zwarte balken zijkant beeld trillen na

tobbert schreef op 16.05.2016 om 20:51 uur

Ik werk met magix video de luxe 2013. Ik heb super 8 filmpjes bewerkt en deze film opgeslagen. Nu is bij bepaalde stukken, waar ik beeldstabilisatie op heb gedaan, dat de zwarte zijbalken trillen. Dit geeft een onrustig beeld. Is dit te (naderhand nog) verhelpen, doe ik iets fout?  Je ziet het niet als ik het afspeel in Magix zelf, maar bij afspelen in bijvoorbeeld VLC of Windows media....

mijn systeem: windows 7 home premium,

Intel Core i7      860 @2.80GHz  2.80GHz

geheugen: 16,0 GB      64 bits

Reacties

mi-bo schreef op 17.05.2016 om 11:23 uur

Hallo Tobbert, 

wat is het resultaat als het op een dvd staat of op een usb stick en het wordt dan afgespeeld.

hoor het graag

gr

Michael

tobbert schreef op 17.05.2016 om 11:56 uur

Hoi, bedankt alvast voor je snelle reactie.

Ik probeer het nu te branden op een blue ray disc, maar het programma geeft aan dat :"' de exportinstellingen wijken af van de volgende film: ..... . Dit kan ertoe leiden dat objecten verkeerd worden gepositioneerd in uw film of dat er zwarte balken in beeld verschijnen. Voor een realistische preview kiest u in de filminstellingen de framerate en de beeldverhouding die u wilt gebruiken voor de export".

Ik heb geen idee welke instellingen ik zou moeten gebruiken. De super 8 filmpjes zijn gedigitaliseerd en heel soms heb een oude foto gebruikt in de film. Die verhoudingen zijn dus geen 16:9.   Ik verneem graag uw advies!

mi-bo schreef op 17.05.2016 om 13:10 uur

Hallo Tobbert.

na dat het gedigitaliseerd is, zal het nog wel 4:3 zijn,en dan zal vermoedelijk de zwartebalk ook weg zijn.

maar waarom op een blue -ray en niet op een dvd op te kijken hoe het resultaat is

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 17.05.2016 om 16:32 uur

Beste Tobbert,

Ik ga er vanuit dat je de beeldstabilisatie van Magix gebruikt. Staat er, tijdens het stabiliseren, een vinkje bij "Zwarte randen door beeld rekken onderdrukken". Als deze niet aangevinkt staat dan kan het zijn dat de zijbalken niet trillen. Zeker weten doe ik het niet, maar het is het proberen waard.

Succes,

Rob

tobbert schreef op 23.05.2016 om 10:00 uur

Bedankt voor de hulp. Ik heb het op dvd gezet en het probleem is verholpen!