Videoapparaat wordt niet gevonden

SevenHills schreef op 21.03.2016 om 21:45 uur

Hallo,

Tot voor kort (enkele maanden geleden) was het overzetten van S-VHS beelden met mijn JVC HR-S5963 middels Video de Luxe 17 Plus geen probleem. Ik sta op het punt om mijn laatste oude video opname te gaan digitaliseren. Echter wanneer ik nu de opnameknop in VDL activeer krijg ik de melding "er is in uw systeem geen opnameapparaat gevonden". Om het e.e.a uit te sluiten heb ik als eerste het uitgangsignaal van de videorecorder getest door deze aan te sluiten op een TV. Het beeld wordt correct weergegeven. De USB videoconverter is destijds meegeleverd met VDL17 plus. Mijn vermoeden was dat dit apparaatje defect was. Bij een kennis een andere USB converter (ALDI) gehaald en deze aangesloten zonder resultaat. Drivers van deze converter zijn zichtbaar geïnstalleerd. Tevens nog andere USB poorten geprobeerd, dit alles helaas zonder resultaat. Heeft dit mogelijk te maken met recente updates van Windows 10. Ter info tevens systeeminfo toegevoegd. Hoor graag jullie mening en e.v.t. oplossing voor mijn probleem. Alvast bedankt voor jullie reactie`s

Reacties

mi-bo schreef op 22.03.2016 om 08:36 uur

Hallo Peter,

misschien zal de oorzaak Win 10 zijn en  er geen update drivers voor de USB converter .

werkt MAGIX vdl 17 plus wel gewoon onder Win 10.

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 22.03.2016 om 09:18 uur

Beste, wellicht dat dit kan helpen, verwijder de driver van de usb-omzetter, en start de PC opnieuw op. W10 zal dan automatisch proberen om op het web drivers te vinden. Bij mij was na upgrade naar W10 het geluid weg en op deze wijze opgelost. Suc6.

SevenHills schreef op 22.03.2016 om 09:25 uur

Bedankt voor je reactie Michael. VDL 17 werkt wel onder Windows 10, openen en bewerken van reeds bestaande projecten gaat prima. Leuk dat gratis updaten naar Windows 10. Ik hoor uit vele hoeken compatibiliteitsproblemen met Windows 10. Wat is nu de oplossing? Wachten op Microsoft of zelf aktie ondernemen richting Microsoft? Zal vanavond ook eerst checken of er nog updates zijn.

Groet,

Peter

SevenHills schreef op 28.03.2016 om 11:36 uur

Hallo,

Recent antwoord gekregen van Magix ondersteuning. Wat mij opvalt is de opening van de mail waarin men aangeeft eigenlijk geen ondersteuning meer te geven voor mijn software onder Windows 10. Mijn versie zal inmiddels enkele jaren oud zijn maar om er dan nu al geen ondersteuning meer voor te geven vind ik wel erg ver gaan.

Citaat:

Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie. Voor uw versie bieden wij feitelijk geen ondersteuning meer onder Windows 10, maar wanneer het om de rood/witte USB Video-omzetter gaat, dan zou u onderstaande nog eens kunnen proberen (zonder garantie op een goede werking overigens).

Installeer als eerste via onderstaande methode het meest actuele stuurprogramma.

- Verwijder als eerste eventueel reeds geïnstalleerde versies van het stuurprogramma voor de rood/witte USB opname-stick. Ga hiervoor binnen Windows 10 naar Instellingen / Systeem / Apps en onderdelen... (in eerdere Windows-versies via het Windows Configuratiescherm, Programma's en Onderdelen, Programma's verwijderen). In de lijst met geïnstalleerde programma's zoekt u naar MAGIX USB videowandler of iets wat daar op lijkt (ook 28286 of iets in die trant is mogelijk). Deze selecteert u en dan klikt u bovenin op Verwijderen. Staan er meerdere van dergelijke items, dan verwijdert u die allen.

- Herstart nu de PC.

- Ontkoppel a.u.b. alle via USB op uw PC aangesloten apparaten die niet 100% noodzakelijk zijn. Het kan voorkomen dat USB-apparaten onderling conflicten veroorzaken. Met name valt hier te denken aan USB-webcams, USB-microfoons etc.

- Verwissel de USB-aansluiting die u voor de analoge opname gebruikt; m.a.w. sluit het USB-opname-apparaat eens via een andere USB-aansluiting op uw computer aan. Gebruik geen USB-verdeler of HUB. Sluit het USB-opname-apparaat direct aan uw PC aan; dus bij voorkeur niet via een verlengkabel. Gebruik bij voorkeur een USB 2.0 aansluiting en geen USB 3.0.

- Download het .zip bestand (in onderstaande link) en pak dit uit in een nieuwe lege map op uw harddisk.

- Start nu het bestand Setup.exe (d.m.v. dubbelklik) en volg de installatie-instructies.

- Hierna kunt u de USB Video-omzetter voor analoge opnamen gebruiken.

https://support2.magix.com/customer/de/download_do/107182

----------------------------------------------------

- Heeft u na bovenstaande uitgevoerd te hebben nog steeds geen geluid en/of beeld, ga dan in het programma in het Opname-venster naar de knop Uitgebreide weergave, controleer daar bij Audiobron, of daar het Lijn stuurprogramma van de USB-opname-stick staat (2681 of 2683, 2828 of USB-omzetter etc...). Selecteer hier de optie met Lijn (USB ....). Wanneer die er al staat dan wijzigt u deze eens naar iets anders aldaar. Hierna zet u deze dan weer terug naar Lijn (USB...); op die manier wordt het audio-stuurprogramma ge-reset. Dit kan ook vaak helpen de opname wel te laten functioneren.

