wave extern bewerken

dadilon schreef op 05.08.2017 om 22:16 uur

Geachte,

Bij mijn montage van mijn film heb ik een geluidsfragment dat ik extern wil bewerken.

Maar dit wordt geweigerd, krijg volgende tekst

de inhoud wordt momenteel gebruikt door een extern programma en kan niet worden gewijzigd.

Wat moet ik doen om dit toch naar mijn MAGIX audio & music lab te exporteren.

Dank voor jullie antwoord.

Leon

Ik ga zo vrij zijn om hier iets bij te voegen

De antwoorden die hier op de verschillende reactie staan vermeld bieden geen oplossing.

Ik voeg hier bij ee screen shot dat jullie misschien kan helpen om mij een oplossing te geven en bij Alt-z krijg ik geen verbinding met de Magix Music editor terwijl hij in de lijst voorkomt.

( hij open wel als ik in het rechtse beeld op exe klik.

Dank voor jullie geduld.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 06.08.2017 om 09:23 uur

Hallo Leon,

1. start VDL 2016
  2. Klik op "Y" en tabblad "Map"
  3. Geef aan in de Audio-Editor het programma waar je mee wilt opstarten
  4. Activeer het spoor met het geluidsfragment
  5. klik op Alt+Z

succes,

Rob

dadilon schreef op 06.08.2017 om 13:06 uur

Ik zou nog iets bij willen vragen hierover?

Als ik VDL 2016 met de rechter muisknop op een deel van het muziek spoor klik krijg ik een tabel waar in een mogelijkheid wave extern bewerken ( alt-z ) drukken.

Als ik dit doe krijg ik ook dat het gedeelte door een ander programma is gebruikt.

Wat is hier de reden van.

Dank Leon

Voormalige gebruiker schreef op 06.08.2017 om 14:30 uur

Hallo Leon,

Even voor de goede orde. Je wilt vanuit VDL 2016 toch een externe muziek editor opstarten?

Wanneer ik op ALT+Z druk dan start bij mij dit programma op.

Bij jou komt de mededeling dat dit muziekgedeelte door een ander programma wordt gebruikt.

Wat je zou kunnen proberen is om de alle instelling op de standaard waarde te zetten.

Ga naar Bestand/instellingen/programma instelling terugzetten op...

Groet,

Rob

PS ik ga er vanuit dat je hier de gewenste Muziek Editor heeft vermeld.

Voormalige gebruiker schreef op 06.08.2017 om 15:22 uur

Hallo Leon,

Ik had VDL 2016 en VDL 2017 tegelijk opgestart. Toen ik in op de tijdlijn van VDL 2016 een MP3 bestand neergezet had en toen ALT+Z deed, kwam ik niet in één Music-editor maar kreeg ik deze melding

Nu heb ik het vermoeden dat je Audio Lab en VDL 2016 heeft opgestart. Klopt dat? Als dat zo is, sluit dan Audio Lab en kijk nu of het wel kan.

Groet,

Rob

dadilon schreef op 07.08.2017 om 00:19 uur

zie aanpassing boven a.u.b.

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2017 om 10:31 uur

Hallo Leon,

Alle voorbeelden, die ik gebruikt heb zijn ook van toepassing op VDL 2017. De afbeelding, die jij laat zien in de aanvulling is correct Wanneer je op de tijdlijn van VDL 2017 een stukje film activeert (geel) en dan op ALT+Z drukt, dan moet, als goed is, muziekeditor.exe worden opgestart.

Maar ik zie iets vreemds! Wat is 2017040616_m2ts_proxy-0001 voor een bestand?

Volgens mij ligt hier het probleem.

Groet,

Rob

aanvulling: 07-08-2017 om 11:47

Je zou een test kunnen doen:

1. Start VDL 2017 en maak een nieuw project aan.
  2. Zet op spoor 1 het origineel filmbestand (geen proxy)
  3. Activeer dit bestand (geel)
  4. klik op ALT+Z
  5. Als het goed is wordt de muziek editor opgestart.
Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2017 om 13:26 uur

Hallo Leon,

Omdat ik ook mijn geluid met een externe muziek editor wilde bewerken heb ik wat Robvroe1 beschrijft uitgeprobeerd. Bij mij wordt dan het externe Music Editor 3 geopend. Ik kan nu het geluidsfragment bewerken en als ik klaar bent, druk ik rechtsboven op het kruisje en klik op Project opslaan. Nu wordt het gewijzigde geluidsfragment overgenomen op de tijdlijn van VDL.

Groet,

Nel.

PS. Waarom Mi-Bo steeds zijn antwoorden verwijderd is voor mij een raadsel. Het is voor forumleden zeer vervelend.

mi-bo schreef op 07.08.2017 om 13:50 uur

Hallo belangstellende.

Als er een vraag over MAGIX Audio & Music Lab wordt gesteld en vraagsteller heeft het nu over MAGIX Music Editor dan is het logisch om antwoord over AML te verwijderen

@ Nel als vraagsteller over AML schrijft en het moet MME zijn, dan is mijn antwoord niet van toepassing

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2017 om 15:23 uur

Beste Mi-Bo,

Als u de vraagstelling goed had gelezen, dan was de vraag: " hoe kan ik Audio & Music Lab opstarten vanuit Magix Video Deluxe". Er is als voorbeeld gegeven met het standaard programma Music Editor 3, maar ook hoe je eventueel Audio & Music Lab kan laten opstarten. In een van uw antwoorden zag ik dit, maar u heeft dit antwoord helaas weggehaald. Terwijl het wel met de vraagstelling te maken had. Ik vind het persoonlijk niet logisch, dat u zomaar antwoorden verwijderd. Ook van foutieve antwoorden kunnen wij als forumleden leren.

