Allereerst mijn excuses voor de late reactie op uw antwoord en een compliment voor uw snelle reactie op mijn vraag.
De verbinding tussen mijn Sony DHR 110 VC en mijn Apple met windows 7 partitie is met een firewire aansluiting op mijn Sony DV recorder en de thunderboltaansluiting met behulp van een adaptor op mijn Apple I-Mac.
Men heeft mij inmiddels verteld dat mijn Sony recorder alleen beelden kan opnemen via de firewire aansluiting die aan de voorkant zit en niet deze beelden via de firewire aansluiting kan weergeven (dus geen reversibele aansluiting). Voor de weergave zitten aan de achterkant de nodige aansluitingen.
Het vreemde is echter dat mijn Canon MD101 videocamera wel via deze firewire aansluiting door Magix wordt herkend.
Dat is voor mij de reden om de juiste drivers te vragen zodat ik ook met de grote Sony DV recorder mijn opnames in Magix kan laden.
Bij voorbaat dank voor uw reactie (met hopelijk de juiste drivers om in Magix te laden zodat mijn Sony recorder gezien wordt)
Hoe moet zoiets aangesloten worden ? S-video met geluidkabels rood en wit naar de canon en een firewire vanuit de canon naar de Mac ??
Erg omslachtig , mocht dat uberhaupt lukken !!
Als niemand (ook niet de software analisten van Magix) aan de juiste drivers kan komen om deze recorder zichtbaar te maken in Magix , dan lijkt mij het beste om deze Sony recorder aan de kant te zetten en alle bandjes via de canon camera naar de Mac te streamen om deze video opnamen met Magix te bewerken.
Met vriendelijke groet en dank voor uw antwoorden,