windows10

yoleke schreef op 07.02.2016 om 17:37 uur

Na het downloaden van Windows 10Pro  versie 1511, krijg ik mijn programma Video de luxe 16 Pro X van 2010 niet meer open. Foutcode -6 komt te voorschijn in een venstertje.

Is dit programma helemaal incompatibel? Vermits ik het niet open krijg, kan ik ook geen update downloaden.

Zit er niet anders op dan met betaling te upgraden of een nieuw programma te kopen?

Dank voor advies.

64 bit besturingssysteem

x64 processor

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.02.2016 om 19:08 uur

Beste Yoleke,

Wat te doen wanneer bij de start van het programma foutcode -6 verschijnt?

1. Deïnstalleer het programma

2. Download het volgende programma: http://download.magix.net/mxclean.exe.exe

3. Start het programma: mxclean.exe.exe

4. Bevestig de keuzes met "Ja"

5. Tot slot verschijnt dan nog een mededeling dat het programma klaar is. ("Finished")

6. Daarna installeer u het programma opnieuw.

Succes,

Rob

yoleke schreef op 08.02.2016 om 14:14 uur

Beste Rob,

Bedankt voor de goede raad.

Dit zal ik zeker uitproberen zodra mijn computer het programma wil vinden en deïnstalleren. Momenteel krijg van windows het bericht: Het systeem kan het bestand niet vinden. Uninstall.exe reageert niet!

Bij nog een poging kreeg ook het bericht:  het programma is in gebruik. Hoewel dat zo niet is vermits het niet wil open gaan?!! Ook al een paar keer de computer aan en uitgezet.

Ja!???

Voormalige gebruiker schreef op 08.02.2016 om 15:07 uur

Beste Yoleke,

Om te beginnen bestaat Video de luxe 16 Pro X volgens mij niet. Wel Video deluxe 16 of Video deluxe 2016.

Video deluxe 16 is volgens mij niet compatible met Windows 10 pro.

Om een programma te deinstalleren ga dan naar: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen en het VDL programma dat je wenst te verwijderen.

Bij het bericht: "Het programma is in gebruik"!! Drukt dan op Ctrl+Shift+Esc. Het taakbeheer wordt geopend. Zoek nu het VDL programma en klik op rechtsonder "Beëindigen.

Probeer het nog eens.

Succes,

Rob

yoleke schreef op 08.02.2016 om 17:14 uur

Beste Rob,

Nogmaals bedankt. Ik had dit reeds geprobeerd via taakbeheer en het was later toch terug verschenen en dan weer verdwenen! Nu blijkt het programma gesloten te zijn, maar krijg ik een venstertje dat me zegt: "Wacht totdat het huidige programma is verwijderd of gewijzigd"! Er gebeurt verder niets.

Ik probeerde een ander programma te verwijderen maar daar krijg ik ook dat zelfde venster te zien. Het probleem zit dus dieper en il kweet niet hoe het op te lossen!

Enig idee hoe daarmee om te gaan, zou ik ten zeerste apreciëren?

Voormalige gebruiker schreef op 10.02.2016 om 16:56 uur

​Hallo Yoleke,

Video deluxe 16 is niet compatible met Windows 10.

Mijn advies u aan is om de nieuwste versie te kopen. Op dit moment is dat Video deluxe  2016 Plus of Premium.

Succes,

Rob

RiViS schreef op 10.02.2016 om 17:45 uur

Hallo Yoleke,

Misschien kun je nog proberen het programma te laten werken onder de compatibiliteitsmodus. Installeer het programma, er zal op je bureaublad een icon worden gemaakt van VdL16. Rechtsklik daar op en vervolgens op "Compatibiliteitsproblemen oplossen". Er opent nu een schermpje en daar kun je klikken op: "Probeer de aanbevolen instellingen". Er zal nu w.s. een keuze worden gemaakt voor een oudere Windows versie, bijvoorbeeld Windows 7 of Vista. Windows 10 gaat zich dan gedragen als die oude versie. Op die manier heb ik (meer als proef) VdL2008 (nu 8 jaar oud) onder Windows 10 aan de praat gekregen.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 10.02.2016 om 19:08 uur

Hallo Yoleke,

Natuurlijk kan je wat Rijk beschrijft uitproberen, maar aangezien je al zoveel ellende met het deinstalleren van VDL 16 heeft gehad, adviseer ik je om toch over te stappen op een VDL 2015 of VDL 2016. Dit zijn allebei 64bits programma's. Ik neem aan dat Windows 10Pro versie 1511 ook 64bits is. Tevens krijg je meer mogelijkheden. 

Stel dat je VDL 16 geinstalleerd en opgestart krijgt, dan bestaat de kans dat Windows 10 Pro de DVD brander niet kan vinden.

Ik wens veel succes, wat je beslissing ook is.

Rob

RiViS schreef op 10.02.2016 om 19:36 uur

Stel dat je VDL 16 geinstalleerd en opgestart krijgt, dan bestaat de kans dat Windows 10 Pro de DVD brander niet kan vinden.

Heb 't nog even gecheckt in mijn VdL2008: Brander wordt gewoon gevonden.

De moeite van het proberen waard, zou ik zeggen. Niet geschoten: altijd mis, toch?

groet,

Rijk