zwart beeld aan het einde van de scene

plagge schreef op 16.12.2010 om 12:55 uur

Zoals ik hier al eens eerder heb gemeld levert mijn Sony HDR AX 2000 niet de beelden die aan de MPEG 2 standaard moeten voldoen. Ik heb  hier mogen constateren dat meer mensen met dit probleem te maken hebben zelfs met verschillende soorten SONY camera's . Sony heb ik al diverse keren (vanaf 24 oktober) gevraagd om naar dit probleem te kijken en z.sm. op te lossen. Tenslotte hebben we het wel over dure apparaten. Het schiet daar voor geen meter op. 

Misschien kunnen de mensen die dezelfde problemen hebben dit aan deze vraag koppelen zodat we een mooi overzicht krijgen waar een of ander consumentenorganisatie iets mee kunnen doen. Ik vind het disfunctioneren gewoon niet kunnen en het gebruiken van allerlei omwegen om tot een fatsoenlijk resultaat te komen is m.i. ook niet aan de orde.   

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 16.12.2010 om 14:02 uur

Deze camera neemt toch op in AVCHD en niet in Mpg2?

plagge schreef op 16.12.2010 om 15:53 uur

Ja Cheeta dat klopt, maar voor het "binnenhalen" vanaf de camera is een programma bijgeleverd met de naam: Content Management Utility. Dat levert de beelden af in MPEG

plagge schreef op 23.12.2010 om 10:05 uur

Ik ben technisch helaas niet zo goed onderlegd maar ik heb de camera ingesteld op SD en niet HD. Als ik op welke wijze dan ook ( rechtstreeks vanaf kaart of met Content Management Utility) de film binnenhaal  ik krijg dan in Magix mpeg onder de scènes te staan.