wat doe ik verkeerd bij branden

a.c.nijman schreef op 16.01.2014 om 13:56 uur

Ik werk met magix video deluxe 2013 premium

Ik maak een dvd met 2 bestanden 1 met foto's en 1 met filmpjes, alles is voor zien van tekst en muziek.

ik maak er een mpeg-4 van draai deze af en zien er keurig uit.

nu voor ik ga branden zeg het programma u heeft meer ntsc dan pal wat wilt u doen, ik ga voor pal, omdat ik dit op de HD tv wil zien.na dat het branden klaar is en het in de dvdplayer stop van de tvt zie ik diverse tekst stotterend door het scherm gaan en dat is dan bij de bestand van de foto's.

bij de filmpjes is het met de tekst idem maar zie ook 1 flimpje waarvan ik een aantal frame's van het zelfde heb geplakt bibberen.

Moet ik nou iets veranderen in de mpeg-4 -export of voor ik het ga branden of wat ook gezegt wordt iets met renderen. 

Reacties

lucky_me schreef op 18.01.2014 om 03:51 uur

Hallo

Wanneer je beelden probeert samen te voegen die opgebouwd zijn met het ntsc en het pal formaat lijkt het me logisch dat het resultaat pover is. Ntsc en pal zijn bevatten een verschillend aantal beeldlijnen en ook het aantal beelden per seconde verschilt. Heb je die opnames in het ntsc formaat zelf gedaan? ik zou de instellingen van de camera wijzigen naar pal.

voor je huidige film kan je op het internet tooltjes vinden die ntsc omzetten naar pal, dan zou het probleempje waarschijnlijk opgelost zijn.

mvg

Luc

a.c.nijman schreef op 18.01.2014 om 19:52 uur

Ik dank jullie hartelijk voor alle informatie, maar een collega van mij gaf t advies de dvd te branden in x4 in plaats x16.

En ja hoor dat was de truc, misschien hebben jullie hier ook wat aan.

Vr. Gr.