Videobeelden importeren volgens tijdsstip

Kimpe schreef op 01.04.2014 om 17:37 uur

Is er een mogelijkheid om videobeelden automatisch te sorteren op de tijdslijn volgens tijdsstip? dit is zeer handig doordat ik met meerdere camara's werk, en ik hierdoor gemakkelijk de beelden gelijk krijg.

Mijn beelden hebben volgende benaming:

14.03.30.16.36.52 -  01 Beneden.MP4
14.03.30.16.37.30 -  02 Beneden.MP4
...

ik kan mijn benaming gemakkelijk aanpassen, maar deze staat als volgt:

14= jaar
03= maand
30= dag
16= uur
36=minuut
52=seconde
01= nummering filmpje
Beneden=benaming filmpje

Mijn videobeelden zouden moeten automatisch geimporteerd worden volgens dit tijdsstip zodat ik iedere camera een apart spoor kan toewijzen.

Ik gebruik Magix Video Deluxe 2014 Plus.

Groeten, Jonas

Reacties

RiViS schreef op 01.04.2014 om 18:02 uur

Hallo Jonas,

Ik veronderstel dat je opnames per camera netjes volgens tijdstip gerangschikt zijn. Als je die in z'n geheel selecteert en naar de tijdlijn sleept staan die daar dan ook in de chronlologische volgorde. Dat kun je dan voor alle camera's achtereenvolgens op de verschillende sporen doen. Per spoor  staan ze dan goed. Om de onderlinge (tussen camera's) tijdstippen ook goed te krijgen lijkt me met VdL niet automatisch mogelijk, dat wordt dus handwerk. Met de juiste muismodus keuze (ik denk die voor alle sporen) moet dat te doen zijn.

groet,

Rijk

Kimpe schreef op 01.04.2014 om 18:25 uur

Dag Rijk,

Ik vreesde al dat dit het antwoord zou zijn. dit kan soms zeer lang duren om alles klaar te zetten...

Alvast bedankt!

RiViS schreef op 01.04.2014 om 20:02 uur

Hebben de beelden van je diverse camera's de zelfde soorten benamingen (dus met de tijdsaanduidingen)? Zo ja, dan zou je alles in één map kunnen plaatsen en dan worden ze door de Verkenner gerangschikt op tijd. Maar als de cameranaam(of nummer) ook in de filenaam zit, dan gaat dat natuurlijk niet op.

En multicam montage kan dan ook niet, dus misschien is 't niks, maar ik noem toch even de gedachte.

groet,

Rijk

Kimpe schreef op 01.04.2014 om 20:13 uur

Mijn videobeelden hebben een gelijkaardige naam, maar ik zou graag een automatische tijdlijn hebben.

Nu moet ik handmatig de beelden gelijk zetten, maar deze staan al in de juiste volgorde