Videoclip transparantie

janheijnis schreef op 14.03.2017 om 05:53 uur

Hallo, ik stel deze vraag even voor iemand anders:

Hoe kan ik in VideoDeLuxe een videoclip (deels) transparant maken zodat een bovenliggende videoclip (deels) zichtbaar wordt..?

Bij mij in Pro X is dat effect vrij eenvoudig te bereiken door de tranparantiehendel van een clip naar beneden te schuiven maar in VideoDeLuxe schijnt dat toch niet op die manier te werken..?

Alvast dank voor antwoord, evt. een bijgevoegde screenshot is welkom.  

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.03.2017 om 09:57 uur

Hallo Jan,

Is dit wat je bedoelt?  zie filmpje gemaakt in VDL premium (2017)

Groet,

Rob.

janheijnis schreef op 14.03.2017 om 11:51 uur

Hoi Rob,

Dank voor antwoord alvast! Dat is idd wat ik bedoel.

Ik ben op videomontageforum.nl met iemand in conclaaf die datgene in je video (en mijn vraagstelling) met een probeerversie van VideoDeLuxe 2017 gewoonweg niet voor mekaar krijgt; de clip (in dit geval een foto) waarvan hij de transparantiehendel naar beneden sleept, wordt uiteindelijk zwart maar transparantie en bovenliggende clip verkrijgt de brave man tot irritatie aan toe niet zichtbaar.

Voor alle duidelijkheid: het is toch enkel de hendel (deels of helemaal) naar beneden verschuiven, net zoals in Pro X? Je past toch niet nóg een of ander effect toe..?

De man twijfelt nog tussen Vegas en VideoDeLuxe.. 

Voormalige gebruiker schreef op 14.03.2017 om 12:23 uur

Hallo Jan,

Ik heb het volgende gedaan:

1. Filmfragment op de sporen 1 en 2 gezet.
  2. Spoor 2 geactiveerd en de transparantie hendel naar beneden getrokken
  3. Dus geen enkel effect gebruikt.

Volgens mij is dit in alle VDL en Video Pro toe te passen.

zie ook:

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 14.03.2017 om 12:49 uur

Hartelijk dank voor snelle reactie, Rob. Ik geef je antwoord door!

Voormalige gebruiker schreef op 14.03.2017 om 23:51 uur

Hallo Jan,

Ik heb mij aangemeld bij videomontageforum.nl Ik heb jouw antwoord gelezen. Hier schrijf je: "Ik vermoed tóch dat het niet lukken in de "probeerversie" zit.. Het kan ook zijn dat de transparantie optie in een versie onder Premium niet aanwezig is maar dat betwijfel ik. Ik probeer nog even na te vragen.".

In een probeerversie Video Deluxe of Video Pro moet de transparantie gewoon werken.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 15.03.2017 om 00:01 uur

Ach, de man was een beetje geïrriteerd op een gegeven moment; zo te lezen heeft ie z'n zinnen op Vegas Movie gezet omdat dat programma volgens hem meer biedt. Voor hetzelfde geld heeftie ook 'n issue met 'n verouderde pc.. De beste man zoekt het ook maar ook uit.

We hebben ons best gedaan. Maar iig nog dank voor de bijstand, Rob.