Audio Piek meter werkt niet meer na upgrade 27.0.0.16

marmo schreef op 04.09.2018 om 19:52 uur

Sinds de update 27.0.0.16 werkt bij mij de audio piekmeter niet meer. Ben ik de enige waarbij misschien een bitje is omgevallen tijdens de installatie. De oplossing zou dan kunnen zijn om de installatie nogmaals te doen. Zie ik een beetje tegen op, de laatste update was een volledige nieuwe installatie.

Groet Martin

Reacties

Bol schreef op 04.09.2018 om 20:21 uur

Hallo Martin,

Dit is een bug in Music Maker versie 27.0.0.16 en is bekend bij Magix Support. Deze bug wordt waarschijnlijk bij de eerst volgende patch gerepareerd.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.09.2018, 20:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 05.09.2018 om 18:48 uur

Dank Rob, ik loop nog tegen een ander probleem aan na de update, ik gebruik het VSTi instrument Cymbalistic.

Dit is een free VSTi cymbal instrumentte downloaden op VST4Free. Nu heeft deze VSTi verschillende output kanalen, 1,2,3,4. 1 en 2 werken wel, 3 en 4 werkten voor de update, na de update niet meer. Jammer want de chineese bekkens gebruik ik veel, zit namelijk niet op een standaard slagwerk kit. ou dit komen door de samplitude audio engine die nu in MMM gebruikt wordt? in Samplitude kun je de kanalen op het mengpaneel toewijzen, in MMM (nog) niet.

marmo schreef op 05.09.2018 om 18:49 uur

Bol schreef op 06.09.2018 om 18:23 uur

Hallo Marmo,

Ik heb instrument Cymbalistic gedownload bij VSTFree en geinstalleerd onder Magix Music Maker.  OUT 1 werkt bij wel, maar Out 2,3,4 werken niet.

Ik heb het grote vermoeden, dat dit ook een bug is in MMM27. Misschien dat dit in een volgende patch gerepareerd wordt, net als de audio piekmeter.

Groet,

Rob 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 06.09.2018 om 19:21 uur

Dank Rob, Ja ik hoop dat dit gerepareerd gaat worden met een volgende update.

Groet, Martin

Bol schreef op 07.09.2018 om 15:14 uur

Hallo Marmo,

Vanmiddag heb ik een mailtje gestuurd, naar Magix Support, met de vraag of dit te maken kan hebben met de aansturing bij: "Audioweergaven / DircectSound / Wave"

Wanneer ik een antwoord heb gekregen van Magix Support, laat ik het je weten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 07.09.2018 om 19:48 uur

Hallo Rob, Alleen Wasapi stuur programma werkt bij mij, Wav of Dirrectsound doet MMM gelijk crashen.

Groet Martin

Bol schreef op 07.09.2018 om 20:06 uur

Hallo Martin,

Bij mij werkt zowel Asio als Wasapi. Als ik directsound of wave kies, dan crash bij mij het programma niet, alleen ik heb geen audio.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2018, 20:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.09.2018 om 22:26 uur

@marmo

Martin,

er is sinds vandaag een download update van 19 Mb versie 17.0.1.23 en nu werkt de audiopiek meter weer.

vergeet niet na de download update opnieuw te registreren,hiervoor rechts op poppetje klikken.

anders werken bepaalde functies niet

mvg

Michael

wijziging aangebracht i.v.m.meer info

Bol schreef op 11.09.2018 om 23:18 uur

@marmo

Martin,

er is sinds vandaag een download update van 19 Mb versie 17.0.1.23 en nu werkt de audiopiek meter weer

mvg

Michael

Hallo Martin,

MMM geüpdatet naar versie 27.0.1.23.

Als je een MP3 muziekbestand op een spoor had gezet en afspeelde, functioneerde de audiopeakmeter al onder MMM 27.0.0.16. Helaas, werkt de audiopeakmeter nog steeds niet als je muziek afspeelt via het toetsenbord (keyboard).

