waarom krijg ik geen beeld bij avi bestanden

benvoncken1 schreef op 17.09.2012 om 21:55 uur

Hallo.

Ik kan inmiddels wel bestanden overzetten naar Magix van mijn silver-crest HD video camera.

Echter in het story bord kunnen wel foto's worden bekeken, maar van de filmopnames staan wel alle files vermeld als zijnde avi bestand, maar er worden geen beelden weergegeven.

Ik heb de bestanden niet geïmporteerd maar wel gekopiëerd.

Tijdens dit kopieëren wordt telkens weergegeven: dit bestand bevat geen sample-gegevens.

Overigens kunnen de video opnames wel worden afgespeeld via windows media player.

Wat moet ik doen om de bij de avi bestanden behorende beelden zichtbaar te krijgen via het story bord?

Besturingssysteem windows 7.

Reacties

Cinecor schreef op 18.09.2012 om 10:43 uur

AVI bestanden kunnen niet met een usb naar de pc worden gekopieerd. Dat moet door middel van capturen met een firewire. Maar...levert die HD camera dan AVI bestanden? Lijkt me sterk...

Heeft u wel de juiste projectinstellingen gekozen?

AVCHD bestanden kopiéren van de camera naar de pc kan gewoon met de Windows Verkenner. Daar is geen Magix of welke andere software voor nodig!!!

Als Windows de camera niet herkent, ontbreekt de juiste driver van de camera die moet dan nog geïnstalleerd worden.

Voormalige gebruiker schreef op 18.09.2012 om 11:56 uur

Hallo Ben,

Gefeliciteerd, dat het is gelukt om de filmbestanden via de USB aansluiting naar je hardeschijf de kopieren. Deze AVI- bestanden kan je in Windows Media player afspelen. Dus de bestanden zijn goed overgezet naar de hardeschijf. Nu is de vraag hoe ze te importeren naar storyboard van MAGIX. Je zou kunnen proberen om van één bestand de extentie te veranderen in MPEG en kijken wat er dan gebeurd wanneer je deze sleept naar het storyboard. Je zou ook met een Video Converter de bestanden kunnen om zetten naar MPEG bestanden. Ik heb de handleiding nog eens nagelezen en het zijn inderdaad AVI-bestanden (H-264,WVGA )zie foto.

Hier een link naar een Free Video Converter: http://freemake-video-converter.nl.softonic.com/

Ik wens je veel succes,

Rob

Cinecor schreef op 19.09.2012 om 09:56 uur

Uiteraard had ik niet in de specificatie van de camera gekeken. Goed dat Rob dat wel deed. In de vraagstelling werd de camera aangeduid als een HD (High Definition) camera. Dan ga ik uit van AVCHD. In de specificatie is daarvan echter niets te vinden. ook de resolutie wordt niet aangegeven. Dat zou dus 1920 x1080 moeten zijn. Nog nooit gehoord dat dit in een AVI container kan worden opgenomen. Maar ik heb te weing echte technische kennis om daarover een definitieve uitspraak te doen. Tegen de achtergond van de prijs van de camera vraag ik me echter wel af welk addertje hier onder het gras zit... Wie het weet mag het zeggen.

Cinecor schreef op 19.09.2012 om 10:13 uur

Uiteraard had ik niet in de specificatie van de camera gekeken. Goed dat Rob dat wel deed. In de vraagstelling werd de camera aangeduid als een HD (High Definition) camera. Dan ga ik uit van AVCHD. In de specificatie is daarvan echter niets te vinden. ook de resolutie wordt niet aangegeven. Dat zou dus 1920 x1080 moeten zijn. Nog nooit gehoord dat dit in een AVI container kan worden opgenomen. Maar ik heb te weing echte technische kennis om daarover een definitieve uitspraak te doen. Tegen de achtergond van de prijs van de camera vraag ik me echter wel af welk addertje hier onder het gras zit... Wie het weet mag het zeggen.

Nog even een aanvulling. In de specificatie zie ik dat het dat het kennelijk om NTSC (30 fpc) gaat en geen PAL (25fps). Belangrijk voor de projectinstelling,

Voormalige gebruiker schreef op 19.09.2012 om 10:51 uur

Hallo Ben,

Volgens mij kan je de camera zowel op PAL als NTSC instellen. Je moet deze zoals Cinecor al opmerkte niet op NTSC laten staan. Ook zou ik je aanraden om eerst met het meegeleverde software van de camera te gaan experimenteren.

Groet, Rob