Reacties

Polders schreef op 28.12.2009 om 11:47 uur
Beste Hans, als gebruiker van Video deluxe lees ik veel van de antwoorden op deze 'Vragen & antwoorden' Magix locatie en probeer daarvan wat op te steken en soms anderen - belangeloos - te helpen. Voor dit doel is overigens deze 'Vragen & antwoorden door Magix beschikbaar gesteld.

Voor vragen die door gebruikers niet worden (of kunnen worden) beantwoord is er natuurlijk altijd de Magix support.

Het is mij niet duidelijk wat er met de door jou gestelde vragen is gebeurd.

Mochten er vragen zijn waarvan je denkt dat medegebruikers die kunnen beantwoorden, probeer het dan eens opnieuw. Misschien dat iemand het antwoord heeft en de moeite wil nemen deze informatie beschikbaar te stellen.
Veel succes
hans-vanboheemen schreef op 28.12.2009 om 15:29 uur
Beste Polders,
Ik gebruik al jaren verschillende produkten van MAGIX en tot voor kort was ik hierover tevreden. Enkele tientallen films heb ik gemaakt met hun video programma en dat ging probleemloos. Helaas! Kortgeleden ben ik overgestapt van MAGIX video de luxe 2006 naar MAGIX video de luxe 15. Dat produkt bevat veel fouten. De laatste weken heb ik al 7 problemen rechtstreeks gemeld aan MAGIX en tot op vandaag heb ik geen enkel antwoord ontvangen....  (dat komt misschien door de feestdagen dus ik geef ik ze nog even de tijd) 
Op 27 december las ik in dit forum een probleem met het branden van een film. Precies dát probleem heb ik ook met Video de luxe 15 en ik heb hierop een "circumvention" gevonden. Dat heb ik als antwoord in het forum geplaatst.

Vandaag heb ik het forum nogmaals bekeken en tot mijn verbazing zijn zowel vraag als antwoord verdwenen!  Er is trouwens meer mis met het forum. Probeer maar eens te zoeken op zoekwoorden; je zult ervaren dat er ALTIJD 0 (nul) hits gevonden worden!!  Wat ook opvalt is het lage aantal oplossingen. Op dit moment zijn er 907 uitstaande problemen en slechts 187 oplossingen. Dat geeft te denken...  Ik heb sterk de indruk dat er NIETS met het forum wordt gedaan door de programmeurs van MAGIX.  Dat leid ik af aan enkele steekproeven die ik heb gedaan met de problemen in het forum. Nergens ben ik een reaktie tegengekomen van MAGIX en je ziet ook regelmatig dezelfde problemen voorbij komen. Dat is vreemd als je bedenkt dat het forum een prachtig medium is om "feed - back" te krijgen van je klanten.  Nu zul je misschien denken: "wat een ouwe.... is die man", maar ik heb jaren bij een groot amerikaans computerbedrijf een afdeling van programmeurs geleid waar wij reageerden op problemen die onze klanten ons meldden. Ik weet dus waar ik over praat.

Ik daag bij deze MAGIX uit om - mede - te reageren op dit forum artikel. Ik ben benieuwd. Anderen mogen natuurlijk ook reageren! Graag zelfs! Wellicht kan dit leiden tot een beter forum en ook tot betere produkten.
Hans
Voormalige gebruiker schreef op 28.12.2009 om 17:50 uur
Hallo Hans,
Mag ik ook een duit in het zakje doen?
Naar mijn mening (Polders is daar terecht met zijn reactie mee begonnen) is dit forum vooral door Magix opgezet om gebruikers van hun software met elkaar te laten communiceren: ervaringen uit wisselen en problemen op lossen.

Als je werkelijk bugs ontdekt in een programma raad ik je aan om een supportformulier in te vullen op de website van Magix. Ik heb daar goede ervaringen mee maar ook begrip dat zij niet binnen enkele dagen kunnen reageren. Daarvoor is het huidige video monteren met een grote verscheidenheid aan camera's en computers te complex geworden.

Regelmatig probeer ik een bijdrage te leveren aan dit forum. Het is mij opgevallen dat sommigen, na het krijgen van feedback, niet meer op het forum verschijnen en geen enkele reactie geven. Opgeloste vragen blijven dan ook steevast staan als "nog open".
Verder valt het me op dat gebruikers onvoldoende de gebruiksaanwijzing van een product lezen waardoor inderdaad steeds vaker dezelfde vragen worden gesteld.
Kortom: het forum is zo goed als haar gebruikers!

Waarom heb ik voor Magix gekozen:
* een goed montagepakket voor een vriendelijke prijs (uitstekende prijs/
   kwaliteitverhouding)
* goede tutorials: zowel in pakket als op YouTube (Fred v.d.Eck)
* wat mij betreft: een goed en bruikbaar forum

De moeite waard om je kritiek nog eens opnieuw te bezien en mee te werken
aan een nóg beter Magix-forum.
Veel succes!
RiViS schreef op 28.12.2009 om 18:42 uur
Graag sluit ik mij bij Polders en Houtkoek aan en heb daar eigenlijk weinig aan toe te voegen. Of het zou moeten zijn dat het mij opviel dat Hans in eerste instantie spreekt over "grotendeels verdwenen vragen", vervolgens met een voorbeeld komt van één verdwenen bericht, dat tenslotte "plotseling weer is verschenen". Misschien de eerste keer toch niet zo goed gekeken, Hans?

Wel ben ik het eens met je opmerking over de zoekfunctie, Hans, die geeft inderdaad geen resultaten, ik zal daarvan een melding maken richting Magix *).

groet,
Rijk

*) PS de melding is inmiddels gedaan, maar mijn Magix contact is tot 4 jan met vacantie, dus nog even geduld...
hans-vanboheemen schreef op 28.12.2009 om 20:00 uur
Hallo allemaal; Hans nog een keer.
Ik was inderdaad het artikel van Johan kwijt en heb dit later teruggezien.  Het blijkt in de verkeerde rubriek te staan. (Foto's i.p.v. Video) Dat bevestigt mijn opmerking  over het forum m.b.t. het niet kunnen gebruiken van de zoekfunctie.  Zou dat goed hebben gewerkt, dan was het in no time terug te vinden geweest. Mede daardoor worden veel vragen meerdere keren gesteld.  Populaire vragen in dit verband zijn vragen als: "wat is een Computer ID?" en de vele vragen met betrekking tot foutmeldingen tijdens het branden van een film.

Verder blijf ik van mening dat Video de luxe 15 veel fouten  bevat in vergelijking tot video de luxe 2006. Ik heb al diverse problemen gemeld aan MAGIX.

Tot slot: ik werk al een aantal jaren met diverse pakketten van MAGIX en heb al verscheidene keren - al dan niet met sukses - een beroep gedaan op een forum of een bijdrage geleverd aan diverse forums (of is het fora?).  Ik zal dat ook in de toekomst blijven doen.

Hans