Groet,

Nel

mi-bo schreef op 07.08.2017 om 17:19 uur

@ Nel -D.

Fijn dat U toevallig het zelfde probleem had en door het antwoord van Robvroe 1 verder kon met Uw mooie hobby.

het antwoord wat ik eerder had gegeven had U niets aangehad en Leon ook niet.

Dit ging over MAGIX Audio & Music Lab Premium ( Engels ) een pakket van € 99,99.

In het aanvullende verhaal van Leon ging het over een pakket gratis in MAGIX vdl, MAGIX Music Editor

Special voor U de 2 printen.

Activeer het te bewerken geluid , dan Alt + Z , staat op Uw PC het programma MAML dan wordt Automatisch het mooie MAGIX Audio & Music Lab programma opgestart.,en op een Professionele manier kunnen nu de geluid fragmenten worden bewerkt, en weer geupload worden naar MAGIX Video DeLuxe.

Na dit antwoord sluit ik de Topic naar U

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2017 om 19:41 uur

Beste Leon en Nel,

Mijn andere PC waar Magix Audio Cleaning Lab op geïnstalleerd staat was gecrasht. Vanmiddag het ik deze weer goed gekregen en ik kan nu eindelijk een verslag doen, waarom Leon deze foutmelding krijg met Audio Cleaning Lab.

Vanuit Video Deluxe Magix kan je Audio Cleaning Lab opstarten met ALT+Z, mits dit wordt aangegeven in de programma instellingen tabblad map. zie afbeeldingen.

1. start VDL op
  2. activeer het geluid dat u wilt bewerken in Audio Cleaning Lab (Geel)
  3. gebruik de snel toetsen ALT+Z en Audio Cleaning Lab wordt opgestart.
  4. je kan het geluidsfragment bewerken in Audio Cleaning Lab
  5. je kan het geluidsfragment exporteren en handmatig op de tijdlijn vervangen voor het gewijzigde fragment
  6. maar je kan het bestand ook door het programma op de tijdlijn terug laten zetten. Deze wordt dan op spoor 5 gezet
  7. Wanneer je het geluidsfragment voor de tweede keer benaderd dan krijg je deze melding
  8. Maar als je het projectbestand opslaat en dan weer heropend dan kan je Audio Cleaning Lab weer met ALT+Z oproepen.

Mochten er naar aanleiding van deze uitleg nog vragen zijn, dan hoor ik dat wel

Succes,

Rob

@Mi-Bo: het is / was mij niet echt duidelijk of het hier nu gaat om Music Editor 3 of Audio Cleaning Lab, vandaar dat ik ze maar allebei heb beschreven.

dadilon schreef op 07.08.2017 om 21:32 uur

Gegroet aan de professionelen en leken die mij proberen te helpen.( Ik ben maar een leek in deze materies.

Natuurlijk is het mijn fout daar ik in mijn vraag twee verschillende problemen naar voor bracht.

Het overbrengen van een muziekfragment met of zonder video naar mijn Magix audio &Music lab 2016 heb ik nu onder de knie dank daarvoor. Er ontstaat wel een probleem als de geluid band te lang is. maar dat zal wel aan mijn computer liggen.

Er blijft wel een probleem bij het rechtstreeks proberen vanuit VLD2017

Ik alle voorstellen geprobeerd maar zonder resultaat voor het gedeelte ALT-Z

Hierna geef ik print screens waar jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik ontdek wel dat mij VLD 2017 zich heeft geïnstalleerd in programma en niet in programma x68

Waarom weet ik niet en hoe dit op te lossen ook niet

Hartelijk dank voor jullie geduld en inspanning

Leon

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2017 om 23:28 uur

Hallo Leon,

Ik heb antwoord proberen te geven op de vraag, waarom je deze foutmelding kreeg.

Dat is mij aardig gelukt met twee programma's te weten Magix Audio Cleaning Lab en Music Editor 3. Het antwoord is volgens mij beantwoord in punt 11, 12 en 13 van mijn laatste antwoord.

Het kan zijn dat bij jouw het overbrengen van een muziekfragment met of zonder video met Magix audio &Music lab 2016 net iets anders verloopt dan in de getoonde programma's.

Om u nog een antwoord te geven op je vraag: "Ik alle voorstellen geprobeerd maar zonder resultaat voor het gedeelte ALT-Z". Dan heb je mijn antwoorden niet goed gelezen. Je moet ophet mapje klikken en dan navigeren naar de map op je harde schijf waar het programma staat en op openen klikken. zie afbeelding

Omdat ik al heel veel tijd in uw vraag heb geïnvesteerd, stel ik voor om deze topic te sluiten.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 13.08.2017 om 11:49 uur

@ Nel -D.

Fijn dat U toevallig het zelfde probleem had en door het antwoord van Robvroe 1 verder kon met Uw mooie hobby.

het antwoord wat ik eerder had gegeven had U niets aangehad en Leon ook niet.

Dit ging over MAGIX Audio & Music Lab Premium ( Engels ) een pakket van € 99,99.

In het aanvullende verhaal van Leon ging het over een pakket gratis in MAGIX vdl, MAGIX Music Editor

Special voor U de 2 printen.

Activeer het te bewerken geluid , dan Alt + Z , staat op Uw PC het programma MAML dan wordt Automatisch het mooie MAGIX Audio & Music Lab programma opgestart.,en op een Professionele manier kunnen nu de geluid fragmenten worden bewerkt, en weer geupload worden naar MAGIX Video DeLuxe.

Na dit antwoord sluit ik de Topic naar U

gr

Michael

Michael, ik begrijp uw opmerking niet: "Na dit antwoord sluit ik Topic naar U" Verklaar u nader. Mag je als forumlid geen mening meer hebben?