Na een tijdlang geen gebruik gemaakt te hebben van VDL Plus 2016, ben ik er weer mee gestart om gedigitaliseerde super8 films te bewerken. Een handige functie daarbij de stabilisatie die VDL biedt. Op mijn oude laptop gaat dit erg langzaam, zodat ik heb besloten VDL op mijn desktop PC te gaan gebruiken. Deze heeft namelijk onlangs een flinke update gehad met een nieuw moederbord en processor. Maar nu blijkt de installatie vanaf DVD vast te lopen: na het akkoord op de licentievoorwaarden loopt hij vast op twee errors die beginnen met 'Kan geen toegang krijgen tot de netwerklocatie [WIN_DIR_COMMON_DOCUMENTS] Magix_Video…..' . Ook foutcode 1603 vind ik terug in het fout-logboek. Ik heb overigens wel gewoon toegang tot de NAS die in mijn netwerk staat. Als de installer wordt afgesloten, wil hij een foutrapport verzenden, dat lukt ook niet vanwege een timeout-error (Internet is wel gewoon beschikbaar).
Ik kan me vaag herinneren dat ik ooit VDL op mijn desktop PC heb geïnstalleerd, maar kan hier geen sporen meer van vinden. De 'MS-Probleemoplosser voor installatie en deïnstallatie' vindt ook geen restjes van Magix bestanden.
Een ultieme poging om een gratis probeerversie van (een nieuwere) VDL via de website te downloaden, lukt evenmin. De voortgang van de download blijft eeuwig op 0% steken (c.q. op de pauzestand staan).
Wie heeft een idee?