Video grootte beperken

patrick-vandersluis schreef op 14.08.2017 om 15:07 uur

Ik heb een 3-tal video's die samen 10 GB groot zijn (1 uur en 3 minuten gefilmd op beste kwaliteit). Het enige dat ik wil doen met Magix Video Deluxe is het geluid weghalen en de video als 1 geheel exporteren. De film wordt echter tenminste 62 GB! En dat is als ik het formaat wijzig naar 768 bij 576! Ik exporteer als AV en zou het graag op ongeveer dezelfde bestandsgrootte als het origineel houden. In ieder geval niet meer dan 30 gb want dan past het niet meer op mijn USB stick :)

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.08.2017 om 15:55 uur

Hallo Patrick,

Welkom op dit forum.

U schrijft dat u exporteer als AV u bedoeld zeker AVI. Als u als AVI exporteert dan wordt er geen compressie toegepast, met als volg een groter bestand. U zeg dat u 3-tal video's 10GB op beste kwaliteit het geluid weg wilt weghalen en dan weer als in hoge kwaliteit wilt exporteren. Ik ga er vanuit dat u dit met VDL 365 (2017) wilt exporteren. Hoe ik dat doe is als volg:

1. klik rechtsboven op de pijl
  2. klik op als videobestand uitvoeren
  3. klik op videobestand opslaan.

Succes

Rob

PS. Druk op "Y" en zet de Codecs op Mainconcept , als dit nog niet is gedaan.

Aanvulling 14-08-2017 om 16:25

Ik heb een stukje film van 1 minuut geëxporteerd als AVI en MP4 (1920 x 1080px). Zie afbeeldingen

Hier onder AVCHD versus MP4

mi-bo schreef op 14.08.2017 om 16:46 uur

Hallo Patrick,

U schrijft dat U 3 projecten heeft totaal 10 GB,deze zijn opgenomen als AVCHD/M2TS, ( 1920:1080 ) dit wilt U ongecomprimeerde video ( Crtl+ Alt + U )opslaan, waarom 720:576 en niet 1920:1080 dan wordt er zoals U omschrijft er een avi files van gemaakt wat 6 x groter is.

Zet deze bestanden achter elkaar op de tijdlijn,via Ctrl+H kunt U beeld en geluid onder elkaar zetten,

via de groeperen ( Shift +G ) kan het geluid van het beeld worden gescheiden

Dan is beeld en geluid gescheiden, en kan zoals U omschrijft via bestand exporteren het project zonder geluid in de beste kwaliteit op een USB schijf zetten via ( Ctrl+ Alt + G ) .

En is dit minder dan 30 Gb

Gr

Michael

patrick-vandersluis schreef op 15.08.2017 om 09:30 uur

hoi Michael,

Het is gelukt. Bedankt! Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is dat het bestand 9 GB is en als ik het naar de USB wil kopieren (een lege usb van 16 of zelfs 32 gb) dat ik de melding krijg dat het bestand te groot is. Hoe kan dit? Ik probeer het al te comprimeren, misschien dat dat helpt maar ik vind het gek dat 9.06 GB er niet op gaat?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Patrick

patrick-vandersluis schreef op 15.08.2017 om 09:42 uur

Hallo allemaal,

ik ben een absolute dummy op dit gebied maar val van de ene in de andere verbazing en vraag. ik probeer mijn bestand van 9.06 gb te kopieren naar een gecomprimeerde map op een harde schijf waar volgens de verkenner 234 GB vrij is. Na een minuut of 5 komt de melding dat er niet genoeg ruimte is!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik dit bestand vandaag kan kopieren naar een USB van 16 of 32 GB.

Bedankt.

Groetjes,

Patrick

mi-bo schreef op 15.08.2017 om 09:57 uur

Hallo Patrick,

bedankt voor je reactie,

de USB stick zal vermoedelijk nog onder Fat 32 staan, formatteer de USB stick naar NTSF en alle problemen zijn opgelost

gr

Michael

patrick-vandersluis schreef op 15.08.2017 om 10:16 uur

Bedankt Michael. Hoe doe ik dat?

patrick-vandersluis schreef op 15.08.2017 om 10:26 uur

ik heb het al gevonden :)

Voormalige gebruiker schreef op 15.08.2017 om 10:31 uur

Hallo Patrick,

Fijn om te horen dat je probleem is opgelost en je bestand teruggebracht is naar ca. 9 GB. Veel plezier met je video's

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 15.08.2017 om 10:32 uur

Hallo patrick.

De USB Pen in een usb poort van de Pc drukken,

USB stick openen door met rechter muis er op te klikken, dan zie je vanzelf formatteren staan, de schijf moet wel leeg zijn anders ben je de bestanden die er opstaan kwijt.

waar nu Fat 32 staat hier aanvinken en komt de mogelijkheid NTFS dan oké geven en de usb Pen wordt geformatteerd naar NTFS en zijn de problemen opgelost.

Dit kan ook met de andere schijf gedaan worden, maar wel eerst alles wat op de schijf staat even parkeren op een andere schijf, en dan het zelfde doen zoals hier boven omschreven, U kunt lekker verder gaan met Uw hobby

gr

michael

patrick-vandersluis schreef op 15.08.2017 om 11:18 uur

Bedankt allemaal. Het probleem is opgelost maar kan iemand me uitleggen hoe het kan dat ik een melding krijg over ruimte-gebrek als ik een bestand van 9GB wil comprimeren op een harde schijf met 200 GB ruimte?! Dat begrijp ik echt niet :)

Voormalige gebruiker schreef op 15.08.2017 om 11:57 uur

Hallo Patrick,

Hier kunnen verschillende factoren een rol spelen. Ik zou dan achter je PC moeten zitten om te zien waar het probleem in kan zitten. Zelf gebruik ik nooit de compressie, omdat het vertragend kan werken. Het kan zijn dat hier het probleem zit. Zeker weten doe ik het niet.

Kijk ook eens of de harde schijf is geformatteerd als NTFS?

Groet,

Rob

Ps. Lees dit eens: https://www.reindejong.nl/sneller-werken-gecomprimeerde-schijf