Weigerachtige installatie VDL2016

MarianA schreef op 12.07.2020 om 19:52 uur

Na een tijdlang geen gebruik gemaakt te hebben van VDL Plus 2016, ben ik er weer mee gestart om gedigitaliseerde super8 films te bewerken. Een handige functie daarbij de stabilisatie die VDL biedt. Op mijn oude laptop gaat dit erg langzaam, zodat ik heb besloten VDL op mijn desktop PC te gaan gebruiken. Deze heeft namelijk onlangs een flinke update gehad met een nieuw moederbord en processor. Maar nu blijkt de installatie vanaf DVD vast te lopen: na het akkoord op de licentievoorwaarden loopt hij vast op twee errors die beginnen met  'Kan geen toegang krijgen tot de netwerklocatie [WIN_DIR_COMMON_DOCUMENTS] Magix_Video…..'  . Ook foutcode 1603 vind ik terug in het fout-logboek. Ik heb overigens wel gewoon toegang tot de NAS die in mijn netwerk staat. Als de installer wordt afgesloten, wil hij een foutrapport verzenden, dat lukt ook niet vanwege een timeout-error (Internet is wel gewoon beschikbaar).

Ik kan me vaag herinneren dat ik ooit VDL op mijn desktop PC heb geïnstalleerd, maar kan hier geen sporen meer van vinden. De 'MS-Probleemoplosser voor installatie en deïnstallatie' vindt ook geen restjes van Magix bestanden.

Een ultieme poging om een gratis probeerversie van (een nieuwere) VDL via de website te downloaden, lukt evenmin. De voortgang van de download blijft eeuwig op 0% steken (c.q. op de pauzestand staan).

Wie heeft een idee? 

Reacties

mi-bo schreef op 12.07.2020 om 20:16 uur

@MarianA

Beste Marian,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Hier een melding van Uw Fout 1603.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/834484/you-receive-an-error-1603-a-fatal-error-occurred-during-installation

Met MAGIX vdl 2016 is het niet mogelijk om met een Draadloze( via netwerk )NAS te werken.

Wat betreft het downloaden van een test( trial ) versie misschien heeft U Norton op Uw Pc staan, schakel Firewall even uit en U kunt het programma wel downloaden

https://www.magix.info/nl/forum/kan-update-niet-installeren-en-gebruik-norton-antivirus--1249570/

Sc6

M.vr.gr

Michael

MarianA schreef op 12.07.2020 om 21:04 uur

De 1603 fout bevestigt min of meer de fout die VDL toont. De door MS gepresenteerde oplossing (meer rechten toekennen voor volledig beheer van de C: schijf) blijkt helaas niet te helpen.

Het voorbeeld van de NAS (die overigens gewoon bedraad is) is alleen maar bedoeld om te laten zien dat ik wel een netwerk toegang heb, maar niet om daar iets van of voor VDL op te slaan.

Ik heb geen andere virusscanner dan MS-Defender. Dat zou toch geen probleem moeten zijn? Ook nu blijkt het downloaden niet te gaan.

Voor je informatie, ik gebruik een AMD Ryzen 3600G processor op een MSI moederbord.

 

 

mi-bo schreef op 12.07.2020 om 21:11 uur

@MarianA

Beste Marian,

Heeft U al gekeken wat het resultaat is opstarten als Administrator.

M.vr.gr

Michael

MarianA schreef op 12.07.2020 om 21:51 uur

Helaas geen verandering.

Maar fijn dat je 's avonds nog antwoord geeft. 😊

mi-bo schreef op 12.07.2020 om 22:04 uur

@MarianA

Beste Marian,

dank voor Uw mooie woorden.

Is er iets niet goed geïnstalleerd met Windows gezien U geen testversie van MAGIX vdl kan downloaden.

Sc6

Michael

MarianA schreef op 13.07.2020 om 08:53 uur

Dat is geen goed nieuws. Ik zal de komende dagen eens een poging doen tot herstel van Windows.

mi-bo schreef op 13.07.2020 om 09:11 uur

@MarianA

Beste Marian.

Dank voor Uw Feedback.

We lezen wel een reactie en wat het resultaat is van U op het Forum.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 13.07.2020 om 09:19 uur

Hallo Marian,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Hebt u VDL 2016 al eens grondig verwijderd. Magix Support adviseer bij een foutcode 1603 dit te doen.

Zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/oplossing-van-fouten-59-16xx-en-account-bestaat-al--537/

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.07.2020, 09:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.07.2020 om 09:37 uur

Hallo Marian,

Hebt u Windows 10 al eens met SFC /scannow gecontroleerd op fouten? Als u dit nog niet gedaan hebt, lees dan dit: https://www.windowscentral.com/how-use-sfc-scannow-command-fix-problems-windows-10

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.07.2020 om 10:16 uur

Hallo Marian,

Ik zie, dat u op 12 juli 2020 een nieuw account aangemaakt hebt, maar volgens mij hebt u VDL 2016 reeds onder een eerder aangemaakte account geïnstalleerd, geregistreerd en geactiveerd. Als u niet meer weet wat het vorige account is / was, stuur dan een mailtje naar Magix Shop. Emailadres: shop@magix.net, vermeldt daarin duidelijk uw naam, emailadres en het serienummer van VDL 2016. Zij kunnen dan e.a. voor u rechtzetten.

