Videodeluxe 2008,hoe kan ik bij een lange klankopname naar het einde toe van een take hetgeluid verminderen

jvdbmichielsen schreef op 04.02.2013 om 17:27 uur

Lange opname van muziek, naar het einde van de scene verminderen om te kunnen overgaan naar de  volgende scene zonder te overlappen. vind dit niet in instruktieboek. Net zo min onvindbaar om bij begin Scene geluid van zero op te voeren naar normale sterkte. Hoe doe je dat?

Ik gebruik nog video de luxe 2008 voor reisverslagen.

Windaws XP

Reacties

RiViS schreef op 04.02.2013 om 20:51 uur

Rechtsklik op audio object en dan op Volumecurve. Er verschijnt een gekleurde lijn (kleur weet ik zo niet voor VdL2008, want verandert nog wel eens bij nieuwere progr.versies) in bovenste deel object. Met  muisklikken kun je hier zogen. keyframe punten op plaatsen. Die kun je daarna met de muis verslepen (zowel vertikaal= sterkte veranderen, als horizontaal= tijdstip wijzigen. Voor iedere volumeverandering zijn 2 keyframe punten nodig. Even mee experimenteren.

Zie ook  de Help functie, gebruik als zoekterm Volumecurve of Volumecurve bewerken, ook dit kan ik niet voor je bekijken in 2008, want heb dit niet meer op mijn systeem.

groet,

Rijk