video van S8 laden in Magix

ann-rosier schreef op 02.02.2018 om 13:07 uur

Video opnamen gemaakt met S8 worden in Magix Video de Luxe Premium niet op de juiste manier geladen (ondersteboven of naar rechts bijvoorbeeld). Hoe krijg ik deze wel rechtop om te bewerken? Dit gebeurt ook met foto's maar die kan ik vooraf draaien en dan komt het wel goed in Magix.

Reacties

mi-bo schreef op 02.02.2018 om 13:25 uur

Ann,

Uw oproep is een vervelend verhaal.

Met S8 zal U vermoedelijk Super 8 bedoelen, en is dit gedigitaliseerd, zoals de beelden op de film stonden.

U schrijft niet met welk MAGIX product U werkt, MAGIX Foto of MAGIX vdl.( optie zit in alle 2 de MAGIX programma.

met optie roteren,

kunt U de beelden draaien, als het beeld te ver naar links staat is dit te verschuiven met positie uitsnede

Groeten

Michael

ann-rosier schreef op 02.02.2018 om 14:57 uur

Ann,

Uw oproep is een vervelend verhaal.

Met S8 zal U vermoedelijk Super 8 bedoelen, en is dit gedigitaliseerd, zoals de beelden op de film stonden.

U schrijft niet met welk MAGIX product U werkt, MAGIX Foto of MAGIX vdl.( optie zit in alle 2 de MAGIX programma.

met optie roteren,

kunt U de beelden draaien, als het beeld te ver naar links staat is dit te verschuiven met positie uitsnede

Groeten

Michael

Dank je Michael. Ik ga je aanwijzing zeker proberen. Ik schreef dat ik werk met VideodeLuxe Premium (2018). Wat ik niet juist vertelde is dat ik video's opneem met de smartphone Samsung S8 en als ik deze importeer om te bewerken dan komen ze niet op de juiste manier te staan (ondersteboven of naar rechts bijvoorbeeld) en nee het is geen verkeerd opgenomen beeld want in een ander programma staat het wel op de juiste manier en ook in mijn pc. Helaas niet in Magix Video De Luxe Premium.

mi-bo schreef op 02.02.2018 om 15:48 uur

Ann,

bedankt voor Uw reactie,

Dat U had geschreven dat U met MAGIX vdl 2018 Prem werkte had ik overheen gelezen, mijn excuses hiervoor,

Heeft U ook de laatste nieuwe download update geïnstalleerd nu versie 17.0.2.159.

S8 begrepen dat het een Smartphone Samsung S8 is,

kijk eens naar deze link, misschien heeft U iets aan

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-kan-ik-mijn-iphone-beelden-toonbaar-maken--1195175/

veel succes met Uw mooie hobby monteren met MAGIX vdl 2018 Prem.

Groeten

Michael

Bol schreef op 03.02.2018 om 14:38 uur

Hallo Ann,

Zelf heb ik een LG-D331 smartphone waar ik ook mp4 filmpjes mee kan maken. Als ik deze bv. in Windows Mediaspeler of welk andere player afspeel, worden de staande opnames goed weergegeven. Dus staand. Wanneer ik deze gefilmde staande beelden op de tijdlijn van VDL plaatst, worden ze liggend geïmporteerd. Waarom dat zo is, daar heb ik geen directe verklaring voor. Ik moet deze beeld altijd roteren. Sommige foto's moet ik ook roteren.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2018, 14:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-