Zojuist gemaakte Take (van Video-8/DV film) bevat geen geluid

Paul-Melching schreef op 02.12.2019 om 18:57 uur

Ik heb een jaar of 15 geleden MAGIX video deluxe 2004 gebruikt om video banden (video-8 en DV) in te lezen en ik wil nu van deze onbewerkte video’s verschillende films maken. De ingelezen video’s staan in mappen met in elke map o.a.  .MVD, .WAV, .HDP, .AVD en .AVI bestanden.

Als ik in Video de Luxe 2020 een MVD (Magix Movie file) open (importeer) dan kan ik dit met geluid afspelen. In spoor 1 is dan een .AVI zichtbaar en in spoor 2 een .HDP (Magix sounds)

Als ik hieruit echter objecten als Take opsla dan bevat de take geen geluid.
Als ik de take dan in een film importeer dan krijg ik alleen een videospoor en is er geen audiospoor.

Waardoor wordt dit probleem veroorzaakt en hoe is het op te lossen?

Overige gegevens:
Video de Luxe versie 19.0.1.31
HP Envy Intel Core i7; 1TB SSD-M2
Windows 10
Filminstellingen: PAL 4:3 (720x576; 25fps)
Audio-samplerate:32000

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2019 om 12:49 uur

@Paul-Melching

Beste Paul.

dit klopt en hier is de oplossing

klik de take aan, met rechts van muis op take klikken, wordt het geactiveerd, bovenste optie Audio Functie, gaat een scherm open, dan weer de bovenste functie originele geluid terug zetten.

kijk op http://www.mi-bo.magix.net/album/ hier staat een compilatie hoe het werkt ( laatste aanvulling )

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Paul-Melching schreef op 03.12.2019 om 13:38 uur

Beste Michael,

Bedankt! Dit werkt inderdaad. Het werkt echter alleen als de take weer in een film wordt gebruikt (in een spoor dus).
In de take zelf (in Import tab) kan ik het originele geluid blijkbaar niet terug zetten.

Ik vind het wel wat vreemd dat de take niet standaard (by default) het originele geluid omvat.
Is er misschien een instelling die ervoor zorgt dat als je een take gebruikt het originele geluid gebruikt wordt?

Iig Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Paul

mi-bo schreef op 03.12.2019 om 14:03 uur

@Paul-Melching

Beste Paul.

Dank voor Uw spontane Feedback.

Zover ver mijn kennis gaat is dit niet mogelijk.

Het is vanuit analoog omgezet naar digitaal.

Het klopt dat in de preview geen geluid is.(het geluid zit in de clip en moet uitgepakt worden).(nadat het is uitgepakt kan het in MAGIX vdl wel bewerkt worden )

Met vriendelijke groet,

Michael

Paul-Melching schreef op 11.12.2019 om 12:57 uur

@mi-bo

Beste Michael,

De functie originele geluid terug zetten heeft gewerkt, maar werkte direct al niet goed op elke geïmporteerde take en momenteel krijg ik het op geen enkele geïmporteerde take meer voor elkaar.

Ik ben al vele uren bezig en heb van alles geprobeerd:
- MvL verwijderen en opnieuw installeren.
- De gebruikte originele video bestanden opnieuw van een externe schijf kopiëren
- Programma Instellingen terugzetten naar standaard waarden (Via VdL Instellingen menu)
- Vanuit Story-board of Tijdlijn Takes opslaan (zou niet uit moeten maken, maar je weet maar nooit)
- etc.

Misschien is er ergens ongemerkt een instelling of zo gewijzigd. Ik heb geen idee.

Buiten dit probleem is het misschien ook zo dat VdL niet goed om kan gaan met oude bestanden die met VdL 2004 zijn gemaakt.
Is het misschien verstandig om eerst alle oude bestanden om te zetten naar een nieuwer formaat (oid) en wat is dan de beste manier / formaat?

Ik heb het volgende geprobeerd. (Er is dan wel weer geluid na het importeren van een Take , maar dan loop ik ook tegen een ander probleem aan):
Ik heb de functie "Video en Geluid samenvoegen" op een video toegepast.
Dit levert een track op met een .mxv en deze bevat Video en Audio:

Hierop pas ik scenedetectie toe en sla alle scenes als Take op.
Als ik vervolgens een Take importeer en daarna de functie originele geluid terug zetten gebruik dan wordt het object op de tijdlijn met geluid afgespeeld! Dat werkt dan dus goed!

Echter het geïmporteerde object op de (verder lege) tijdlijn is een ander stuk uit de film dan de Take!
Afspelen van Take (via Mijn Media - Takes) en object (deze Take geïmporteerd) op tijdlijn toont dus verschillende stukjes uit de oorspronkelijke video!

Mijn vraag is dus: Is het verstandig om oude video's eerst om te zetten en van daaruit verder te werken en hoe kan ik de video's dan het beste omzetten (misschien loop ik dan ook niet tegen dit vreemde probleem op)?

Met vriendelijke groet,

Paul Melching

mi-bo schreef op 11.12.2019 om 17:40 uur

@Paul-Melching

Beste Paul, zie mijn reactie aan U.

https://www.magix.info/nl/forum/onjuiste-melding-betreffende-verschil-in-resoluties--1234183/#ca1497559

met vriendelijke groet,

Michael