Waarom kan ik mijn geexporteerde film in AVI formaat op geen enkele speler afspelen

paul-brachel schreef op 20.03.2012 om 15:17 uur

Film gemaakt (met Video Deluxe Premium) en geexporteerd naar een AVI file. Elke afspeler, van WMP t/m VLC Mediaplayer wil dit formaat niet afspelen. Als ik export maak naar een MPG-file kan ik de film wel afspelen.

Wat is de oorzaak dat de geproduceerde avi met Magix Video Deluxe Premium niet werkt?

Met mijn vorige versie (Video Plus) ging dit wel goed!

Mijn systeem:

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU

Board: P5K-VM (ASUSTeK Computer INC.)

Grafische kaart: Radion X1300 / X1550 Series (Micr. Cor. WDDM) 256 MByte

Besturingssyteem: Microsoft Windows 7 Ultimate. versie: 6.1.7601 SP1 (20 mei 2010)

MAGIX software: Video deluxe MX Premium versie: 11.0.4.4 (UDC1)

Alvast dank voor uw antwoord, Paul BrachelAVI

 

Reacties

Cinecor schreef op 21.03.2012 om 09:01 uur

Eeen AVI bestand  is een zgn container en kan verschillende codecs bevatten. In MXPremium heb je 2 mogelijkheden om een AVI te maken. De voorkeur heeft het meest toegepast DVAvi want die zal in jouw geval wel afspeelbaar zijn. Echter weer niet in de meeste hardware mediaspelers.

Een andere vraag is welke reden je hebt om voor avi te kiezen.  Welke doel heb je daarmee?

paul-brachel schreef op 21.03.2012 om 09:56 uur

Bedankt Cinecor,

Ik kies voor avi omdat ik het idee heb dat de beeldkwaliteit beter is dan van een mpg bestand. Maar misschien is dat slechts een idee! Verder is het zo dat ik wil kunnen begrijpen waarom dat voorheen wel werkte en met dit nieuw aangeschafte programma niet meer.

Dus uw antwoord roept bij een nieuwe vraag op: hoe stel ik in mijn programma DVAvi in?

mi-bo schreef op 21.03.2012 om 12:15 uur

Beste Paul.

 U geeft helaas niet aan waar deze bestanden vandaan komen en geimporteerd worden, dit zal Cinecor ook wel op het verkeerde been zetten,

gr

paul-brachel schreef op 21.03.2012 om 14:47 uur

Bedankt mi-bo voor uw antwoord.

De bestanden die ik importeer met Video deluxe MX Premium versie: 11.0.4.4 (UDC1), zijn avi bestanden in een resolutie van 1080 pixels. Deze files zijn gemaakt met mijn Silvercrest HD video camera. Deze files kan ik zondermeer afspelen met elke mediaplayer. Maar na bewerkink in Video deluxe MX Premium versie: 11.0.4.4 (UDC1), dus niet meer!

Ik hoop u hiermee mijn probleem verduidelijkt te hebben?!

Met vriendelijke groet,

Paul

mi-bo schreef op 22.03.2012 om 09:32 uur

Als U de camera aansluit op de Pc,

en vdl opstart ziet u onder preview venster een rode knop, klik hier op, ga naar avchd dit scherm wordt geopend, en van hieruit kunt u de files die zichtbaar worden omdat ze van de camera worden ingelezen, vink er bv 4 aan volg het verhaal. importeren, dit wordt dan gedaan, en wordt op de tijdlijn gezet, en nu kunt u het wel bewerken, meen een kijkje op http://www.magixvdlbijspijkeren.nl

en u vind verdere uitleg.

succes met Uw mooie hobby

paul-brachel schreef op 22.03.2012 om 13:39 uur

Beste mi-bo

Bedankt voor uw antwoord.

Mijn probleem is niet dat ik mijn avi files niet kan bewerken. Mijn probleem is dat als ik mijn film klaar heb en deze exporteer naar een avi file, ik deze niet kan afspelen met welke speler dan ook! De VLC mediaplayer b.v. geeft een melding dat de file kapot zou zijn en vraagt om deze te repareren. Als dat daar JA op zeg komt ie er niet uit en breekt dan de reparatieprocedure af.

Dus mijn vraag is wat is er met de avi file die ik met VDL heb gemaakt aan de hand?

mi-bo schreef op 22.03.2012 om 14:34 uur

En als U er een dv avi van maakt dit staat voor 720:576 avi is voor 768: 576

en waarom gaat U naar mpeg2  terwijl u op neemt in mpeg4

gr

paul-brachel schreef op 22.03.2012 om 17:32 uur

Ik zal beide proberen. (dvavi en mpeg4)

Ik ken het verschil niet tussen mpeg2 en mpeg4. Mpeg 2 werkt in iedergeval!

Zal het resultaat laten weten.

Bedankt

paul-brachel schreef op 22.03.2012 om 18:12 uur

Ik heb beide opties geprobeerd en worden goed afgespeeld op vrijwel alle spelers.

DVAVI : de beeldkwaliteit vind ik niet goed genoeg, dus deze optie vavalt voor mij.

MPEG4 (1920x1080): Ik zie qua beeldkwaliteit geen verschil met MPEG2 (1920x1080)

MPEG4 levert een veel kleinere file op in vergelijking met MPEG2. Gevoelsmatig zou dat toch kwalitatief minder moeten zijn??

Vandaar mijn voorkeur voor het exporteren naar MPEG2

Maar mijn vraag: "wat is er met de avi file die ik met VDL heb gemaakt aan de hand", is daarmee nog niet beantwoord.  

Wel bedankt mi-bo voor het meedenken!

Vriendelijke groet, Paul