Waarom krijg ik op een Quicktime-movie (.mov) geen chroma-key mogelijkheden meer bij de 2016 deluxe-versie?

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2015 om 11:10 uur

...in de 2015-versie kon dat wel. Waarom niet bij de 2016 -versie ? Chroma-key keuzes staan er wel, maar functioneren niet. Moet ik nog een speciale actie hiervoor uitvoeren? (Ik werk er al mee sinds 2003, dus uitleg over HOE chroma-key werkt is niet nodig)... het lijkt alsof ik een 'activatie-code'  moet doen. Maar hoe?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2015 om 11:51 uur

Hallo Joop,

Ik gebruik geen MOV-bestanden maar wel MTS-bestanden van mijn Sony camera. De Chroma-key functioneert uitstekend.  Ook heb ik het met MOD-bestanden van mijn JVC camera geprobeert en ook met deze bestanden functioneert de Chroma-Key uitstekend. Er is volgens mij geen activatie-code nodig. Heb je het al eens geprobeerd met een ander formaat filmbestand. bv. Mpeg-4.

Misschien een opendeur. Heb je Quictime op de computer staan? Want VDL heeft deze nodig.

succes,

Rob  

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2015 om 13:02 uur

De Quicktime-versie die al op mijn machine stons is nieuwer dan de versie die via de DVD geinstallerd zou kunnen worden (die melding krijg ik immers tijdens de install).
Ik ben afhankelijk van de MOV-files omdat het mijn animaties zijn. Andere formaten boeien me nu dus even niet.
Jammer dat ik weer een minpunt bij een zoveelste versie tegenkom.
Bij 2014 kon ik geen alpha-chroma key gebruiken.
Was ik maar niet ingegaan op de aanbieding.

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2015 om 14:14 uur

Hallo Joop,

Dat andere formaten je niets kan schelen, vind ik kort door de bocht. Wat ik hiermee wilde aangeven dat het niet aan VDL 2016 alleen ligt, maar in combinatie met MOV en VDL 2016.

Groet

Rob

Ps. Ik heb je een PB gestuurd

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2015 om 16:32 uur

Hallo Joop,

Nadat ik het MOV bestand geconverteerd heb naar Mpeg-4, doet de Chroma-key het wel. Het zal een wisselwerking zijn tussen MOV-bestanden en VDL 2016.

Ik heb het ook geprobeerd in Video Pro X6 en Pro X7. zelf heb ik, VDL 2015 nadat ik overgegaan ben naar Windows 10 er nog niet op gezet.

Resultaat: in Pro X6 gaat alles goed en in Pro X7 niet, moet ook het mov bestand converteren.

Het is goed dat je dit bij Magix Support heeft gemeld. Maar voorlopig ben je geholpen.

Succes met je montage.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2015 om 17:17 uur

Als ze me beta-tester hadden gemaakt, hadden ze dit euvel eerder kunnen tekkelen ;-)

Ben zelf niet zo kapot van een (tussen-) conversieslag (van m'n animaties naar MP4), omdat er dan kwaliteit verloren gaat. Wel ooit overwogen en geprobeerd, maar was er niet blij mee. (Nu dus ook niet)

We zullen zien of de eerstvolgende update nut heeft (op dit euvel).
Magix, don't let us down.