Zwarte beelden en beeld van beginshot in elk shot ???????????????

jjdG44 schreef op 20.07.2010 om 17:18 uur
Mijn opnamen van de Sony HDR CX 105 gemaakt op SD kwaliteit vertonen bij elk shot een paar zwarte belden plu nog even eentrillend beeld van het begin v.h. shot.  WIE WEET DE OPLOSSING VOOR DEZE ELLENDE ????????

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.45pt; mso-footer-margin:35.45pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Is dit nu "de sterkte” van het  zo geprezen VIdeodeluxe 16 ??????


OOK herkent dit programma mijn camera niet Komt dit door de USB aansluiting ???????

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.07.2010 om 19:12 uur
 Hallo,
Magix Video de Luxe is inderdaad een veelzijdig videomontageprogramma. 
Dus je hebt een goede keus gemaakt.

Je camera produceert AVCHD. In de gebruiksaanwijzing van je camera zul je ongetwijfeld lezen hoe de camera op de computer moet worden aangesloten en hoe de beelden op de harde schijf van je computer moet worden geplaatst.
Afhankelijk van de geschiktheid van je computer voor het monteren van (HD)video kun je met Video de Luxe uitstekend uit de voeten en een goed resultaat bereiken.
Maar video monteren betekent ook: je verdiepen in je camera en je computer.
Leuk? Veel video-enthousiasten vinden van wel! Maar het kost wel tijd en moeite.
Veel succes en als je er niet zelf uitkomt zijn er altijd, op dit gebruikersforum, veel mensen die je willen helpen.
mi-bo schreef op 20.07.2010 om 22:31 uur
Beste,
even een aanvulling op Houtkoek.
dat de camera begint met zwart beeld is een instelling in de camera van sony.
een trillend beeld heeft te maken met digitaal, als u begint met filmen houd d camera stil als het aangezet wordt en daarna( zomin magelijk) bewegen van evt links naar rechts en inzoomen, avchd is hier erg gevoelig voor, succes, met de mooie camera en het Magix pakket en veel film plezier.
mi-bo schreef op 21.07.2010 om 13:07 uur
Beste, U heeft een problemen met de camera,dit is geen Magix probleem, mits u de classic versie van Magix heeft, dan is dit ook een verklaring op zich zelf u kunt namelijk geen full avchd/hdd bestanden laden.
alle bestanden worden namelijk omgezet in 720:576 en niet 1920: 1080.
een goede grafische kaart en het Magix +/premium zal er voor zorgen dat alles perfect werkt.gr
Wittenaar schreef op 22.07.2010 om 20:21 uur
Ook ik heb net een nieuwe Sony Harddisk camera gekocht en heb hetzelfde probleem. Op het einde van een shot komt een zwarte band en daarna komt het beginshot die niet beweegt maar staat te trillen.
Tevens heb ik last dat als ik een scene knip,  het geluid niet meer synchroom loopt. Toen ik de camera met digitale bandjes gebruikte had ik dit probleem niet.

Ik ben nu bezig met een huwelijksfilm en krijg het heen en weer.

Wie kan mij helpen aan een oplossing voor het trillen en het geluid?

John
lejo schreef op 25.08.2010 om 17:39 uur

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad met een Sony camera,er was geen duidelijk antwoord hiervoor.

 

maar volgens mij ligt het aan de framerate,staandaard is 25 ,en Sony is volgens mij 24,maar krijg hier over ook geen info over, staat nergens vermeld.Sony is goed maar eigenwijs.

Met een batch conversie is dit probleem te verhelpen,je zet het fragment op de arranger klik links op het frament en ga dan naar bestand en klik op batch conversie,op het scherm gaar je naar geavanceerde instellingen en klik framerate open en kies 24 klik ok en daarna verwerking starten,het bestand wordt bij mijn media_ projecten_neergezet,verwijder het bestaande bestand van de arranger en zet het nieuwe erop, er blijft wel dat het begin van een shot op het einde blijft,

maar dat heeft geen invloed meer als je aan het bewerken bent op de arranger,ook het geluid blijft nu syngroon.

 

op deze manier heb ik 8gb aan film verwerkt zonder kwaliteits verlies, maar het vraagd wel geduld

lejo schreef op 25.08.2010 om 18:01 uur

Nog even ter vermelding.

 

De camcorder was een standaard definition,dus ik weet niet wat jou  hd cam doet maar de kenmerken zijn hetzelfde.

 

succes

plagge schreef op 08.12.2010 om 17:30 uur

Beste mensen. Ik heb hetzelfde probleem met de HDR AX 2000E. Ook deze produceert aan het einde van elke scene een zwart beeld. Ik heb hiervoor een filmpje naar Magix gestuurd om opheldering. Volgens de techneuten van Magix die ik hierover heb bericht zit het probleem toch bij Sony. De uitgang genereert ( om het maar eens simpel te zeggen) geen MPEG volgens de standaard. Volgens Magix is de playrate 25 HZ en de tijdstempels lopen op 30 HZ. Dat zou het probleem zijn en zou door Sony via een firmware update van de camera opgelost moeten kunnen worden. Ik ben inmiddels in contact met Sony hierover.

 

Zodra ik iets meer weet laat ik het wel weten.