Wil onbespeelde gedeelten uit filmen verwijderen maar krijg geen Storyboard-modes bij de filmen weergegeven hoe kan ik die op het scherm krijgen wat doe ik dan verkeerd ?

boemenl schreef op 22.11.2011 om 22:09 uur

Als ik een film opneem  en in het menu bewerken in modus Tijdlijn ook niet. Ik zit eigenlijk al vanaf het begin met dit probleem. Nu ben ik met oude filmen bezig waar meerdere stukken onbespeeld tussen zitten Die wilde ik graag verwijderen .Maar tot op heden is het me nog steeds niet gelukt. Ik ben al 74 jaar en zou graag weten wat ik verkeerd doe.Bij voorbaat dank. Hartelijke groet Dora.

Reacties

FransS schreef op 22.11.2011 om 22:32 uur

Hoi Dora,

Als je stukken wild verwijderen kun je dat het beste doen op de tijdlijn,met het storyboard gaat dat erg moeilijk.

Als je de tijdlijn insteld dat kun je doen  aan de linkerkant ,het ligt er ook aan welke versie je hebt,dan ga je met de rode loper op het begin van het gedeelte staan dat je er uit wild hebben knip dan met het mesje ( T) ,ga dan naar het eind wat je er uit wil hebben en knip weer met het mesje (D/U) ligt aan de versie die je hebt. Het schuift dan automatisch aan de voor liggende beelden doe dit bij ieder deel wat je er uit wil hebben.

Zoek dit anders even op in de handleiding.

Suc6 FransS

lucky_me schreef op 22.11.2011 om 22:57 uur

Dag Dora

ik vind het bijzonder knap van je dat je dit probeert. Ik denk wel dat jij veel baat zou hebben van een starter cursus waar men je de basic dingen van Magix voortoont of je kon ook starten met de handleiding eens te lezen. Ik denk dat er dan al veel zaken duidelijker zouden worden.

Nog een mogelijke hulp;

Wanneer je magix vdl opstart dan zie je bovenaan de menubar met uiterst rechts de hulp en links daarvan "opgaven"

daar vind je veel voorbeeld video's van hoe je bepaalde zaken uitvoert. Onder andere over stukken wegknippen.

mvg

Luc