Directsound of Wavesound is ook nog niet in te stellen. Ook functioneert instrument Cymbalistic nog niet alle kanalen.

Groet,

Rob

PS. ik heb nog geen reactie gehad van Magix Support. Ik zou zeggen rustig afwachten.

Aanvulling op 11-09-2018 om 23:50uur

Opnieuw registreren kan / mag , maar is niet echt nodig. Als het emailadres rechtsboven naast het poppetje staat, dan ben je reeds geregistreerd (aangemeld) bij Magix

 

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2018, 13:38, in totaal 7 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.09.2018 om 11:06 uur

@marmo

Johan,

na Uw oproep van 4 sept had ik ook gezien dat na de grote download update van 836 Mb de "Audio piekmeter" niet meer werkte Na download update van 19 Mb sinds 12 Sept werkt het weer zoals het hoort.

Mvg

Michael

Bol schreef op 12.09.2018 om 11:32 uur

@marmo

Johan,

na Uw oproep van 4 sept had ik ook gezien dat na de grote download update van 836 Mb de "Audio piekmeter" niet meer werkte Na download update van 19 Mb sinds 12 Sept werkt het weer zoals het hoort.

Mvg

Michael

Hallo Martin,

De audiopiekmeter werkt nog steeds niet naar behoren, ook niet na de update versie 27.0.1.23.

Zie filmpje

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2018, 13:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.09.2018 om 12:33 uur

Hallo Martin,

Ik ga op het forum geen Ja / Nee spel spelen, daar zijn forumleden niet meegeholpen. Maar ik heb nog steeds geen signalen in de piekmeter. zie filmpje. Laat het mij weten of het bij jou wel het geval is.

Filmpje gemaakt met MMM versie 27.0.1.23.

Filmpje gemaakt met MMM versie 25.1.3.84 (helaas zonder audiogeluid)

Groet,

Rob

Ps. Ik vind het jammer dat Mi-Bo ( moderator) zijn antwoord en zijn gemaakte filmpje, waar hij liet zien, dat de piekmeter bij hem wel werkten weer heeft weggehaald, zonder aan te geven waarom. Het zij zo.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.09.2018, 23:49, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 12.09.2018 om 21:56 uur

Ik ben even voor mijn werk niet in Nederland, ik ga het morgenavond testen, alvast bedankt voor de moeite, groet, Martin

 

 

Bol schreef op 12.09.2018 om 22:33 uur

Hallo Martin,

Het is een lang verhaal met filmfragmenten geworden. Ik ben benieuwd, wat jouw testen voor uitkomsten brengen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 13.09.2018 om 20:35 uur

Mannen, de piek meter werkt met keyboards en samples nog steeds niet na de update 27.0.1.23.

Ook met een geimporteerde mp3 werkt de piek meter niet. Ik zou ook niet zo gauw het verschil weten waarom het met een mp3 wel zou werken. Ik wacht weer met smart op de volgende update, maar eigenlijk is het programma niet bruikbaar. Ook Cymbalistic werkt niet zoals het wel gewerkt heeft.

Groet Martin

Bol schreef op 13.09.2018 om 23:25 uur

Hallo Martin,

Bedankt voor het antwoord. Hiermee bevestigt u alleen maar mijn eerder gegeven antwoord, dat de piekmeter onder MMM 27.0.1.23 nog niet werkt.

Wanneer de eerst volgende update voor MMM wordt uitgebracht, kan ik u als forumlid helaas ook niet zeggen, maar ik kijk er ook met smart naar uit.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.09.2018, 23:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 14.09.2018 om 11:22 uur

Met de audio piek meter bedoel ik het veld waarin ook video, overzicht en info weergegeven kan worden. wel zo essentieel om de eindmix te maken. Ik zie dat we langs elkaar heen aan het schrijven zijn.

Ik hoop dat Magix snel met een update komt.

