waarschuwing bij opstart Magix Video de Luxe Premium

FriSe schreef op 27.01.2020 om 11:25 uur

Als ik met Magix aan een project heb gewerkt en daarna op de juiste manier opsla en afsluit, krijg ik bij een nieuwe opstart van het programma, daar kan gerust een half uur tussen zitten, de onderstaande mededeling.

Ik klik altijd maar op "JA" .Nog nooit iets ontdekt dat een bepaalde functie niet of maar gedeeltelijk werkt.

Ik blijf het wel irritant vinden.

Als het toch geen nadelige effecten heeft, laat het dan weg lijkt mij.

m.vr.gr.

FriSe

Reacties

mi-bo schreef op 27.01.2020 om 12:19 uur

@FriSe

Beste FriSe,

afsluiten van MAGIX vdl kan op 2 manieren,

Aan de rechterzijde boven op

Via bestand afsluiten Alt +F4,

wanneer komt dit terug

Sc6

met vriendelijke groet,

Michael

FriSe schreef op 27.01.2020 om 12:40 uur

Als ik afsluit via Bestand-->Afsluiten en ook met het X rechts bovenaan. Doe ik het met Alt+F4 dan gaat het goed!!!

mi-bo schreef op 27.01.2020 om 12:51 uur

@FriSe

Beste FriSe.

Dank voor Uw feedback.

Heeft U al gekeken met het afsluiten van MAGIX vdl of het icoontje op Uw Bureaublad niet geactiveerd blijft, als U dan evt opstart komt na het opstarten deze melding naar voren ( lijkt dan wel of het programma dan 2 x wordt opgeroepen opgestart ).

Gezien ik altijd met Alt + F4 afsluit ben ik dit nooit tegen gekomen.

Sc6

Michael

Bol schreef op 27.01.2020 om 12:59 uur

Hallo Frits,

U hebt zeker een update gedaan naar: VDL versie 19.0.2.49? Als dat zo is, dan kan dit verschijnsel zich voordoen, omdat Magix net iets anders omgaat met de Store inhoud. Zoals ik het, op dit moment, kan beoordelen wordt de Store inhoud bij het opstarten en afsluiten telkens op weggeschreven (geïnitialiseerd) en dat wegschrijven kost tijd. U kunt het beste op Nee klikken en even wachten voordat u weer opstart.

Ik heb dit kunstmatig opgeroepen door snel af sluiten en direct weer op te starten.

Misschien wordt dit in een volgende update gerepareerd.

Groet,

Rob

Aanvulling 27-01-2020 om13:15uur

Laatst gewijzigd door Bol op 27.01.2020, 13:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 27.01.2020 om 13:20 uur

Hallo Rob,

Inderdaad heb ik versie 19.0.2.49. Het is mij ook opgevallen dat na deze update het opstartproces langer duurt dan normaal. Je kunt dit ook links onderaan het scherm lezen: "Store inhoud wordt geinitialiseerd". Dit werkt vlot werken niet in de hand. Ik wacht een evt update af !!

Wat betreft mijn klacht, ik sluit voortaan wel af met Alt+F4.

Bedankt voor het meedenken.

gr. FriSe

Bol schreef op 27.01.2020 om 13:29 uur

Hallo Frits,

Het maakt niet hoe afsluit. Uw probleem wordt veroorzaakt door te snel opstarten en afsluiten. Met het afsluiten via Alt+F4 kan ik dit ook nog steeds kunstmatig oproepen. Ook gebeurd het bij mij regelmatig, dat tijdens het werken in VDL versie 19.0.2.49 deze voor ca. 20 sec bevriest en daarna weer verder gaat.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.01.2020, 13:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 27.01.2020 om 13:47 uur

Beste Rob,

Ik herken ook de vertraging. Meestal bij de aanvang van het werken met een project.

De tijd zal het leren of hier een oplossing voor komt.

gr. Frits

Bol schreef op 27.01.2020 om 13:56 uur

Hallo Frits,

Het klopt helemaal wat u beschrijft. Ik vindt deze beide fouten in VDL ook zeer irritant. Maar goed er is voorlopig mee te leven.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 27.01.2020 om 14:13 uur

Hallo Rob,

Inderdaad heb ik versie 19.0.2.49. Het is mij ook opgevallen dat na deze update het opstartproces langer duurt dan normaal. Je kunt dit ook links onderaan het scherm lezen: "Store inhoud wordt geinitialiseerd". Dit werkt vlot werken niet in de hand. Ik wacht een evt update af !!

Wat betreft mijn klacht, ik sluit voortaan wel af met Alt+F4.

Bedankt voor het meedenken.

gr. FriSe