Werken met DAW

ton-smit schreef op 30.08.2017 om 12:56 uur

Video deLuxe 2017 premium

Heeft iemand op dit forum ervaring met DAW software en additioneel hardware. Ik wil namelijk mijn videoproducties afmixen met een extern mengpaneel. Met andere woorden terwijl het videobeeld zichtbaar "loopt" wil ik de diverse sporen extern mixen op het gehoor. Nu moet je met muis en toetsenbord de diverse sporen op niveau krijgen. Dit lukt ook wel maar als je dit realtime kan doen is dit beter. (mijn ervaring uit het bandrecorder tijdperk). Het video beeld inladen in bijvoorbeeld MusicMaker geeft geen mooi en stabiel beeld.

Tot zover

Ton

Reacties

lucky_me schreef op 02.09.2017 om 03:47 uur

zelf gebruik ik de zoom R24. Daarmee kan ik tot 24 sporen opnemen (wat ik nog nooit gedaan heb). nadien kan ik ze bewerken, effecten toevoegen indien gewenst en exporteren naar één master spoor.

dit spoor importeer ik in vdl pro x en laat het automatisch synchroniseren met het geluidspoor uit de camera

Voor mij werkt dit heel goed. Ik weet niet of dit nog te koop is maar je zou ook kunnen informeren naar een opvolger.

Kees-Haremaker schreef op 02.09.2017 om 15:20 uur

Hallo Ton, je zou ook gebruik kunnen maken van met de muis verschuiven van volumecurve zie plaatje
klik rechts op de audiospoor en dan in rolmenu volumecurve aanzetten

zo doe ik het altijd met een extra muziek audiospoor zodat bij spraak de muziek wat zachter op de achtergrond komt
Mvg Kees