Reacties

mi-bo schreef op 20.06.2019 om 10:04 uur

@HC-Appel

Beste HC-Appel,

Welkom op het MAGIX Multimedia Forum.

Niet wetend met welk video montage programma U heeft gewerkt voor dat U MAGIX Vdl 2019 Plus heeft gekocht, zal het antwoord experimenteren zijn ( oefenen baart kunst ).

Uw vragen zijn niet in een woord te beschrijven

Als het nieuwe programma goed is geïnstalleerd na online actualiseren en via hulp extra inhoud installeren ( ong 8 Gb )

zijn dit de mogelijkheden en via MAGIX store met voucher te koop

U mag mij mailen mi-bo@magix.info en kan dan het gevraagde door mij uitgelegd worden en later kunt U het resultaat op het Forum publiceren dan kunnen belanghebbende MAGIX gebruikers hiervan profiteren,

met vriendelijke groet

Michael

HC-Appel schreef op 20.06.2019 om 10:10 uur

dank voor je antwoord. hiervoor had ik op mijn laptop magix video 15, daar had ik soms problemen mee. nu heb ik sinds kort magix video plus 2019 aangeschaft. geinstalleerd op mijn desk. het meeste werkt goed. maar weet niet goed een effect toe te passen (zoals bv letterregen) op filmbeeld.

mi-bo schreef op 20.06.2019 om 12:23 uur

@HC-Appel

Beste H.C.Appel.

Ik weet niet of Uw pakket dit programma ook heeft.

Hier zitten veel mogelijkheden in.

Sc6

Michael

Bol schreef op 20.06.2019 om 13:28 uur

Beste H.C. Appel,

Volgens mij werd NewBlue Titler Pro meegeleverd met Video Deluxe 2017. Standaard zit er in VDL NewBlue Titel. Hiermee maak ik mooie titels.

Zo doe ik het:

1. ik maak in paint een groen vlak en slaat deze op als vlak(groen)
  2. deze sleep ik dan naar de tijdlijn
  3. dan activeer ik het groene vlak
  4. ik ga dan naar effecten / chroma Key en klik op groen
  5. ga dan naar effecten / Titler EX
  6. ik type nu de gewenste tekst in.
  7. klik dan op het tabblad Bibliotheek
  8. ik heb gekozen voor overgangen / animations / falling
  9. dan sleep ik een overgang naar het scherm waar mijn tekst staat.
  10. Ik klik dan op het X rechtsboven en de tekst wordt overgenomen en geplaats op de tijdlijn
  11. om de tekst c.q. de grootte of keuren te wijzingen. activeer het vlak en klik wederom op Titler EX
  12. zie mijn resultaat

Heeft u nog vragen laat het gerust weten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.06.2019, 13:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.06.2019 om 19:28 uur

Beste Bert,

Helaas is het niet mogelijk om een filmpje te uploaden via een persoonlijk bericht, vandaar ik het zo maar doe. Hierbij een filmpje hoe je met Sjablonen / Dynamische titels kan maken. Helaas is het niet mogelijk om je titel een ander kleur te geven. Je kan wel een andere lettertype kiezen en eventueel, als het lettertype dat aankan, vet, schuin en onderstrepen gebruiken. Ook kan je het lettertype in grootte wijzigen.

Groet,

Rob

PS ik heb een willekeurige sjabloon gebruikt.

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2019, 19:58, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HC-Appel schreef op 21.06.2019 om 20:18 uur

geweldig dat je dit kon door sturen,

dank je wel, zover was ik ook, maar een andere kleur kiezen dat gaat dus niet.

mi-bo schreef op 21.06.2019 om 21:03 uur

@HC-Appel

Beste H.C- Appel.

hier een kleine compilatie, dat het wel mogelijk is

Sc6

Michael

Bol schreef op 21.06.2019 om 23:51 uur

Hallo Bert,

Wat je in het bovenstaand filmpje ziet, komt mij zeer bekend voor. Durf ook eens te experimenteren met andere effecten. Helaas, heb ik (nog) geen enkele mogelijkheden kunnen vinden om teksten net zo te bewerken als in de standaard Titelbewerking. Dat je de tekst niet kan bewerken, komt omdat het hier om voorgeprogrammeerde sjablonen gaat.

Ik wens je heel veel succes met het samenstellen van je projecten / films

Fijn weekend,

Rob 👍👍👍

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2019, 23:57, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

HC-Appel schreef op 22.06.2019 om 11:44 uur

Hetzelfde goed weekend

Bol schreef op 22.06.2019 om 12:51 uur

Hallo Bert,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw topic naar tevredenheid is opgelost.

Groet

Rob 👍👍👍

PC -1-

PC -2-