- Controleer tevens of het kleine knopje op de Scart-stekker op OUT staat en dus niet op IN!

Einde citaat

Inmiddels alle handelingen uitgevoerd, AHS_MAGIX_319E_121024 geïnstalleerd maar helaas zonder resultaat. Wat me wel opvalt is het feit dat het blauwe lampje op de converter nu wel brand. De PC geeft ook een signaal dat er een USB verbinding tot stand is gekomen. Kan iemand mij vertellen waar ik de knop "uitgebreide weergave" in het opnamescherm kan vinden, waar men over spreekt,  want daar blijf ik nog even hangen. In mijn ogen de laatste strohalm die ik vast kan pakken voordat ik het systeem downgrade naar Windows 7. (want dat is uiteraard ook nog een mogelijkheid) Heb al naar diverse instellingen gekekeken maar dat zegt me te weinig. Instellingen veranderen lijkt me dan zeker geen goed idee. 

Hoor graag jullie mening.

Groet,

Peter

SevenHills schreef op 17.09.2016 om 12:35 uur

Hallo,

Inmiddels weer een half jaar verder waarbij er nog geen oplossing is gevonden. Nu ben ik in de gelegenheid om van een kennis voor een vriendenprijsje Video de Luxe 2016 Premium over te nemen. Echter de USB videoconverter wordt er niet bijgeleverd omdat hij deze zelf nog kan gebruiken. Mijn vraaag luid dan ook: kan ik de converter van VDL 17 gebruiken in VDL 2016 Premium of moet ik hiervoor toch een nieuwe converter aanschaffen?  Kan ik de laatste driver op de Magix site gebruiken voor mijn oude converter zodat mijn JVC S-VHS recorder wordt gezien in het programma. Benieuwd naar jullie antwoord.

Groet, Peter

Voormalige gebruiker schreef op 17.09.2016 om 15:21 uur

Hallo Peter,

Je kan in handleiding bij onder het kopje Support  het volgende lezen:

E-mailsupport voor MAGIX-producten: Voor elk nieuw MAGIX product ontvangt u vanaf de aanschafdatum 12 maanden gratis klantenservice per e-mail.

Meestal help Magixsupport Magix-gebruikers uit coulance. Omdat VDL 17 plus dateert uit 2010 vind ik dat ze u een goed antwoord heb gegeven.

Zelf heb ik nog nooit met een USB videoconverter gewerkt. Ik denk dat Mi-Bo hier de juiste persoon is, die je hierop een antwoord kan geven.

Wat ik ook lees is, dat u in de gelegenheid bent om van een kennis voor een vriendenprijsje VDL 2016 Premium kan overnemen. Ik raad u dit ten sterkste  af, omdat de Magix programma's persoonsgebonden zijn. U krijg bij het installeren een activatie probleem. Je moet nl. het serienummer en je email-account opgeven. Omdat VDL 2016 al onder zijn e-mailaccount is geactiveerd kunt u dat niet doen. Om VDL 2016 op u naam te krijgen, kunt u een mailtje naar Magixsupport te sturen, met het verzoek of VDL 2016 (serienummer) op uw naam kan worden gezet.

Ik wens je veel succes naar het zoeken van een oplossing van uw probleem.

Groet,

Rob

SevenHills schreef op 17.09.2016 om 15:35 uur

Dank voor je reactie Rob. Mocht de oude USB convertor in VDL 2016 Premium werkend te krijgen zijn dan zal ik de aanvraag bij Magix zeker overwegen. Mocht dit door Magix worden geaccepteerd dan blijft alleen mijn vraag open staan hoe te handelen met deze USB convertor. Een nieuwe aanschaffen of de juiste drivers installeren hetgeen ik volgens mij al heb gedaan. Ik wacht het nog even af.

Peter 

mi-bo schreef op 17.09.2016 om 16:12 uur

Hallo Peter, 

de USB converter die door MAGIX geleverd worden zijn Win gevoelig, download wel mogelijk upload niet. dit betekend dat een usb omzetter van de laatste nieuwe versie voor Win 10 wel werkt op bv. vdl 17. maar die bij vdl 17 is geleverd voor Win Xp of ME zal niet werkenonder Win 10. het overnemen van een geregistreerde vdl programma zal niet zomaar gaan of email adres gebruiken van de eigenaar of dit via magix supprt regelen

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 17.09.2016 om 18:40 uur

Hallo Peter,

Ik zie dat Mi-Bo je een antwoord heeft gegeven op de USB converter. Ik denk dat je hier wat aan heeft.

Het is ook goed bedoeld wat Mi-Bo schrijft, om het VDL 2016 programma te installeren met het e-mailadres van je goede kennis. Echter het programma, waarvoor je tenslotte betaald heeft, wordt dan nooit echt je eigendom. Je blijft altijd afhankelijk van je goede kennis. Neem nu eens aan, dat hij zijn emailadres wijzigt...wat dan. Hij kan ook nog steeds VDL 2016 installeren. VDL 2016 programma heeft 2 licencies.

Veel succes met je beslissingen

Rob