VOB / IFO /BUP

SevenHills schreef op 24.02.2018 om 15:42 uur

Goedendag,

Misschien is mijn vraag niet direct gerelateerd aan Video de Luxe wat ik overigens met veel plezier voor mijn vakantiefilms gebruik.

Mogelijk dat ik hier toch een antwoord kan vinden op onderstaande vraag.

Ik heb een videobestand wat zich prima laat branden op een DVD. Echter voor het brandproces begint krijg ik de foutmelding dat er niet op correcte wijze geparst kan worden hetgeen met het afspelen in een player een probleem kan zijn, zie bijlage. Eigenwijs als ik ben het bestand toch gebrand met als resultaat dat zelfs VLC player de DVD niet afspeelt.

Een foutieve 32k- opvulling tussen IFO en BUP is dus het probleem. Hoe kan ik controleren of een IFO bestand ongeldige gegevens bevat t.o.v. het BUP bestand met de zelfde bestandsnaam. De bestanden openen met b.v. kladblok geeft een hoop abacadabra waar ik niets mee kan. Klopt het dat er maar 1 IFO en 1 BUP bestand in deze video aanwezig is, dit aantal is n.l niet in alle video`s het zelfde en heeft m.i. te maken met de menuopbouw van een DVD, correct me if i`m wrong ;) Mis ik misschien toch 1 of meerdere IFO`s en/of BUP`s?

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast dank voor jullie reactie.

Peter

Reacties

SevenHills schreef op 24.02.2018 om 15:54 uur

Handig als de bijlages er ook bij worden geplaatst 😉

mi-bo schreef op 24.02.2018 om 19:17 uur

Peter2310.

Vermoedelijk zijn de disks gecodeerd, hier zijn programma's voor, met MAGIX RUV is dit mogelijk.

misschien een oproep op videomontageforum.nl zal wonderen doen, gezien de vraag niet over een MAGIX product gaat

Groeten

Michael

Bol schreef op 24.02.2018 om 22:14 uur

Hallo Peter,

Volgens mij heb je een DVD gekopieerd naar een map op je PC en wil deze DVD dan weer, met het programma Ashampoo, op een DVD branden. Klopt dit? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk te maken met een kopieerbeveiling.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 24.02.2018, 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 26.02.2018 om 17:28 uur

Bedankt voor jullie info. Zal de vraag eens neerleggen op het videomontage forum. Het betreft overigens geen gekopieerde DVD maar bestanden die van het web zijn geplukt. De VOB`s afzonderlijk afspelen gaat prima maar kennelijk is het IFO/BUP verhaal toch niet helemaal compleet hetgeen voor het maken van de DVD een vereiste zal zijn.

Groet,

Peter

Bol schreef op 26.02.2018 om 18:15 uur

Hallo Peter,

Ik heb u ook een antwoord gegeven op het videomontage forum. zie: http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/topics/237617/Re_Probleem_IFO_BUP_tijdens_br#Post237617

Het klopt, dat u VOB's afzonderlijk kan afspelen. Dit zijn namelijk de filmbestanden.

Bezit u een Magix Video Deluxe programma, zo ja, welke versie is dit dan. SVP het jaar van uitbreng erbij vermelden.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.02.2018 om 18:30 uur

Hallo Peter,

Lees voor uitleg BUP en IFO ook eens: https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/vraag/503516/bup-ifo-bestanden.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 26.02.2018, 20:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.02.2018 om 11:28 uur

Hallo Peter,

Ik ga er vanuit dat u nog één Video Deluxe programma op de PC heeft staan. Ik kan me nog herinneren, dat dit VDL 17 was.

Als dat zo is doe dan het volgende:

1. start VDL en klik op tabblad "Import" en daarna op "Computer" in Mediapool
  2. Open nu de map de VOB; IFO en BUP bestanden instaan
  3. Nu ziet u de film(s) staan
  4. Zet de mediapool weergave op Details (sneltoetsen Ctrl+Alt+D)
  5. Meestal is het grootste bestand de hoofdfilm.
  6. sleep de hoofdfilm naar de tijdlijn.
  7. klik op branden
  8. U kunt nu een menu naar keuze maken
  9. Daarna kunt u deze film op een DVD of als een ISO bestand branden.

Succes,

Rob / Bol

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 04.03.2018 om 21:42 uur

Rob,

Excuus voor de late reactie. Ik gebruik inderdaad VDL 17 om mijn oude S-VHS video`s te digitaliseren. Bovenstaande tip neem ik van harte en zal die bij gelegenheid zeker eens uitproberen.

Dank voor al jullie reacties.

Peter