Volume instellen voor de HELE film.

jan-vanderveer schreef op 24.09.2012 om 10:29 uur

Nadat ik een film heb geïmporteerd van mijn SONY DCR-TRV33E naar Mdl premium 15 en heb bekeken en beluisterd, vind ik dat het geluid van hele stukken film te zacht is.

Is er een mogelijk om van de hele film het geluid op bijvoorbeeld + 6db te zetten in één handeling?

Dus niet per take het volume wijzigen maar direct in één keer voor de gehele film?

Reacties

mi-bo schreef op 24.09.2012 om 10:34 uur

Beste,
activeer het muziek gedeelte,( dan wordt alles in een keer geel achtig) ga geheel links op de geluid lijn staan en u kunt het geluid in een keer om hoog of naar beneden halen ( harder-zachter).
succes met het mooie MAGIX product

jan-vanderveer schreef op 24.09.2012 om 10:48 uur

mi-bo, bedankt voor je snelle reactie. Echter ik begrijp jouw antwoord niet.

Ik heb op spoor 1 de film staan en op spoor 2 het geluid.

Als ik take 1 met de linkermuis activeer worden de sporen 1 en 2 geelachtig.

Als ik dan de muis naar boven of benden doe, gebeurt er niets.

Ik kan wel het volume van take 1 wijzigen, maar niet van de hele film.

Jij spreek over het "activeren van het muziek gedeelte". Hoe doe ik dat?

mi-bo schreef op 24.09.2012 om 10:58 uur

Beste Film staat in zijn geheel op de tijdlijn, toets Ctrl+A aan dan wordt alles geactiveerd, pak in het eerste bestand het eerste vierkantje op de geluidspoor, hier kunt u de geluidspoor naar bededen of omhoog duwen.
ziet u het blokje niet project bv op 10 seconden zetten dan ziet u het wel
succes met het mooie Magix product.

jan-vanderveer schreef op 24.09.2012 om 11:48 uur

mi-bo,

Grandioos, het werkt.

Dit is precies wat ik zocht.

Bedankt voor je hulp.

Cinecor schreef op 24.09.2012 om 14:34 uur

De audio in de montage goed mixen is niet gemakkelijk. Maak daarom altijd gebruik van de audiometers (toets M bij Magix), die per track aangeven hoe hoog het volume staat. Voor het primaire geluid uitgaan van ca -6dB op de meter. Het secundaire geluid dan op ca -12 dB., enz. Een voice-over is ALTIJD primair. Zodra niet gesproken wordt kan bijv de muziek primair zijn (wel oppassen voor "pompen" van de muziek). Live geluid is alleen primair als het essentieel is (spraak, muziek, enz). Voor geluiden van bijv de zee, de wind, een voertuig, enz. is het beter gebruik te maken van geluidseffecten, op internet volop gratis te vinden. Eventueel de sfeergeluiden (de kroeg) afzonderlijk opnemen en later zonder beeld in de montage voegen.

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2012 om 16:14 uur

Hallo Jan,

Hier nog een aanvulling. Met Ctrl-Shift-V wordt er een volume curve (een groen streepje) gezet. Met de muisbestuing kan je het geluid zachter en harder zetten. Ook kan je er een curve aanbrengen. (zie foto).

Met de toetsen Ctrl-Alt-=  worden de audio- effecten weer gereset.   Cineor spreekt over een track ikzelf spreek liever over een geluidspoor. Het is net wat Cineor beschrijft niet makelijk om verschillende geluiden te mixen tot een goed resultaat.

Veel succes met het experimenteren,

Rob