volume instelling aanpassen VDL 17 plus

lessekvh schreef op 11.10.2011 om 18:17 uur

Hallo, na alles geprobeerd en gelezen te hebben niet gevonden. 2 audiobestanden wil ik aan elkaar  plakken, maar het volume moet niet helemaal naar 0. ( nul)  Ik wil dus de demping aanpassen zodat je wel geluid blijft horen.

Hoe zorg ik dat de curve dus hoger wordt,zie afbeelding.

Rechts klkken en dan krijg ik een menu, maar ik zie geen instelling voor eindvolume . En de curve kan ik ook niet aanklikken,verslepen enz.

Reacties

RiViS schreef op 11.10.2011 om 18:27 uur

Rechtsklik op het geluidsfragment, klik dan op Volumecurve. Nu verschijnt er een dunne groene lijn bovenin het fragment. Met de muis kun je nu hier en daar op de lijn klikken en dan verschijnen daar kleine blokjes. Die kun je met de muis naar onder verschuiven, op die manier maak je je eigen volumecurve. Je kunt de blokjes ook naar links en rechts verschuiven als je wilt. Maak zo veel blokjes als nodig/gewenst.

groet,

Rijk

lessekvh schreef op 11.10.2011 om 20:41 uur

Dank je wel, die groene lijn heb ik gevonden, ( erg dun,hoor)

maar het geluid gaat toch omlaag terwijl groene lijn omhoog gaat. Moet je nog meer doen?

lessekvh schreef op 11.10.2011 om 20:46 uur

Gevonden, denk ik. Ineens dacht ik ,dan moet je natuurlijk wel origineel hoog zetten, dan volgt de aanpassing daarna. Omslachtig, maar goed ik weet het nu. Bedankt.

 

RiViS schreef op 11.10.2011 om 21:30 uur

de fade-out kun je uitschakelen door het blokje aan het begin er van helemaal naar het eind  van het fragment te slepen, dan heb je alleen nog met de volumecurve te maken. Het zelfde met de fade-in.

groet

Rijk

Cinecor schreef op 12.10.2011 om 13:41 uur

 NB: De "knooppunten" van de volumecurve kan je ook bewerken (aanmaken, verwijderen of in tijd verschuiven) met de keyframe animator. Wel eerst bij effecten in de mediapool kiezen voor audioeffecten>algemeen.

Bovendien is de weergave van de clip op de tijdlijn tijdelijk te vergroten (rechts onderin). Bij VdL MX Premium is elke track van de arranger zelfs afzonderlijk te vergroten (nieuwe optie, kleine pijltje rechts van het spoornummer).

Het maakt op deze wijze het zeer nauwkeurig editen van de audio beter mogelijk dan voorheen.