Weergave op laptop

George_at_chimpcompany schreef op 21.06.2018 om 11:25 uur

Ik heb onlangs Video Deluxe geinstalleerd op mijn HP laptop. Bij het opstarten krijg ik de melding dat er problemen zijn en dat ik de beeldschermresolutie moet vergroten of de zoom van de weergave moet verminderen. Hoe kan ik de zoom verminderen? Ik kan dit niet terugvinden bij de instellingen en het praktisch gebruik van Magix lijkt hierdoor minder geschikt voor een 13" laptop.

Reacties

Bol schreef op 21.06.2018 om 11:35 uur

Hallo George,

Welkom op het forum.

Kan je opgeven, welke Windows en VDL versie is geinstalleerd op je Laptop?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

George_at_chimpcompany schreef op 21.06.2018 om 13:24 uur

Dag Rob,

Dankjewel.

Ik werk met windows 10. VDL versie is 17.0.3.177(UDP3). Alvast dank voor je hulp!

George_at_chimpcompany schreef op 21.06.2018 om 13:26 uur

ter aanvulling: Het betreft Video Deluxe Plus. Bedankt!

Bol schreef op 21.06.2018 om 14:29 uur

Hallo George,

Ik weet niet welke resoluties jouw HP Laptop videokaart allemaal aankan. Kijk eens of je deze op 1920x1080px kan zetten met de instellingen van Windows.

Ga naar: alle instelleningen / Systeem / beeldscherm.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

George_at_chimpcompany schreef op 21.06.2018 om 15:36 uur

Dankjewel voor je hulp Rob, deze resolutie heb ik als standaardwaarde. Ook hiermee krijg ik de foutmelding en vind ik Magix erg onoverzichtelijk. Ik heb bijlagen toegevoegd, zodat je kunt zien wat ik bedoel. vooral het werken met meerdere sporen is erg lastig. De tweed optie is de zoom verminderen, maar ik kan niet vinden waar ik dit kan doen.

Bol schreef op 21.06.2018 om 16:52 uur

Hallo George,

Zet een vinkje bij "Deze melding niet meer weergeven" en dan op negeren. Bij een volgende keer als je VDL 2018 opstart krijg je, volgens mij, deze melding niet meer.

Op jouw afbeelding zijn maar 2 sporen zichtbaar, terwijl dit bij mij 4 sporen zijn.

Ga met de muis op de lijn staan wat ik met de pijl aanwijst en trek deze naar boven, zodat je nu ook 4 sporen ziet.

Groet,

Rob

Aanvulling op: 21-06-2018 om 18:40

Als je ooit de programma-instelling op alle standaardwaarde terugzet, moet je zoals bovenstaand is beschreven weer opnieuw instellen.

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2018, 18:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-