Videocamera wordt niet gevonden?

muldertjes schreef op 13.01.2011 om 18:03 uur

Heb altijd fimpjes gemaakt met video de luxe. heb een digitale videocamera van sony en bracht de gegevens over in mijn p.c. via een ie1394 kabel. dit werkte tot nu toe altijd! maar nu dus: de p.c.. "detecteert"de camera niet meer, wat ik ook doe?

kan het zijn dat ik misschien de drivers moet uploaden of iets dergelijks? heb een volgend probleem: gebruik een oude p.c. met nog windows 95 die niet op internet aangesloten is/ kan worden. Dacht anders zet ik het programma van V.de luxe op mijn laptop maar hier zit geen ie1394 aansluiting op. dit kan natuurlijk wel ingebouwd worden, maar weet iemand een andere oplossing?

Reacties

Polders schreef op 14.01.2011 om 09:53 uur

Beste muldertjes, probeer eens de camera opnieuw te installeren met de installatieschijf.

Overigens is het installeren van een 1394 aansluiten niet zo kostbaar, vraag eens een prijs op.

Alternatief is, het bestand op de oude pc te laden (zodra dat weer werkt) en dan de bestanden in de windows verkenner over te zetten op een geheugenstickje en daarna van het stickje in de laptop op te slaan.

Veel succes