vreemde melding

Cinecor schreef op 23.11.2012 om 10:18 uur

Een vraag van een collega filmer, waar ik geen antwoord op kon geven:

Bij het binnenhalen van zijn DV materiaal krijgt hij een venster met de volgende vraag:

"Deze opnamemap gecomprimeerde wordt niet aanbevolen voor opname! Wilt u toch doorgaan? JA/NEE"

Afgezien van de onbegrijpelijke taal (zo staat het er echt...) willen we graag weten wat het betekent.

Het verschijnsel doet zich voor zowel in versie 17 (toen al...) als nu in 2013.

Als hij voor JA kiest gaat de boel schokken.

Ben zeer benieuwd hoe de tekst eigenlijk zou moeten luiden en natuurlijk wat er aan de hand is.

Groeten,

Cinecor

Reacties

mi-bo schreef op 23.11.2012 om 14:39 uur

Beste Cinecor.
U weet de weg te bewandelen bij MAGIX.
richt of een mail aan help@magix.net of naar support@magix.net dit zijn de 2 adressen waar U naar toe kunt mailen, hier zitten de expert die direct met Duitsland kunnen communiceren.
gr

Cinecor schreef op 23.11.2012 om 16:33 uur

Beste Cinecor.
U weet de weg te bewandelen bij MAGIX.
richt of een mail aan help@magix.net of naar support@magix.net dit zijn de 2 adressen waar U naar toe kunt mailen, hier zitten de expert die direct met Duitsland kunnen communiceren.
gr

Natuurlijk kan iedereen zich met elke vraag richten tot Magix zèlf. Maar het bedoelde venster is zoals blijkt een "normaal" onderdeel van de software. Daarom stel ik de vraag eerst hier aan de ervaren praktijkgebruikers van Magix Video deLuxe. Mocht hier niemand het weten kan ik altijd nog een e-mail aan Magix sturen, toch?

RiViS schreef op 23.11.2012 om 16:58 uur

Bij het binnenhalen van zijn DV materiaal krijgt hij een venster met de volgende vraag:

"Deze opnamemap gecomprimeerde wordt niet aanbevolen voor opname! Wilt u toch doorgaan? JA/NEE"

Als je 2 woorden verwisselt, wordt het al een stuk begrijpelijker:

"Deze  gecomprimeerde opnamemap wordt niet aanbevolen voor opname! Wilt u toch doorgaan? JA/NEE"

Blijkbaar is er wat slordig vertaald (in andere talen staat het bijvoeglijk naamwoord dikwijls achter het zelfst. naamwoord).

Je collega heeft blijkbaar (al dan niet bewust) een gecomprimeerde map (gemaakt), hierin worden ook de op te slaan files gecomprimeerd. Ik kan me voorstellen dat dit bij Video wat probleempjes geeft, gezien het schokken van de boel. Dit verklaart ook waarom het bij beide VdL versies gebeurt.

Remedie: 1) in een andere (niet gecomprimeerde) map opslaan, of 2) de bewuste map "decomprimeren"

Even googlen met "gecomprimeerde map" verschaft desgewenst een heleboel duidelkijkheid over een en ander.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 30.11.2012 om 08:59 uur

Als je 2 woorden verwisselt, wordt het al een stuk begrijpelijker:

"Deze  gecomprimeerde opnamemap wordt niet aanbevolen voor opname! Wilt u toch doorgaan? JA/NEE"

Blijkbaar is er wat slordig vertaald (in andere talen staat het bijvoeglijk naamwoord dikwijls achter het zelfst. naamwoord).

Je collega heeft blijkbaar (al dan niet bewust) een gecomprimeerde map (gemaakt), hierin worden ook de op te slaan files gecomprimeerd. Ik kan me voorstellen dat dit bij Video wat probleempjes geeft, gezien het schokken van de boel. Dit verklaart ook waarom het bij beide VdL versies gebeurt.

Remedie: 1) in een andere (niet gecomprimeerde) map opslaan, of 2) de bewuste map "decomprimeren"

Even googlen met "gecomprimeerde map" verschaft desgewenst een heleboel duidelkijkheid over een en ander.

groet,

Rijk

Bericht heb ik (deels) doorgezonden naar mijn collega filmer, die aan de hand hiervan de zaak kon oplossen. Namens hem bedankt!