Waarom haperen mijn opgenomen HD video's tijdens bewerking in Video Deluxe 16 plus?

Rowen schreef op 13.07.2011 om 20:00 uur

Enkele weken geleden heb ik een Sony camcorder gekocht van het model HDR-CX360VE.

Deze camera maakt mooie scherpe video-opnames, voorheen bewerkte ik vaak simpele video's gemaakt met een fotocamera zonder problemen tijdens het bewerken.

Nu wilde ik graag mooiere video's opnemen en ook gaan bewerken, maar ontdekte een probleem.

Ik heb mijn opgenomen video's overgezet naar mijn pc maar ontdekte toen ik de video's in Video deluxe 16 plus had geimporteerd en daarna afspeelde, het beeld hapert. Een video afspelen of bewerken zonder haperingen gaat wel goed als je het geluid loskoppeld van de video zelf, maar lijkt mij wel vreemd als dit de enige optie is om een video vlekkeloos te bewerken.

Bij mijn videocamera werd ook een software meegeleverd PMB. In dit programma kunnen ook video's bewerkt worden, maar lang niet zo gedetailleerd als Magix.

Ook kunnen HD video's in PMB geconverteerd worden naar andere bestanden bijvoorbeeld wmv, dan gaat het bewerken in Video deluxe met geluid erbij prima, maar is de beeldresolutie veel minder.

Is hier een oplossing voor of een manier om HD opnames met dezelfde heldere resolutie te bewerken in Video deluxe zonder haperingen tijdens afspelen of bewerken?

 

Vriendelijke groet,

Rowen Dekker

 

Reacties

FransS schreef op 14.07.2011 om 00:12 uur

Hoi Rowen,

Als de computer en vooral de VGA kaart niet sterk genoeg is zal in de preview monitor dat haperen van beelden te zien,

nu kan je proberen bij Bestand om in de instellingen bij programma ,op halve of lage resolutie te zetten ,dit doet aan de kwaliteit geen kwaad.

En VdLux  is nogal  gevoelig voor HD monteren,je moet dan wel een sterke computer hebben.

Laat eens weten met wat voor configuratie je werkt.

Grt. Frans S.

Rowen schreef op 14.07.2011 om 16:52 uur

Hoi Frans,

Bedankt voor je informatie. Ik heb via bestand in de instellingen bij programma, geprobeerd de optie halve resolutie aan te klikken.

Als ik daarna op OK klik komt er een kader in beeld wat het volgende vermeld: het aangegeven bestand bestaat niet, corrigeer aub uw invoer.

Dit zegt hij steeds, welke optie ik ook aan klik, hij blijft op Volledige resolutie (langzaam) staan.

Ik weet niet wat dit betekent of wat ik hieraan kan doen, ook als ik één video naar een spoor sleep en converteer naar een MPEG bestand blijft het beeld en geluid haperen.

Ik denk echt dat het aan mijn laptop zelf ligt, ik heb gezocht naar welk type videokaart ik heb en met welke processor ik werk: Beeldschermadapters> ATI Mobility Radeon HD 3400 Series.

Processors> AMD Turion (tm) X2 Dual-Core Mobile RM-70.

 

Ik hoop dat ik het op deze manier goed heb uitgelegd, misschien dat je me verder kunt helpen.

 

Vriendelijk bedankt,

 

Rowen Dekker

FransS schreef op 15.07.2011 om 00:25 uur

Hoi Rowen,

Dat het een melding geeft dat aangegeven bestand niet bestaat gebeurd wel eens meer,dat komt bij mij ook wel eens voor en heb daar geen verklaring voor.

Nu heb je eigenlijk zelf al een antwoord gegeven op het haperen van de beelden,want een Laptop is niet echt voor video bewerking geschikt of je zou een prossesor moeten hebben die dit aan kan en dan denk ik aan een i7 960 2,8Mhz met 4 Gig intern geheugen en de nodige schijf ruimte om je video te bewerken.

Wat je nog zou kunnen proberen om je video als SD  binnen te halen als dat mogelijk is met jou camera ?

SD is Standaard Definitie.

Suc6 Frans S.

 

Rowen schreef op 15.07.2011 om 16:13 uur

Hoi Frans,

Bedankt voor je reactie, ik heb wel goed nieuws.

Thuis heb ik gelukkig ook nog een gewone computer staan met Windows 7 erop, vanmorgen heb ik hierop ook Video Deluxe 16 geinstalleerd en heb direct geprobeerd of de problemen hier ook voorkwamen.

Gelukkig was dat niet het geval en speelt hij de HD beelden met geluid in hoge kwaliteit gewoon af zonder haperingen of storingen.

Ik ben erg opgelucht, want het zou zonde zijn als ik deze camera heb aangeschaft en er in Magix niks mee kan doen.

De computer heeft inderdaad ook een veel grotere opslagcapaciteit en ruimte, wel moest ik de functie in Magix voor AVCHD installeren om mijn video's te kunnen bewerken (Alsof het een nieuwe functie was, want op mijn laptop zag ik deze melding niet?)

Ik kan nu gelukkig weer door met film montages.

Vriendelijk bedankt!


 

Rowen

FransS schreef op 16.07.2011 om 00:16 uur

Dat klinkt goed in de oren.Veel suc6 en plezier in het werken met Magix VdLux 16 .

Grt. Frans S.