Reacties

Cinecor schreef op 04.04.2012 om 16:40 uur

Wat versta je onder een "alpha overgang"?  Staat die term ergens in de handleiding van Magix?

cvansteeg schreef op 04.04.2012 om 17:52 uur

zie hulp

inhoud

overgangen

eenvoudige kruisovergang

 

maakt gebruik van zwart en wit om twee films in elkaar te laten overgaan

 

cil van steeg

 

 

lucky_me schreef op 04.04.2012 om 19:58 uur

Hallo

kan je inderdaad. Handleiding pg 109

Eigen overgangen exporteren
U kunt MAGIX Video deluxe MX heel eenvoudig uitbreiden met meer overgangseffecten, door video's te produceren, die een willekeurige overgang van zwart naar wit bevatten. Een dergelijke video kunt u van elk (ook in kleur) videomateriaal maken, door het als transitie te exporteren (menu "Bestand" > "Film exporteren" > "Export als transitie").
Dan wordt de geladen film of een gedeelte ervan als zwart/wit-video in het mxv-formaat geëxporteerd en in de map Overgangen opgeslagen. Vanaf dan is de nieuwe overgang beschikbaar in de Mediapool of in het menu "Overgangen".

mvg

Luc

Cinecor schreef op 05.04.2012 om 09:33 uur

zie hulp
inhoud
overgangen
eenvoudige kruisovergang

maakt gebruik van zwart en wit om twee films in elkaar te laten overgaan

cil van steeg

Misschien een beetje dom van mij, maar ik begrijp het niet. Wat bedoel je met "twee films in elkaar laten overgaan". En in welke gevallen pas je dat dan toe of heb je dat nodig? En waar kan ik in de mediapool die alpha-overgang dan vinden om dat te kunnen doen? In help staat er wel wat over beschreven met "subdirectories" maar ook die zie ik niet in de mediapool.

lucky_me schreef op 05.04.2012 om 20:57 uur

 

Misschien een beetje dom van mij, maar ik begrijp het niet. Wat bedoel je met "twee films in elkaar laten overgaan". En in welke gevallen pas je dat dan toe of heb je dat nodig? En waar kan ik in de mediapool die alpha-overgang dan vinden om dat te kunnen doen? In help staat er wel wat over beschreven met "subdirectories" maar ook die zie ik niet in de mediapool.

Hallo Cinecor

Een alpha overgang is eigenlijk niets anders dan een filmpje waarin een zwart vlak geleidelijk verandert in een wit. bijvoorbeeld witte bollen die ontstaaan in een zwart vlak en groeien tot het ganse zwarte vlak weg is. dergelijke filmpjes staan er bij de vleet in het tapblad "overgangen" in de mediapool. Dergelijke overgang tussen 2 scenes (ik weet dat je zelf liever over sjots spreekt, maar ik gebruik de terminologie van magix) geplaatst geeft als resultaat dat de eerste scene getoond wordt waar de overgang zwart is en de tweede scene is het witte gedeelte. maw. in tegenstelling tot een harde las komt de tweede scene geleidelijk in beeld.

De vraag was hier "hoe maak je zelf dergelijke overgang". Maak dus zelf dergelijk filmpje en exporteer het als transitie.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag, ik probeerde duidelijk te zijn.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 06.04.2012 om 09:36 uur

 

Misschien een beetje dom van mij, maar ik begrijp het niet. Wat bedoel je met "twee films in elkaar laten overgaan". En in welke gevallen pas je dat dan toe of heb je dat nodig? En waar kan ik in de mediapool die alpha-overgang dan vinden om dat te kunnen doen? In help staat er wel wat over beschreven met "subdirectories" maar ook die zie ik niet in de mediapool.

Hallo Cinecor

Een alpha overgang is eigenlijk niets anders dan een filmpje waarin een zwart vlak geleidelijk verandert in een wit. bijvoorbeeld witte bollen die ontstaaan in een zwart vlak en groeien tot het ganse zwarte vlak weg is. dergelijke filmpjes staan er bij de vleet in het tapblad "overgangen" in de mediapool. Dergelijke overgang tussen 2 scenes (ik weet dat je zelf liever over sjots spreekt, maar ik gebruik de terminologie van magix) geplaatst geeft als resultaat dat de eerste scene getoond wordt waar de overgang zwart is en de tweede scene is het witte gedeelte. maw. in tegenstelling tot een harde las komt de tweede scene geleidelijk in beeld.

De vraag was hier "hoe maak je zelf dergelijke overgang". Maak dus zelf dergelijk filmpje en exporteer het als transitie.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag, ik probeerde duidelijk te zijn.

mvg

Luc

Al die in Magix aanwezige soorten overgangen ken ik natuulijk wel, al pas ik ze zelf eigenlijk zelden of nooit toe. Er werd hier echter gesproken over "twee films in elkaar te laten overgaan" en ik begreep niet wat daarvan de bedoeling was. Kennelijk gaat het dus niet om twee films, maar om twee clips in de montage van een overgang te voorzien. De functie of de bedoeling ervan om dit in een film toe te passen blijft voor mij echter onduidelijk.