Het lukt me toch niet om de wavevorm in een audioclip weer te geven. In het rechtermuismenu zie ik ook geen oplossing terwijl dat kennelijk wel zou moeten.
Shift+E geprobeerd, maar helaas, ook dat werkt niet. De golfvorm blijft afwezig. Wat nu? Zit er soms een of andere bug in het nieuwe VDL MX?
Overigens, het werken met de maatdetectie-assistent blijft voor problemen zorgen. Het lukt nog steeds niet om een compleet stuk muziek "in stukjes te hakken". Het laatste stuk blijft origineel, hoe kort ik het stuk muziek ook maak.
Voor VdL MX is de shortcut voor golfvorm weergave: Ctrl + W (helaas zijn ze bij Magix af en toe zo leuk om die shortcuts in nieuwe versies te wijzigen, zullen ze wel een goeie reden voor hebben, maar lastig is het wel). Tip: geef voortaan bij elke vraag aan welke versie je hebt.....
Uiteraard onmiddellijk je advies opgevolgd, dus Crtl+W geprobeerd. Maar helaas, elke reactie bleef uit. Terug bij af dus. Ik heb ook allerlei andere combinaties geprobeerd met wisselend resultaat, maar nada.
Wat doe ik toch fout? Ik heb de audioclip op een apart spoor gezet, met de linker muisknop aangeklikt, hij wordt oranje en ik probeer dan de shortcut. Sla ik soms iets over? De audioclip is van Youtube gedownload en is een mp3 bestand. Als ik hem open in audio-cleaning krijg ik een keurige wavevorm, maar nou nog in het audiospoor............
Je kunt nog even kijken onder Programmainstellingen (sneltoets Y) tabblad Audio/Video, links onder bij Arranger: Bij "Eenvoudige weergave audio-objecten" moet géén vinkje staan, dat staat er default ook niet, maar je weet maar nooit.. Als dit wel staat aangevinkt werkt die shortcut niet en krijg je ook bij rechtsklikken de mogelijkheid niet te zien.
groet,
Rijk
PS, heb net nog even in mijn VdL MX een mp3 bestand (niet van youtube weliswaar) op de tijdlijn gezet en daar kan ik de golfvorm gewoon te voorschijn halen, zowel via rechtsklik als via de shortcut.
Eureka, jij hebt het gevonden, het stond inderdaad aangevinkt. En ik weet zeker dat ik dat niet heb gedaan want aan dat soort handelingen waag ik me ( nog ) niet. Ik schrok even door alle acties die het programma na het volgende commando ondernam, maar de golfvorm staat er keurig op, bedankt voor alle goeie raad.
Blijft alleen nog het probleem dat de maatdetectie-assistent maar een deel van de audioclip splitst en het laatste stuk onberoerd laat. Maar met de golfvorm als basis kom ik in ieder geval een stuk verder.