Groet, Martin

Bol schreef op 14.09.2018 om 11:49 uur

Hallo Martin,

Het klopt, als je schrijft dat we langs elkaar heen aan het schrijven zijn. Maar ook in Mixer slaat geluidsniveau bij het afspelen op het keyboard niet meer uit. Dit is ook reeds bekend bij Magix Support. Bij de piekmeter geeft deze helemaal geen uitslag bij welk geluid dan ook. Zie de filmpje die ik reeds eerder op dit forum geplaatst heb. De bovenste is gemaakt met MMM 27.0.1.23 en de ander is gemaakt met MMM 25.1.3.84.

Mixer

Piekmeter

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.09.2018, 18:49, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.09.2018 om 20:43 uur

@marmo

Martin,

een vraagje als U naar bestand gaat exporteren, krijgt U dan deze optie te zien.

deze vraag gezien ik heb moeten registreren en wel uitslag heb bij Audio piekmeter,

Mvg

Michael

marmo schreef op 15.09.2018 om 13:04 uur

Michael, nee dat maakt niets uit, die vraag voor de export functies is standaard bij mijn weten.

Groet, Martin

Bol schreef op 15.09.2018 om 23:36 uur

Hallo Martin,

Het probleem van de piekmeter is met de patch 27.0.1.23 nog niet opgelost. zie: https://www.magix.info/nl/forum/mmm-update-sinds-11-09-2018-19-mb-versie-27-0-1-23--1213238/

@mi-bo, voor zover ik het nu kan zien en beoordelen, doet u de test met de piekmeter niet in de juiste MMM versie. Ik zie bij uw gebruikte versie, naast het luidsprekertje "Live" staan (afb. 1), terwijl dit niet aanwezig is in de MMM versie 27.0.1.23 (afb.2).

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.10.2018 om 22:25 uur

Hallo Martin,

Vandaag heb ik een actualisatie uitgevoerd en kon MMM27 versie 27.0.1.23 actualiseren naar versie 27.0.2.26

Dit zijn de veranderingen in patch 27.0.2.26 t.o.v. 27.0.1.23

  1. Nieuw: Analog Synth 2 als nieuw instrument verkrijgbaar in de Music Maker Store
  2. Beter: instellen van de programma-interface gecorrigeerd
  3. Bugfix: harmonische weergave in arrangement functioneerde niet als het formaat werd gewijzigd door een soundpool
  4. Bugfix: offline-beschikbaarheid van geactiveerde, gedownloade in-app-store-functies en -instrumenten
  5. Bugfix: crashes in de mixer en de interne audio-verwerking verholpen
  6. Bugfix: downloaden en installeren van Soundpools uit de Store werkt weer
  7. Export: problemen bij het exporteren van 48kHz-projecten verholpen

Volgens mij werkt de piekmeter weer zoals het behoort.

Bij mij werkt VSTi instrument Cymbalistic nog niet naar behoren. Bij mij werkt alleen nog steeds het 1ste kanaal. Kanalen 2;3 en 4 doen bij mij niets

Zo als ik het nu kan beoordelen, is het "Audioweergaven / DircectSound / Wave" in deze patch niet opgelost. Bij gebruik van het virtual keyboard moet je nog steeds gebruik maken van "Audioweergaven Asio of Wasapi"

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.10.2018, 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 30.10.2018 om 20:06 uur

Hoi Rob,

Ja inmiddels de laatste update geïnstalleerd. De audio piekmeter werkt weer.

Analog Synth 2 heb ik inmiddels aangeschaft, dat is een moderne versie met wat meet up to date sounds met een overzichtelijke en simpele bediening.

Cymbalistic werkt helaas alleen met kanaal 1, de chinese bekkens zijn helaas niet bruikbaar.

Ik hoop dat de bug met die soundpools ook opgelost is, ik heb verschillende soundpools al een aantal keren moeten downloaden,of updates daarvan.

Groet Martin