. Zelf gebruik ik dus vdl 2021 en die heeft de mogelijkheid om het beeld iets te vergroten. Misschien aan te bevelen om dit programma aan te schaffen?

m.v.g

Cees

 

 

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 18:04 uur

Beste Mi-bo bedankt voor je uitleg. Het lijkt me heel eenvoudig. Maar helaas lukt het me niet. Ik heb een paar printjes toegevoegd. Kun jij misschien zien wat er aan de hand is? Bedankt.

mi-bo schreef op 02.02.2021 om 18:11 uur

@Frans-Hellebrand

Beste Frans,

 

Waar HP trustversion staat,

klik op pijltje rechts en dan als het goed is komt usb-omzetter naar voren .

toevoeging van PNG van U.

zo moet het zijn

en dat het in MAGIX vdl 2015 ook kan ook al laten zien alleen bewust de lijn niet helemaal door getrokken

Dan gaat het wel werken

Sc6.

M.vr.gr

Michael

 

Wijzing aangebracht i.v.m meer PNG info

Bol schreef op 02.02.2021 om 18:44 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

U kunt weldegelijk een zwart balkje maken met Video Deluxe 2015 / 2016.

Zie filmpje

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 19:48 uur

hartelijk bedankt!

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 21:10 uur

beste Rob, ik heb gevonden wat je me zei (bij: 1. Video Stuurprogramma) maar als ik op het pijltje klik vind ik geen andere keuzemogelijkheid, dus ook geen USB omzetter

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 21:20 uur

sorry, ik bedoelde Michael (Mi-bo). Ik heb gevonden wat je me zei (bij: 1. Video Stuurprogramma) maar als ik op het pijltje klik vind ik geen andere keuzemogelijkheid, dus ook geen USB omzetter, zoals bij jou. Bij mij stond aan de rechterkant bij niveauregeling ook nog: "Let op: het audioniveau is te laag"

Bol schreef op 02.02.2021 om 21:31 uur

beste Rob, ik heb gevonden wat je me zei (bij: 1. Video Stuurprogramma) maar als ik op het pijltje klik vind ik geen andere keuzemogelijkheid, dus ook geen USB omzetter

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Kan gebeuren. Wij als forumleden willen u allemaal helpen, zodat u verder kan met het overzetten van uw banden.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2021, 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.02.2021 om 21:48 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Mag ik u een welgemeend advies geven. U hebt bij Red U Video het programma Magix Video Easy, waarmee u reeds eerder al VHS banden overgezet / gedigitaliseerd hebt naar uw PC. U kunt deze toch opslaan als een Mpeg-4 c.q. Mpeg-2 bestand en deze bestanden inlezen in VDL 2015 en daar verder bewerken.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2021, 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 22:17 uur

Dat klopt inderdaad Rob, maar ik dacht dat dit extra veel tijd in beslag nam en ik dacht ook dat het rechtstreeks opnemen in VDL 2015 een betere kwaliteit zou opleveren. En er is nog iets wat ik me nu realiseer: ik heb 2 laptops: op de oude staat het programma VDL 2015 en op de nieuwe staat RUV. Dat is misschien ook de reden waarom ik niet rechtstreeks in VDL 2015 kan opnemen. Waarschijnlijk moet ik beide programma's op dezelfde laptop installeren. Kun je me over beide opmerkingen iets meer vertellen?

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 22:28 uur

beste mi-bo ik moet jou ook even laten weten dat je veel moeite hebt gedaan om mij te helpen en ik denk dat ik nu weet waarom het niet lukte om de videofilm niet in VDL 2015 af te spelen. Ik heb n.l. 2 laptops. Op de oude heb ik Video De Luxe 2015 geinstalleerd en op de nieuwe Red Uw Video. Kan het zijn dat ik het programma RUV ook op de oude laptop moet installeren?

Bol schreef op 02.02.2021 om 22:31 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

U moet op de Laptop waarop VDL 2015 staat ook RUV installeren, maar ook de USB omzetter daar in pluggen. Anders ziet VDL 2015 deze USB omzetter niet.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2021, 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frans-Hellebrand schreef op 02.02.2021 om 22:59 uur

Aha dus hier zat het probleem. Dank je wel. Wat zou jij doen rechtstreeks in VDL 2015 opnemen of via RUV?

Bol schreef op 02.02.2021 om 23:15 uur

@Frans-Hellebrand

Hallo Frans,

Of er kwaliteitsverschillen te zien zullen zijn tussen het overzetten met VDL 2015 of RUV daar heb ik geen antwoord op. Zelf denk ik van niet. Het voordeel is wel, als u het via VDL 2015 doet, de gedigitaliseerde filmbestanden gelijk op de tijdlijn van VDL 2015 komt te staan en u kunt deze dan gelijk bewerken en daarna als een MP4 bestand te exporteren of op een DVD branden. Ik zou zeggen, probeer het eens op beide manieren met klein stukje VHS band. U kunt dan zelf bepalen, wat het beste resultaat oplevert.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-