Succes,

Rob (moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MarianA schreef op 13.07.2020 om 16:49 uur

Een paar dagen geleden had ik al gezocht naar Magix in de verkenner en nu weer: er zijn diverse files gevonden voornamelijk van vandaag, maar sommige ook van december 2019. Ik heb alles maar weer weggegooid, zonder resultaat.

De SFC /scannow opdracht had ik toen ook al uitgevoerd, met een aantal fouten die hersteld zijn, en nu opnieuw, maar dan zonder fouten te vinden. Dit heeft geen effect, de installatie lukt nog niet .

Mijn Magix account is vernieuwd omdat ik het wachtwoord niet meer wist. Wel heb ik inmiddels het probleem bij de Magix-shop neergelegd, maar daar zijn ze blijkbaar nogal druk.

Op internet vind ik een bericht over het niet-installeren van Autocad, die met een register ingreep verholpen kan worden. Daar was ook sprake van geen netwerktoegang. Is dit de juiste route? Ik heb overigens een aantal mappen van mijn documenten op een andere partitie gezet; wellicht mede de oorzaak?

mi-bo schreef op 13.07.2020 om 17:10 uur

@MarianA​​​​​​

Beste Marian

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Zelf ben ik een MAGIX Freak maar geen computer Freak.

M.a.w kan U helaas niet verder helpen met een goed advies,maar wens U veel succes met het zoeken naar de juiste oplossing zodat U in de toekomst weer met het mooie MAGIX product kunt gaan werken (uw hobby filmen en monteren).

M.vr.gr

Michael

MarianA schreef op 13.07.2020 om 19:41 uur

Dank voor al je suggesties. Ik zal nu voor 1) een upgrade kiezen (want met VDL2016 heb ik geen recht meer op ondersteuning, helaas) en als er dan nog geen oplossing komt, 2) een schone installatie van Windows hanteren (wat ook heel veel werk oplevert, oef).

 

MarianA schreef op 13.07.2020 om 19:46 uur

O ja, nog iets: de trial versie van de recente VDL kan ik inmiddels downloaden, maar de installatie loopt op de zelfde errors vast. Dat belooft niet veel goeds voor de upgrade.

mi-bo schreef op 13.07.2020 om 19:56 uur

@MarianA

Beste Marian.

Een test (trial)versie kan normaal gesproken zonder problemen worden geïnstalleerd

Dit kan toch niets anders zijn dan een Windows probleem.

Is de grafische (video)kaart wel up to date.

Sc6

Michael

Bol schreef op 13.07.2020 om 22:39 uur

Hallo Marian,

Staan TLS1.0 tot 1.2 wel aangevinkt?

https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-er-kon-geen-internetverbinding-worden-gemaakt--154/

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MarianA schreef op 14.07.2020 om 22:16 uur

Goed nieuws, de installatie lukte zonder probleem, nadat ik MS-Defender had uitgeschakeld!

Dit had ik niet verwacht, omdat de virusscanner default-waarden gebruikt en tot nu toe nooit programma's blokkeerde. Is ook niet duidelijk op de website te vinden.

 

mi-bo schreef op 14.07.2020 om 22:38 uur

@MarianA

Beste Marian,

Zelf heb ik geen MS- Defender op mijn pc staan maar wel Avast Premium Security.

Deze oplossing had ik U ook nooit kunnen voorstellen, wel de optie Firewall uitschakelen.

Maar het is een goed bericht dat het probleem is opgelost en dat U het op het Forum heeft gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 15.07.2020 om 22:31 uur

Hallo Marian,

Het doet mij deugt om te lezen, nadat u MS-Defender hebt uitgeschakeld, alsnog is gelukt om VDL 2016 te installeren. Even voor de goede orde MS Defender wordt als standaard virusscanner geïnstalleerd op elke W10 Desktop / laptop, maar wordt dan, in mijn geval aangepast en vervangen door Norton Security.

Vraagje, hebt u nog antwoord gekregen van Magix Shop?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.07.2020, 22:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

MarianA schreef op 16.07.2020 om 10:55 uur

Magix heeft me vanochtend gevraagd de PC te scannen met de 'snipping tool'. Ik zal antwoorden dat het probleem inmiddels is opgelost.

Bol schreef op 16.07.2020 om 11:36 uur

Hallo Marian

Zo ziet u maar, ondanks dat VDL 2016 door Magix Support niet meer wordt ondersteund u toch wordt gehoord en geholpen.

Kunt u mij nog een antwoord geven of Magix uw oude account hebt overgezet naar uw nieuwe account?

Alvast bedankt,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.07.2020, 11:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-