Voorkomen dat andere sporen meeschuiven

knientje2002 schreef op 23.06.2019 om 09:46 uur

Zoals eerder in een ander topic uitgelegd, download ik muziekvideo's en monteer ik de songteksten erin, zodat de bewoners van het verzorgingstehuis mee kunnen zingen.

Nu gaat het onderhavige geval niet over een videoclip, maar over een slideshow,
Omdat de muziek wel gedownload is van een videoclip, verwijder ik het videospoor(1), maar laat het geluidsspoor(2) staan.

Op het videospoor plak ik dan een rits met (zelfgemaakte) foto's die iets met het liedje te maken hebben.
Ik ben inmiddels zover dat ik de songtekst, redelijk nauwkeurig op spoor 3 gekregen heb.
Echter wanneer ik overgangen ga monteren of de duur van de foto's wijzig, verandert de timing op het titelspoor ook.
En dan klopt het niet meer met het liedje.
Alles staat netjes naast elkaar op het titelspoor, maar als ik dan bijvoorbeeld ergens een overgang monteer, krijg ik in het titelspoor ineens een overlap (een kruisje door die desbetreffende titel) en dat wil ik dus niet.

Omdat ik behalve de songtekst ook nog in de foto's zet waar ze gemaakt zijn, maak ik dus gebruik van twee sporen voor de titels.
In dit geval spoor 3 en 4.

Magix Video Deluxe 11.0.6.0
Windows 10

Reacties

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 09:53 uur

@knientje2002

Beste.

Aan de voorkant(begin) is het mogelijk een slotje te activeren,op deze manier voorkomt U dat het spoor dan mee bewogen wordt.

Sc6

Michael

knientje2002 schreef op 23.06.2019 om 09:57 uur

Soms is het zo simpel....

😊

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 10:42 uur

@knientje2002

Graag gedaan.

Sc6

Michael