Welke mediaspeler kan de uit videdeluxe geexporteerde videos in AVI formaat afspelen? Heet iemand ervaring daarmee?

Hollandhouse schreef op 08.01.2011 om 11:14 uur

Ik heb een mediaspeler van sitecom gekocht. Deze zou video in Avi formaat moeten kunnen afspelen. Echter de door mij uit videodeluxe geexporteerde videos in Avi formaat worden niet ondersteund. Kent iemand een mediaspeler (nisschien uit eigen ervaring) die dat wel aankan?

Reacties

bobbiaan schreef op 08.01.2011 om 11:25 uur

Exporteer het filmje eens als mpeg dat wordt vrijwel zeker wel ondersteund. Het is een wir war van videocodecs waarin je verzeilt raakt met mediaspelers.

 

 

Succes

 

Bobbiaan

Hollandhouse schreef op 08.01.2011 om 11:53 uur

Bobbiaan bedankt voor je snelle reactie. Ik ben toch op zoek naar een mediaspeler die het AVI formaat aan kan, omdat ik mijn bewerkte films in een formaat met minste kwaliteitsverlies wil opslaan en bewaren voor later. Dit omdat ik heb ontdekt dat oudere projecten uit oudere Videodeluxe versies niet meer goed worden opgepakt in de nieuwste Videodeluxe versies (2 frames verschuiving van de knip). Dus om ze veilig te stellen exporteer ik ze vanuit de oudere videodeluxe versie in AVI formaat. En omdat ik dan niet goed weet, of ik bij de export moet interlacen of niet of dat ik de bestandseigenschappen moet aanpassen of dat het zin heeft de resolutie te wijzigen enz wil ik het graag op TV het resultaat ook kunnen beoordelen. 

 

Met vriendelijke groet,
 

Exporteer het filmje eens als mpeg dat wordt vrijwel zeker wel ondersteund. Het is een wir war van videocodecs waarin je verzeilt raakt met mediaspelers.

 

 

Succes

 

Bobbiaan