Wegschrijven als MPEG4

WimGo schreef op 28.07.2019 om 11:38 uur

Als ik in Video Deluxe een film heb gemaakt wil ik deze wegschrijven naar een USB stick. Als ik dit doe via bestand, links boven in het scherm en het weg schrijf als MPEG 4 dan wordt het resultaat niet door mijn mediaspeler herkend en dus niet gelezen.

Schrijf ik de film weg via de pijl rechts boven in het scherm dan krijg ik een scherm waarin ik de film kan exporteren met de waarde HD kwaliteit 2 en MPEG4. Deze wordt wel gelezen door mijn mediaspeler.

Het is de zelfde film met dezelfde filminstellingen.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en waar het verschil zit het wegschrijven bij 1 of 2.

Reacties

mi-bo schreef op 28.07.2019 om 12:34 uur

@WimGo

Beste Wim

Uw oproep gelezen, als U via bestand exporteren mp4 aanvinkt, hoe staat dit dan in het scherm, vermoedelijk heeft U zonder dat U er erg in heeft gehad als m2ts bestand geëxporteerd en dat kunt U dan niet afspelen.

Als dit aangegeven als standaard dan zal het als Mp4 worden geëxporteerd naar de USB drager.

Als U het via optie 2 doet dan is er geen fout mogelijk. MAGIX vdl is een veelzijdig programma zodat elke gebruiker zijn eigen keuze kan maken hoe te werken.

Sc6

Michael

WimGo schreef op 28.07.2019 om 13:22 uur

Beste Michael,

Bedankt voor het antwoord.

Als ik de film, zoals bij optie 1, opsla doe ik dat met, dit staat bij formaatbeschrijving:

MPEG4 Export (MP4) Software: 
Video: 1920x1080p; 25.00 Frames/s; H.264 10000 kbit/s
Audio: 48000 Hz; Stereo;  AAC

Wanneer ik de film in mijn mediaspeler stop geeft hij ook aan dat het een MPEG4 bestand is.

Bij het rechtstreeks wegschrijven naar de USB stick geeft hij aan bij opslaan als: Videobestanden (*.mp4,*3gp,*m2ts)

Kan daar de "fout" in zitten? Of moet ik hem eerst naar mijn computer wegschrijven en dan pas exporteren naar de USB stick?

Dank voor de medewerking.

Wim

mi-bo schreef op 28.07.2019 om 13:58 uur

@WimGo

Beste Wim.

Dank voor Uw feedback,

Als U het rechtstreeks naar een usb stick schrijft geeft U aan bij bestandsnaam en doelmap zoek daar de usb op en het wordt direct daarna geëxporteerd.

Dat is de weg zoals ik het al jaren doe.

" Wanneer ik de film in mijn mediaspeler stop geeft hij ook aan dat het een MPEG4 bestand is."

en kan U dit dan niet afspelen

met vriendelijke groet

Michael

Kees-Haremaker schreef op 28.07.2019 om 15:59 uur

Beste Wim, het beste is in een projectmap een submap te maken met als naam EXPORT, tijdens het exporteren kies je deze map voor het resultaat. Als het klaar is kan je mb.v. de verkenner het .mp4 bestand kopieren naar een sitckje en dan moet het werken, want zo doe ik het altijd en dan werkt het ook op een IMAC of een andere soort computer.
Mvg Kees

WimGo schreef op 29.07.2019 om 10:09 uur

Beste allemaal, bedankt voor de feedback. Ik ga kijken wat het beste is.