VLC Player blijft doorspelen aan eind van mp4 bestand

knientje2002 schreef op 19.06.2019 om 07:50 uur

Ik doe vrijwilligerswerk in een zorginstelling, waar we dus onder andere meezingmiddagen hebben.
Ik download videoclips en monteer de songtekst erin, zodat ze ook daadwerkelijk mee kunnen zingen, mochten ze de tekst niet kennen.
Daar werken we met VLC Media Player, wat ik uiteraard ook op mijn eigen computer heb staan, maar bij de laatste twee bestanden, blijft de tijdbalk doorlopen (ook al staat er wel gewoon bij dat desbetreffende video 2 minuten en 52 seconden duurt)
Dit geeft dus als probleem dat VLC niet naar de volgende clip gaat bij het afspelen van een (vooraf gemaakte) VLC playlist.
Ik heb ook al proberen te renderen in een ander formaat, maar dat helpt ook niet.
Het ging totnogtoe wel, dus vraag mij af waarom nu niet meer.
Als ik de bestanden in een andere media player (WMP bijvoorbeeld) afspeel , stopt de clip wel gewoon aan het einde van het bestand.
Thuis gebruik ik Windows 10 en volgens mij in de zorginstelling ook.
Het opnieuw downloaden van VLC Media Player heb ik ook al geprobeerd.

Reacties

mi-bo schreef op 19.06.2019 om 10:51 uur

@knientje2002

Beste Knientje2002,

Daar VLC geen MAGIX Product is, kan ik U geen goed advies geven

Sc6

Michael

Bol schreef op 19.06.2019 om 13:41 uur

Hallo Knientje,

Dit is het Magix forum en geen VLC forum. Ik zou toch proberen om uw vraag te beantwoorden, om dat u de gedownloade videoclips via Video Deluxe voorziet van een meezing tekst.

Om dit af te spelen in VLC doet u zo:

1. exporteer via VDL uw bestanden als bv. mpeg-4 bestanden
  2. start VLC op
  3. ga naar: Media / Meerdere bestande openen
  4. voeg nu uw bestanden toe
  5. klik nu op afspelen en wordt nu in de aangeven volgorde afgespeeld.

Als het doorspeelt, ziet u dan ook beeld?

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.06.2019, 15:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

knientje2002 schreef op 19.06.2019 om 19:48 uur

Ik zet dit op het MAGIX forum, omdat dat de software is, waarmee ik werk om de songteksten in de clips te krijgen.
Aangezien dit normaal gesproken geen probleem was en nu wel, kon/kan het evengoed in MAGIX zitten (er wordt mogelij doorgerenderd na het einde?)
Ik heb gekeken of er misschien nog ergens een titel op spoor 3 of 4 stond ver na het einde en dat dat eventueel de oorzaak kon wezen, maar die is er niet. En de andere mediaplayers stoppen wel gewoon.

Bovenstaande oplossing had ik al geprobeerd. Werkt niet, mijn laatste twee mp4's spelen gewoon door.

Lees: het beeld stopt (wordt niet zwart, maar het einde van de clip verandert in een still, de tijdbalk staat vol. de timer (van VLC) blijft doorlopen, waardoor VLC niet naar het volgende nummer gaat.

Ik zal dit ook wel op het VLC-forum zetten, maar tot nu toe kom ik daar alleen maar dingen tegen over NIET afspelen en haperen.

Bol schreef op 19.06.2019 om 20:02 uur

Hallo Knientje,

U hoeft zich niet te verontschuldigen dat u deze topic op dit Magix Forum hebt geplaatst. Ik heb net als u ook het vermoeden, dat u het in de videobestanden moet zoeken. Waarschijnlijk wordt er een lege gedeelte mee geëxporteerd. Klik eens rechtsonder op Weergave optimaliseren (sneltoetsen Ctrl+F) Nu wordt de gehele film op de tijdlijn zichtbaar.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

knientje2002 schreef op 19.06.2019 om 20:28 uur

Helaas is dat niet het geval, als ik render als MPEG-2 heb ik dat probleem overigens niet, maar dat stottert teveel.
En bij het mee-exporteren van een leeg gedeelte zou ik dit probleem ook in andere media players moeten hebben en dat is er niet..
Het probleem kan ook in de meest recente updates van VLC zitten, dus dit probleem staat inmiddels ook op het videolan (VLC) forum.

Bol schreef op 19.06.2019 om 20:40 uur

Hallo Knientje,

Helaas kan ik u hiervan niet vertellen waar uw probleem aan zou kunnen liggen. Zelf heb ik ook de laatste versie VCL mediaplayer geïnstalleerd. Laat het Magix forum weten, wat videolan forum je als oplossing geeft.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.06.2019, 20:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.06.2019 om 23:33 uur

Hallo Knientje,

Ik heb wat rond gegoogeld en kwam bij deze site. https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/vlc-media-player-mediaspeler-video-audio-dvd scrol naar beneden tot

Hier wordt aangegeven dat de mkv en mp4 bestanden niet goed wordt weergegeven. Je kan hier ook de oude versie downloaden. Dan kan je zelf oordelen of je gelijk hebt of het in de laatste versie zit.

Groet,

Rob

Aanvulling 19-06-2019 23:40uur

Hier kan je vlc-3.0.7-win64.msi downloaden https://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/3.0.7/win64/ (de laatste versie 3.0.7.1 eerst verwijderen)

Laatst gewijzigd door Bol op 19.06.2019, 23:44, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

knientje2002 schreef op 23.06.2019 om 09:33 uur

Ik heb inmiddels zelfs gedowngrade naar een nog oudere versie en zelfs dat helpt niet.
Maar ik heb wel een (wat bewerkelijke) workaround gevonden.

Dat is namelijke het door VDL gerenderde MP4-bestand, nogmaals te renderen naar MP4 maar dan vanuit VLC, waar het geen renderen heet, maar converteren. En dat dan gewoon vanuit de recentste versie van VLC
En zorgen dat het doelbestand een andere naam krijgt dan het origineel (de VDL-mp4) anders eindig je met een leeg bestand.

Kees-Haremaker schreef op 26.06.2019 om 11:00 uur

Hallo Knientje, je kan ook het gedeelte dat je wilt exporteren m.b.v. selecteren exporteren
door bij exporteren, op te roepen door toetsaanslag <CTRL>+<ALT>+G zie plaatjes, te gebruiken en het vinkje aan te zetten zie pijl nadat je in de arranger dat gedeelte dat je wilt exporteren selecteert zie plaatje drie

Player toetsen in het previewscherm

Mvg Kees

knientje2002 schreef op 30.06.2019 om 12:08 uur

Dat had ik zelf ook al geprobeerd en dat werkt niet helaas.
Maar met mijn nieuwste projecten doet VLC weer wel normaal.
Zal wel aan de warmte liggen 😰